به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پس از تغییرات عمده در بزرگ‌ترین جشن بازی‌سازان کشورمان از جمله تغییر نام «جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران» به «جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران» و افزایش 10 برابری جوایز این رویداد، شخصیت جشنواره نیز تغییر می‌کند.

در هفت دوره گذشته این رویداد، کاراکتر این جشنواره یک موش بود و حالا این فرصت برای طراحان و به ویژه متخصصان طراحی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فراهم است تا کاراکتر جدیدی برای این جشنواره خلق کنند.

فراز شانیار، مدیر دپارتمان هنری انستیتو ملی بازی‌سازی و داور فراخوان طراحی شخصیت اصلی جشنواره هشتم در این باره گفت: تنها محدودیتی که در انتخاب شخصیت جشنواره وجود دارد، ایرانی بودن آن است. وگرنه به عنوان مثال طراحان می‌توانند از یک گونه جانوری که در ایران زندگی می‌کند الهام بگیرند یا از شخصیت انسانی با لباس‌های محلی امروزی شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم شخصیت این است که وضوح داشته باشد، بیش از حد انتزاعی نباشد و بیش از حد هم واقع‌گرایانه نباشد، قابل درک باشد و اصول اولیه طراحی و گرافیک مثل تناسبات اعضای بدن و حجم‌پردازی هر چند ساده در طراحی شخصیت رعایت شود. کاراکتر باید از فاصله دور قابل تشخیص باشد و قابلیت این را داشته باشد که در حالت‌های مختلف طراحی شود.

براساس این گزارش آخرین فرصت ارسال آثار 15 آذرماه تعیین شده بود اما با توجه به درخواست طراحان جهت صرف وقت بیشتر روی آثار، این مدت تمدید شد. به این ترتیب، علاقه‌مندان تا پایان آذر ماه فرصت خواهند داشت تا طرح‌های خود را ارسال یا اصلاح کنند و سپس داوری در طی دو مرحله انجام خواهد شد. قرار است سه طرح برتر به ترتیب 5، 3 و 1 میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

شرکت‌کنندگان در این فراخوان در زمان طراحی آثار باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

1.    شخصیت طراحی شده باید ایرانی باشد.

2.    شخصیت طراحی شده نباید کپی شده از یک ایده یا شخصیتی دیگر باشد.

3.    در طراحی شخصیت باید از المان‌های بازی‌های رایانه‌ای استفاده شده تا تداعی کننده ویدیوگیم باشد.

4.    شخصیت طراحی شده باید قابلیت اجرا در حالت‌های دو بعدی و سه بعدی را داشته باشد.

5.    شخصیت طراحی شده باید در حالت‌های ایستاده در حالت نمای روبه رو و پشت و همچنین پنج حالت نمای صورت (خندیدن، گریه کردن، شادی، غم، ساده)  ارسال شوند.

6.    در طرح‌های ارسال شده باید اعلام شود که لایسنس این طرح متعلق به جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران است.

7.    از تمام طرح‌های ارسال شده ویدیویی ساخته خواهد شد و در زمان برگزاری جشنواره به نمایش در می‌آید.

8.    فایل‌ های ارسالی در فرمت jpeg  و در فایل زیپ شده ارسال شوند.

برای ارسال آثار می‌توانید به سایت هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران مراجعه کنید.