به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه دوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار دارد، انقلابی که بدخواهان فکر نمی‌کردند چهار دهه با همه توطئه‌ها و تحریم‌های مستمر دوام بیاورد و تبدیل به قدرت اول منطقه گردد. دستاور‌های عظیم در بخش‌های مختلف از جمله استقلال سیاسی دفاعی و نفوذ منطقه ای، پیشرفت‌های علمی و فناوری با هدایت مقام معظم رهبری با قدرت ادامه می‌یابد، در این چند سال، دشمنی آمریکا نه تنها کم نشده بلکه عمیق تر و شدید تر نیز شده است که نشان می‌دهد نظام اسلامی راهش را درست و محکم طی نموده است .

کشور را معطل اروپایی‌ها نگذارید/ نگاه باید به درون کشور باشد

نماینده مردم سمیرم  در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام ماهیت درونی و بدعهدی آمریکا را آشکار کرد. سازکار اروپا هم اجرایی نشد، مگر می‌شود تمام محدودیت‎های برجامی را داشته باشیم ولی از مزایای آن بی‌بهره باشیم . اینها وقت کشی کرده و مارا سرگرم مذاکرات بی نتیجه می‌کنند، کشور را معطل اروپایی‌ها نگذارید، نگاه ما باید به درون کشور باشد و ما نیازمند صدای واحد هستیم.

فیلترینگ میدان جنگ نرم را در اختیار دشمن قرار می‌دهد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآورشد: امروز ارتباطات جهان را تبدیل به یک دهکده کوچک نموده است، نباید به خاطر برخی از آسیب‌های فضای مجازی صرفا به راه حل ساده فیلترینگ اقدام کنیم، زیرا در حقیقت فرصت را از جوانان ارزشی خود گرفته و میدان را دو دستی در اختیار دشمن قرارداده‌ایم.

وی ادامه داد: جان مردم از گرانی به لب‌شان رسیده است، هرطور که دوست دارند بدون هیچ واهمه‌ای قیمت ها را افزایش می‌دهند، با بالا رفتن ارز قیمت کالاها را تا سه برابر افزایش داده اند و با کاهش آن هیچ تغییری در قیمتها حاصل نشد، مگر مواد غذایی، آهن، سیمان و قیر از تولیدات خودمان نیست؟ قیمت محصولات چند برابر شده ولی حقوق ناچیز کارگران ثابت مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: چرا آنطور که شایسته است با فساد برخورد نمی‌شود؟ گاها شاهد اختلاس‌ها هستیم، این در حالی است که برای گرفتن یک وام 5 میلیونی چه دردسرهایی به مردم وارد می‌شود و انواع و اقسام ضمانت‌ها گرفته می‌شود، اما بعضی از افراد به راحتی میلیاردها تومان تسهیلات با وثیقههای نامعتبر می‌گیرند و ترسی از مجازات عدم پرداخت ندارند، مردم برای تهیه ابتدایی ترین نیازهایشان تحت فشار قرار می‌گیرند، ولی ما همچنان شاهد حقوق ‌های چند ده میلیونی تومانی هستیم، باید باید با فساد چنان برخورد کنیم که سلطان‌ها شکل نگیرند.

ادعا‌های رئیس جمهور در خصوص رونق اشتغال قابل قبول نیست/ صنعت فدای زیاده‌خواهی افراد خاص شده است

سلیمی تصریح کرد: شاهد کشف و ضبط انبارهای میلیاردی بودیم، قرار بود این اجناس قیمت ها را بشکند، نه تنها تاثیری در کاهش قیمت بازار نداشت، بلکه گران و گران تر هم شد، موبایل هایی که قرار بود به گفته وزیر ارتباطات 30 تا 40 درصد قیمت را کاهش دهد کجا رفت؟ وقتی در هر خانه چند تحصیل کرده وجود دارد و شرایط کار مهیا نیست، چطور دولت ادعا می‌کند اشتغال را رونق بخشیده است؟ مردم امیدی به شعار دولت و نسخه‌های آن برای رفع بیکاری ندارند، تا کی پدر و فرزندان شرمنده هم باشند،جوانان با چه امیدی ازدواج کنند، می‌دانید تهیه جهیزیه یا مسکن چند برابر شده است؟ سن ازدواج بالا و بالاتر می‌رود، تا کی بی توجهی به صنعت باید ادامه داشته باشد و صنعت فدای زیاده خواهی و رانت خواری عده‌ای شود.

