به گزارش اکونا پرس،

در این سمینار راهکارهای جدید ایسوس در زمینه دغدغه ها و مشکلات بازار سرور در کشور و مقایسه فنی سرورهای ایسوس با سایر برندهای بازار و ویژگیهای فنی منحصر به فرد آن ها مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدا، آقای امیر درودگریان، سرپرست توسعه بازار دفتر ایسوس، به توضیحاتی در مورد برند ایسوس، جایگاه ایسوس در بین برندهای تایوانی و دستاورد های ایسوس توضیحاتی را برای حضار ارائه نمودند:

“ نام ایسوس از Pegasus، الهه خرد و دانش گرفته شده و سالیان سال است که شعار ایسوس در تولید محصولات با شعار " در جستجوی شگفتی" بیان می شود. ایسوس همواره در تلاش است با تولید محصولاتی متفاوت، حس شگفتی را در کاربران خود ایجاد کند. ایسوس طبق گزارش سالانه وزارت خزانه داری تایوان، ارزشمند ترین برند تایوانی بوده و اختلاف ایسوس با اولین تولید کننده قطعات در لیست به عدد 9 میرسد. ایسوس در تولید مادربرد، کارت گرافیک، روتر های گیمینگ و نمایشگرهای گیمینگ برند نخست در جهان است...سبد کالای سرور ایسوس در سال 2019 یکی از محصولات کلیدی به شمار می رود و با توجه به شرایط بازار کشور مطمئناً این محصولات می توانند جایگاه ویژه ای بین برندهای حاضر به خود اختصاص دهند...."

سپس آقای آقای آیدین عدالت، مدیر عامل شرکت رهنمون فناوری اطلاعات، در مورد شرکت رهنمون ، دستاوردها و اهداف این شرکت توضیحات کاملی را ارائه نمودند:

"شرکت رهنمون، شرکت ارائه دهنده راه حل های زیرساختی است و با سابقه ای بیش از 16 سال در زمینه تجهیزات اکتیو و پسیو، شرکتی خوشنام در زمینه زیرساخت شبکه و مراکز داده است. عمده فعالیت های این شرکت پیاده سازی سیستمهای کابل کشی ساختاریافته، پیاده سازی سیستمهای مبتنی بر IP، طراحی و تامین و اجرای مراکز داده تجاری، راه اندازی راه حل های مجازی سازی  و طراحی و پیاده سازی راه حل های محاسبه و ذخیره سازی انبوه می باشد. وی سپس در مورد گواهی ها و عضویت های شرکت رهنمون در انجمن های بین اللملی و داخلی توضیحاتی را ارائه نمود و در انتها نیز با خبری خوش برای نمایندگان سرورهای ایسوس بحث را به اتمام رسانید. این خبر چیزی جز تفاهم نامه تسهیلات بانکی بین شرکت رهنمون و بانک خاورمیانه است که نمایندگان در گام اول پس از تایید صلاحیت، امکان برخورداری از تسهیلات بانکی تا سقف 1,500,000,000 ریال برای پروژه های در حال اجرا را دارند...."

سپس آقای علی صابری، معاون توسعه بازار شرکت رهنمون فناوری اطلاعات، در مورد اهداف و نحوه جذب نمایندگان فعال و مزایای آن توضیحاتی را ارائه نمودند:

"... با توجه به مزیتهای رقابتی محصول ایسوس و شرکت رهنمون و محدودیتهایی که در بازار تجهیزات تخصصی بوجود امده و همه با آن آشنا هستیم  زمان مناسبی است  که با تکیه بر این قابلیتها ، محصولات و خدمات  ASUS و شرکت رهنمون بیش از پیش در کشور گسترش پیدا کند..."

پس از ایشان، آقای ایمان زرین مهر، مدیر محصول سرورهای ایسوس در شرکت رهنمون فناوری اطلاعات، به توضیحات فنی سرورهای ایسوس و مقایسه آن با سایر محصولات پرداختند. آقای زرین مهر، ارائه را با هفت برتری ایسوس نسبت به سایرین در بازار رقابتی کشور شروع کردند:

"اولین برتری، با توجه به حساسیت سرورها در زمینه امنیت و مشکلات برند های امریکایی برای کشورهایی نظیر چین، روسیه و ایران بود به طوری که ایسوس تنها شرکت غیر امریکایی تولید کننده کامل سرور است. در کنار آن شرکت های دیگری نیز وجود دارند که مدعی تولید سرور هستند، اما آنها نیز خود به نوعی محصولی کامل را ارائه نکرده و ایسوس است که تنها کالای نهایی یکپارچه را در محصولات سبد کالای سرور و ایستگاه کاری در بین شرکت های غیر امریکایی ارائه می کند.

برتری دوم نیز کامل بودن سبد کالایی ایسوس در سرورها است. ایسوس تمامی رده های کاربری از سرورهای پردازشی  مبتنی بر پردازنده ، GPU سرورها، طیف وسیعی از ایستگاه های کاری، نرم افزار های مدیریتی  و تجهیزات جانبی مانند انواع راهکار های ارتباطی و کنترلی را طراحی و تولید می کند.

برتری سوم سرورهای ایسوس عدم سیاست انحصار طلبانه است. بدین معناست که در سرورهای ایسوس شما آزادید بر حسب نیاز و بودجه خود از قطعاتی مانند درایوهای ذخیره سازی، انواع حافظه رم و ... استفاده کنید و خبری از گواهی خاص قطعه یا عدم سازگاری وجود ندارد.

