به گزارش اکونا پرس،

مسابقات جام سفیر از 11 آبان ماه به مدت چهار روز متوالی برگزار شد که شامل مسابقات خانم ها در دو روز ابتدایی و مسابقات آقایان در دو روز آخر بوده است. افتتاحیه این دوره از مسابقات روز یکشنبه به صورت رسمی در ساعت 16:00 با حضور سفیر کره، رییس فدراسیون تکواندو و مدیر عامل ال‌جی درمجموعه ورزشی خانه تکواندو برگزار شد.

این مسابقات که مهم‌ترین دوره مسابقات کشوری تکواندو در سال محسوب می‌شود، به‌خاطر حمایت سفارت کره «جام سفیر» نام گرفته است و به مدت چهار روز و با حضور تعداد زیادی تکواندوکار و در قالب تیم‌های مختلفی از شهرهای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، کیش، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد به میزبانی هیات تکواندوی استان تهران و در مجموعه ورزشی خانه تکواندو برگزار شد.

مسابقات جام سفیر در چند سال گذشته نیز با پشتیبانی و حمایت ویژه شرکت ال‌جی برگزار شده و امسال هم این شرکت کره‌ای علاوه بر قبول اسپانسری کلیه جوایز این دوره، هزینه ای معادل جوایز نقدی نفرات اول و دوم نیز بابت پیشرفت و گسترش تکواندو در مناطق محروم اختصاص داده است. امسال ال‌جی به نفرات اول خانم‌ها و آقایان 10 میلیون ریال هدیه نقدی به همراه یک دستگاه Tone-series را اهدا کرد. نفرات دوم این مسابقات برنده 5 میلیون ریال هدیه نقدی و یک دستگاه هدست Tone-series شدند و نفرات سوم وزن‌های مختلف خانم‌ها و آقایان هم یک دستگاه هدست Tone-series  را به منزل ‌بردند.   به فنی ترین بازیکنان و برترین های این مسابقات هم جوایز ویژه ای از جمله  تلویزیون 55 اینچ ال‌جی تعلق گرفت.

گفتنی است که سفیر کره جنوبی و رئیس فدراسیون تکواندو نیز در این مراسم حضور داشتند و شرکت ال‌جی در روز پایانی با اهدای نزدیک ۱۰۰ جایزه مختلف اختتامیه را برگزار نمود. همچنین از مدال آوران این رقابت‌ها برای حضور در مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم‌ملی جوانان و بزرگسالان دعوت شد.

آقای دی اس ان مدیر شرکت ال‌جی در ایران گفت: ال جی در ادامه حمایت از جوانان ایرانی، در جهت اشاعه ورزش تکواندو و ایجاد انگیزه برای جوانان ایرانی بر حضور قوی در مسابقات اقدام به حمایت مالی از این مسابقات کرده ایم. امیدواریم ورزشکاران ایرانی نیز در عرصه جهانی موفقیت های بزرگی کسب کنند.

این مسابقات از تاریخ 11 آبان ماه تا 14 آبان ماه به مدت چهار روز در مجموعه ورزشی خانه تکواندو تهران برگزار شد.