چرا توان ساخت موشک داریم، ولی روی پراید درجا میزنیم؟ 

نماینده مردم سمیرم  در مجلس شورای اسلامی گفت: سالهاست خودروهای بی کیفیت مردم را به کام مرگ و معلولیت می‌کشاند، این چه فلسفه‌ای است که مواد اولیه هنوز استخراج نشده اما خودرو پیش فروش می‌شود و معلوم نیست چه بسازند و با چه قیمت و زمانی تحویل دهند، در دوران تحریم‌ها نیروهای مسلح ما با کمترین امکانات موشک‎های ار پی جی را به موشک ها چند متری نقطه زن تبدیل کرده اند، اما هنر ما در صنعت خودرو سازی تولید پراید از رده خارج شده است  و قیمت آن را طی ده سال از 7 میلیون به 37 میلیون  رسانده‌ایم. به نظر شما پراید برای مصرف کننده کیلویی چند حساب می‌شود؟

لزوم توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وی ادامه داد: بالاترین سرمایه اجتماعی تربیت نسل‌های آینده است و این اهمیت نقش معلم در کشور است که متاسفانه این قشر زحمت‌کش  وتاثیر گذار از دیدگاه مسئولان مغفول مانده است، حتی نسبت به معیشت معلمان و استخدام حق تدریسی بی توجهی شده است. از طرفی بازنشستگان که سرمایه‌های معنوی کشورمان هستند، این روزها حال روز خوبی ندارند، توجه به کرامت و عدالت برای آنها و همسان‌سازی حقوقشان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سمیرم محروم از زیرساخت‌های توسعه

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآورشد: سمیرم شهرستان غیر برخوردار در استانی به ظاهر برخوردار محروم از زیر ساختهای اساسی توسعه و درگیر با خشک سالی‌های چند ساله است، عدم توجه مسئولان استان به موقعیت جغرافیایی خاص و ظرفیت‌های کشاورزی این شهر، خصوصاً سیب درختی مرغوب، گردشگری و نیروی انسانی توانمند، که در صورت توجه می‌تواند محور توسعه قرار بگیرد.

سلیمی تصریح کرد: از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت ودرمان و ارتباطات جهت نگاه خوب به شهرستان سمیرم تشکر می‌نمایم ، تقاضا دارم پروژه‌های نیمه تمام را با تزریق اعتبارات لازم به اتمام برسانند، از وزارت نیرو می‌خواهم که شهرستان سمیرم که دارای خود منابع آبی می‌باشد را از مواهب آن بخوردار نماید و همچنین بهبودی وضعیت سد‌های شهر سمیرم به ویژه سد حنا را در اولویت خود قرار دهد.  هر روز صحبت از شیرین کردن آب دریاها است، چرا تدبیری نمی‌شود تا آب شیرین داخلی به دریا نریزد، امروز باید با تصمیمات درست و کارشناسی از منابع آبی کشور استفاده بهینه شود و از اختلافات استانی و یک جانبه‌گری پرهیز شود.

اقتصاد ما را تنها کار، تولید، وحدت و همدلی سامان می‌دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر محترم جهاد کشوارزی می‌خواهم نسبت به استمهال و بخشودگی وام‌های کشاورزی و تسریع در پرداخت بیمه محصولات که جزو مطالبات به حق کشاورزان می‌باشد اقدام عاجل نماید، از سازمان برنامه بودجه و مدیریت بحران کشور نیز تقاضا دارم در جهت جبران خسارت کشاورزان اعتبار ویژه‌ای را منظور نمایند و از همکاران در کمیسیون تلفیق خواهشمندم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، در خاتمه سخنم یادآور می‌شوم که هیچ امیدی به آن سوی مرزها نیست و آنچه می‌تواند اقتصاد ما را سامان دهد کار و تولید و وحدت و همدلی است.