به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران  ، «مجید سلطانی» مدیرعامل شرکت مخابرات با حضور در نمایشگاه مطبوعات و رسانه درباره آخرین وضعیتی که شرکت مخابرات در ایجاد پوشش فیبر نوری دارد، افزود: شرکت مخابرات ایران قدمت زیادی در خدمت‌رسانی در حوزه ارتباطات در بخش ثابت، سیار و باند پهن دارد. سال ۹۴- ۹۵ شرکت مخابرات ایران توسعه فیبر نوری در لایه دسترسی را آغاز کرد اما پس از آن این توسعه دنبال نشد. در دولت سیزدهم و با پیگیری وزیر ارتباطات توسعه فیبرنوری دوباره قوت گرفت.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران در ۲ بخش وظیفه توسعه فیبرنوری در لایه دسترسی را بر عهده دارد که این تکلیف از سوی وزارت ارتباطات به این مجموعه ابلاغ شده است.

سلطانی ادامه‌داد: شرکت مخابرات بر اساس پروانه خود یک وظیفه ذاتی برای توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری دارد که آن را در قالب پروژه توسعه جهادی شبکه فیبرنوری (نجما) دنبال می‌کند. این فعالیت از سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر آن تعهداتی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در اواخر سال ۱۴۰۰ به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر اساس آن ایجاد ۱.۵ میلیون پورت در دستور کار قرار گرفت. پس از آن موضوع پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی UNSP به میان آمد که بر اساس آن تعهدی برای ایجاد هفت میلیون پوشش نیز به تعهدات ما افزوده شد.