به گزارش اکونا پرس،

در سال 1989 چهار مهندس سخت افزار پس از جدایی از شرکت قبلی، دست به تصمیمی بزرگ زدند که شاید روز اول حتی در خیالشان هم نمی گنجید که روزی به بزرگترین تولید کننده سخت افزار جهان تبدیل شوند. T.H. Tung، Ted Hsu، Wayne Hsieh  و  M.T. Liaoبا تمرکز بر معماری سخت افزار و طراحی مادربرد، درست در بحبوحه تولید پردازنده ها که همه شرکت های تولید کننده مادربرد تقریباً 6 ماه پس از IBM نمونه های مهندسی را از Intel تحویل می گرفتند تا مادربرد مناسب را طراحی کنند و خود شرکت Intel برای پردازنده  486 خود در طراحی مادربرد دچار مشکل بود، این جمع دوستان بدون داشتن نمونه مهندسی پردازنده جدید، مادربردی را طراحی کردند که بدون تغییرات خاصی با سری جدید پردازنده Intel سازگار بود و آنها توانستند زودتر از رقبا با شرکت Intel طرح شراکت و تولید مادربرد را پیش ببرند.

ایسوس نام خود را از Pegasus، اسب بالدار اساطیر یونان که سمبل خرد و دانش است برگرفته است. به پیروی از این سمبل، ایسوس همواره در تمامی مراحل از زمان پیش از تولید و طراحی یک محصول تا زمان استفاده کاربر از محصول، اصل تفکر در طراحی را رعایت کرده که این امر منجر به تولید محصولی دلپذیر برای کاربر در طی این سالها شده است.

در طی فعالیت 30 ساله ایسوس، این برند توانست خود را از دیگر برندهای تایوانی جدا سازد و در 5 سال متوالی طبق گزارش وزارت خزانه داری تایوان، به عنوان ارزشمند ترین برند تایوان تبدیل گردد.

این برند با داشتن بیش از 17000 کارمند در سطح جهان و بیش از 5000 مهندس در تیم R&D، در طی این سالها توانست کامل ترین سبد کالای مربوط به حوزه IT را فراهم آورد و به نوعی در برخی سری کالاها، به عنوان رهبر بازار شناخته شود. بزرگترین برند تولید مادربرد در جهان، بزرگترین برند کارت گرافیک، برند نخست تولید و فروش نمایشگرهای گیمینگ، برند نخست تولید درایوهای نوری، برند سوم تولید و فروش لپ تاپ های رده گیمینگ و مصرفی، برند نخست محصولات شبکه رده بالای خانگی تنها بخشی از دستاورد این شرکت و این تیم بزرگ است.

ایسوس در سال 2006 به عنوان نخستین برند خط تولید اختصاصی گیمینگ را با نام Republic Of Gamers یا همان  ROG پایه گذاری کرد و پس از گذشت تقریباً ده سال توانست عنوان برند نخست گیمینگ در جهان را از طرف گیمرهای سراسر دنیا کسب کند.

به همین مناسبت، دفتر ایسوس ایران نیز مسابقه ای برگزار خواهد کرد که اطلاعات تکمیلی آن در صفحه اینستاگرام ایسوس به آدرس @ASUSROG_IRAN به زودی اعلام خواهد شد.