برتری چهارم نیز نو آوری و کیفیت سرورهای ایسوس است. اگر در وبسایت مرجع Spec.org نگاهی بیاندازید، در سال 2018 سرورهای ایسوس توانستند 128 رکورد پردازشی را به خود اختصاص دهند که این رکوردها با تکیه بر کیفیت قطعات به کار گرفته شده در سرورهای ایسوس است.

برتری پنجم، قیمت تمام شده سرورها در مقایسه با محصولات مشابه از برندهای رقیب است. دلیل قیمت ارزانتر سرورهای ایسوس، عدم پایبندی به انحصار برند در قطعاتی نظیر حافظه های RAM، درایوهای ذخیره سازی، کنترلر و سایر قطعات جانبی از طرف ایسوس است که این فاصله قیمت در سرورهای رده بالا بسیار زیاد است.

برتری پنجم سرورهای ایسوس، ضمانت 3 سال تعویض سرور و 5 سال خدمات پس از فروش است که در این برهه زمانی شرکت های امریکایی تقریباً هیچ پشتیبانی برای ایران در نظر نمی گیرند، اما ایسوس علاوه بر موارد ذکر شده، به صورت 24 ساعته امکان بررسی و عیب یابی در محل را نیز برای سرورهای خود با همکاری رهنمون در دسترس قرار داده است.

برتری ششم محصولات ایسوس تضمین اصالت کالا است. برخلاف برند های امریکایی، هر زمان که نیاز است می توانید به سادگی اصالت محصول را به طور کامل بررسی کنید و مشکلاتی نظیر کالای دست دوم و تعمیر شده در محصولات سرور ایسوس وجود ندارد.

برتری هفتم نیز، تامین کننده مشخص برای سرورهای ایسوس است. بر خلاف سایرین برای پیدا کردن مدلی خاص یا تعریف پروژه خیال مشتری از بابت موجودی و قیمت یکسان در تمام کشور راحت است. در حالی که این شرایط برای سایر برندها عملاً وجود ندارد."

وی سپس به توضیحاتی در مورد انواع سرورهای ایسوس و قطعات جانبی آن ارائه نمود و در انتها نیز آقای سعید مسلمی، مدیر روابط عمومی دفتر ایسوس، به توضیحات فنی ویژگی های خاص سرورهای ایسوس پرداخت:

آقای مسلمی بحث را با سوال "چرا سرورهای ایسوس؟" آغاز کرد:

"... همانطور که پیشتر بیان شد، سرورهای ایسوس در حال حاضر در سایت Spec.org رکوردهای بی نظیری را به خود اختصاص داده اند. این رکوردها به معنای اثبات کیفیت قطعات به کار گرفته شده در سرورهای ایسوس است. ایسوس بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان است و با تجربه ای که از مادربرد در اختیار دارد سرورهایی بی نظیر برای سناریو های مختلف تولید کرده است...

سرور های ایسوس به نوعی سبز ترین سرورهای جهان هستند. در رده بندی Green500،  سرورهای ایسوس کمترین میزان مصرف انرژی بر توان محاسباتی را به خود اختصاص داده اند.

علاوه بر راهکار های مدیریتی سخت افزاری، نرم افزار ASUS Control Center یا همان ACC نیز به کمک مدیران IT آمده تا تمام تجهیزات سازگار را به سادگی مدیریت نمایند...

کیس های ایستگاه کاری ایسوس، با داشتن گواهی های سازگاری با شرکت های بزرگ برنامه سازی نظیر Adobe و Autodesk، خیال کاربران را از سازگاری نرم افزار های مهندسی با سخت افزارشان آسوده کرده است...

درست همانند مادربردهای ایسوس، سرورها نیز از فناوری های خاص ایسوس بهره مند هستند. به طور مثال در رک های ایستاده، معمولاً دمای سرورهای بالایی بیشتر از سرورهای پایین است. با فناوری Thermal Radar، سرورهای ایسوس به سادگی دمای داخل رک را مدیریت کرده و نحوه گردش فن های رک را نیز کنترل می نمایند.

در اتصالات منبع تغذیه به مادربرد سرورها، ایسوس با راهکار ProCool دمای این بخش را تا 10 درجه سانتیگراد کم کرده است. دمای ایجاد شده توسط جریان الکتریکی، در طولانی مدت ممکن است باعث گشاد شدن سوکت یا حتی آسیب های فیزیکی گردد.

علاوه بر آن به دلیل طراحی یکپارچه، در سرورهای ایسوس راهکارهایی مانند یکسو در نظر گرفتن جریان هوا برای همه قطعات و مدیریت کابل کشی، دمای سرور به بهترین شکل ممکن مدیریت می شود.

ایسوس برای افزایش عملکرد پردازنده های، فناوری Xeon Ratio Lock را در سرورها ایجاد کرده که امکان استفاده از حداکثر فرکانس برای پردازنده های Xeon در سرورهای ایسوس به طور دائمی در دسترس است. این عمل منجر به افزایش کارایی چشمگیر سرور در پردازشهای سنگین می شود. در کنار آن نیز کاربر می تواند با انتخاب پروفایل های موجود در سرور، افزایش کارایی را در حد رکوردهای پردازشی سایت Spec.org بالا ببرد واز آن در پردازش های سنگین استفاده کند..."

در انتها نیز فروشندگان با بازدید آخرین محصولات گروه سرور و محصولات تجاری با مسئولین دفتر ایسوس و شرکت رهنمون فناوری اطلاعات به بحث و گفتگو نشستند.