به گزارش اکونا پرس،

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به مناسبت اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی نوشت: اول مهر که می شود پرنده خاطراتم پر می کشد به روزهایی که با بدرقه دعای مادر راهی مدرسه می‌شدم. لباس و کیف و کفشم و لوازم التحریرم معمولی بود و متناسب با وضع معاش خانواده ای به نسبت شلوغ، پدری کارگر و حال و هوای شهری جنوبی، اما کانون خانواده ما گرم بود و مادر و پدرم مهربان و بسیار سختکوش.

وی ادامه داد: کم بود، سخت بود و گاهی به مو می رسید ولی هرگز گسسته نمی شد چون دلهایمان خوش بود و قلبهایمان لبریز از محبت و عاطفه‌ای که همدیگر را با آن می‌نوازیدیم و رشد می‌کردیم.

جهرمی افزود: آن روزها تازه نام جبار باغچه‌بان را می شنیدیم که چگونه با سخت‌کوشی و ابتکار، روش هایی را برای آموزش ناشنوایان ابداع کرده بود. با مهدی آذریزدی آشنا شده بودیم که قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشته بود. شعرهای کودکانه و زیبای عباس یمینی شریف و مصطفی رحماندوست را می خواندیم و لذت می بردیم. با بیان لطیف پروین و ملک الشعرای بهار حال می کردیم و با «توانا بود هر که دانا بود» فردوسی خو گرفته بودیم و از سرگذشت نابغه شرق، بوعلی سینا لذت می بردیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: با همه سختی ها و خوشی ها و ناخوشی ها بالیدیم و تغییر در نظام آموزشی را بارها دیدیدم و آزمودیم و بالاخره وارد دانشگاه شدیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایمان برای آینده و اشتغال و ازدواج دو چندان شود و آن روزها همه جوانان بیش و کم چنین دغدغه‌هایی داشتند و متاسفانه اکنون بیش از آن روزها نگران آینده و سرنوشت خویش هستند.

به گفته وی، بی تردید بخش مهمی از این دغدغه ها ریشه در نظام آموزشی داشت که متناسب با اقتضای جامعه و فرهنگ و نیاز ما، طراحی نشده بود و همچنان نیز ادامه دارد.

جهرمی با تاکید براینکه حالا زمان تغییر کرده و جهان یافته هایی نو برای آموزش کودکان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است گفت: این یافته ها مبتنی بر استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه آموزش است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: دیر یا زود، نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد. تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازی های رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار؛ در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

وی گفت: تحول دیجیتال کانون خانواده را تهدید نمی کند. میان خانواده ها فاصله ای ایجاد نمی شود و همان عاطفه و محبت دوست داشتنی و به یاد ماندنی دوباره تکرار می شود. تحول دیجیتال برای سهولت و نزدیکی طراحی شده است نه برای دوری و سختی، و خواه ناخواه همه اجزای زندگی را به تدریج در بر خواهد گرفت.