به گزارش اکونا پرس،

در عصر فعلی، هوش مصنوعی (AI) در حال دگرگونی این تجربه است و مفهومی به نام «هوشمندی» را هم به بازی‌ها و هم به سخت‌افزاری که آنها را به نمایش می‌گذارد، تزریق می‌کند. شرکت سامسونگ، به عنوان یکی از نام‌های پیشرو در فناوری و نوآوری، از هوش مصنوعی برای توانمندسازی گیمرها استفاده موثری کرده است. اما چگونه؟

در ادامه با بررسی تاثیر AI بر بهبود عملکرد مانیتورهای گیمینگ به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

ارتقای کیفیت تصاویر

دنیای بی‌نقص، وضوحی بی‌نقص می‌طلبد. ارتقای کیفیت تصاویر تا پیش از ظهور فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به پیکسل‌ها و پنل مورد استفاده در نمایشگر  محدود می‌شد. در این زمینه حتما با فناوری‌هایی مانند OLED، QLED و... آشنا هستید. امروزه هوش مصنوعی توانسته با نوآوری‌های خود، کیفیت محتوای در حال نمایش را دگرگون کند.

مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G9 سامسونگ مثال مناسبی برای توضیح این دگرگونی هستند. این مانیتورها با اینکه به فناوری‌های پیشرفته و دست اولی چون پنل OLED، زمان پاسخگویی 0:03 میلی‌ثانیه در حالت GTG و نرخ به‌روزرسانی 240 هرتزی مجهز شده‌اند اما به کارگیری هوش‌مصنوعی برای پردازش تصاویر در این مانیتورها سبب ارتقای بخش بصری آنها شده است.

Odyssey OLED G9 از پردازشگر Neo Quantum Processor Pro برای بهبود کیفیت تصاویر و ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر هنگام بازی استفاده می‌کند. این پردازنده با تجزیه و تحلیل الگوهای موجود در تصاویر، جزئیات و وضوح را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد. همچنین با افزایش کنتراست و پویایی رنگ‌ها، عمق و وضوح بیشتری به آنها می‌بخشد و از طریق شناسایی الگوریتم‌های موجود در تصاویر، بر تمایز و دقت رنگی آن‌ها به طور چشمگیری ‌می‌افزاید.

تصور کنید که در جنگلی انبوه به دنبال دشمنان خود هستید؛ Odyssey OLED G9 به لطف این پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی، بافتی با رنگ‌های پویا و دقیق ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا دشمنان پنهان شده در میان گیاهان و یا سایه‌ها را با وضوحی بی‌نظیر بیابید.

بهینه‌سازی شرایط برای کسب بهترین نتیجه

هوش مصنوعی فقط مربوط به تصاویر نیست؛ بلکه برای تبدیل شدن به یک گیمر باهوش‌تر نیز می‌تواند به شما کمک کند. تصور کنید که یک مربی در گوش شما زمزمه می‌کند و با تجزیه و تحلیل گیم‌پلی شما، پیشنهادات بهتری ارائه می‌دهد.

در این خصوص مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G9 سامسونگ می‌تواند تنظیمات را برای ژانرهای مختلفی مانند FPS و RTS بهینه کند و شرایط لازم برای برتری را در سریع‌ترین زمان ممکن مهیا سازد. نمایشگر Odyssey OLED G9 با توجه به تصاویر و موقعیت‌های بازی برای شما بهینه‌ترین حالت تصویر را ارائه می‌دهد تا دید واضح‌تری هنگام پشت‌سر گذاشتن مراحل حساس بازی داشته باشید.

برای مثال در بازی‌های ژانر FPS، هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل و شناسایی موقعیت‌های بازی، بهترین و بهینه‌ترین سطح تاریکی را ارائه دهد تا با یافتن سایه دشمن در پستوها و کانال‌های جنگی، به راحتی آن‌ها را بیابید و پیروز میدان شوید. چنین قابلیتی از طریق فناوری HDR10+ Gaming در این مانیتورها میسر شده است.

HDR10+ Gaming یک فرمت HDR است که به طور خاص برای بازی طراحی شده است و در واقع فریم به فریم با تجزیه و تحلیل محتوای نمایشی از طریق هوش‌مصنوعی، سطح روشنایی و رنگ تصاویر را به ‌شکلی واقعی و طبیعی تنظیم می‌کند. این امر باعث می‌شود تا جزئیات تصاویر در صحنه‌های تاریک بازی به‌طور دقیق‌تری نمایش داده شوند و تجربه بصری کاملی برای گیمر رقم زده شود.

این مدل مانیتورهای گیمینگ سامسونگ در این خصوص موفق به کسب گواهی DisplayHDR True Black 400 شده است که نشان می‌دهد نمایشگر آن به‌ شکلی واقعی قادر به نمایش رنگ‌های سیاه عمیق و جزئیات دقیق در تصاویر HDR است.

امکانات پیشرفته

پتانسیل هوش مصنوعی فراتر از گرافیک و گیم‌پلی است. مانیتور Odyssey OLED G9 سامسونگ به  دستیار صوتی Bixby و  Alexa و همچنین SmartThings نیز مجهز است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی روشنایی نور یا گرمای اتاق خود را تنظیم کنید و یا سایر وسایل هوشمند و متصل خود را از طریق مانیتور عریض و خمیده خود کنترل کنید.

از دیگر امکانات مانیتور Odyssey OLED G9 می‌توان به پلتفرم Gaming Hub اشاره کرد. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد، طیف گسترده‌ای از بازی‌های روز دنیا را بدون نیاز به کنسول یا رایانه‌های شخصی، دانلود و اجرا کنید. با این قابلیت می‌توانید به سرویس‌های استریم محبوب دنیا مانند Xbox Game Pass، NVIDIA GeForce Now و... دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به دانلود یا نصب بازی‌ها، آنها را به صورت آنلاین بازی کنید. افزون بر این، شما همچنین می‌توانید به برنامه‌های تلویزیون هوشمند مانند Netflix، YouTube و Prime Video  نیز دسترسی داشته باشید و فیلم‌ها، سریال‌ها و ویدئوهای مورد علاقه خود را به راحتی و بدون نیاز به هیچ دستگاه جداگانه‌ای تماشا کنید.

در مجموع مانیتورهای Samsung Odyssey OLED G9 با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تجربه کاربری بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. از فضای بصری واقع‌گرایانه تا تقویت عملکرد شما در بازی‌های رقابتی، تنظیم خودکار تنظیمات و ارائه ابزارهای مفیدی همچون SmartThings برای سهولت در کنترل محیط خود، این مانیتورها به شما امکان می‌دهند در دنیای پر ماجرای بازی‌ها غوطه‌ور شوید و از پیروزی همیشگی نهایت لذت را ببرید.