به گزارش اکونا پرس،

طبق این گزارش، مجموع فروش ال‌جی الکترونیکس ۱۳.۴۰ میلیارد دلار و سود اجرایی ۵۵۹٫۴ میلیون دلار در دوره‌‌ای که شامل آوریل تا ژوئن ۲۰۱۹ می‌شود محاسبه‌شده است. در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته، مجموع فروش ۴.۱ درصد بالاتر بوده اما سود عملیاتی ۱۵.۴ درصد کاهش‌یافته است. رکورد فروش بخش لوازم‌خانگی و سودآوری چشمگیر بخش تجاری B2B، کاهش سود عملیاتی در بخش محصولات صوتی تصویری و ضرر بخش قطعات جانبی خودرو و ارتباطات موبایلی را خنثی کرده است.

فروش بخش لوازم‌خانگی و تهویه مطبوع ۵٫۲۳ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم اعلام شد که بالاترین فروش این بخش در تاریخ شرکت ال‌جی الکترونیکس بوده است. رشد درآمد به‌خصوص در کره جنوبی و مناطقی نظیر آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه قوی‌تر بوده و نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ توانسته ۱۶.۱ درصد افزایش داشته باشد. سود عملیاتی ۶۱۵.۳ میلیون دلار بالاترین رقم در دوره آوریل تا ژوئن بوده است. این بخش تجاری سود اجرایی قوی خود را پس از یک رشد ثابت تجربه کرده و افزایش فروش در این بخش به دلیل رشد تقاضا برای محصولات تهویه مطبوع و کاهش مستمر قیمت‌ها به وجود آمده است.

بخش صوتی تصویری ال‌جی با کسب درآمد 3.15 میلیارد دلار در فصل دوم 2019 نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 4.5 درصد کاهش در فروش را به خاطر کم شدن تقاضا در اروپا و آمریکای جنوبی تجربه کرد. سال گذشته در این مناطق به خاطر رویدادهای ورزشی بزرگ فروش بسیار قدرتمندتر از امسال بود. درآمد عملیاتی نیز به 176.3 میلیون دلار رسیده که با توجه به سرمایه‌گذاری بیشتر و افزایش رقابت در بازارهای کلیدی، با کاهش روبرو بوده است. این بخش انتظار دارد با توجه به تقاضا برای کالاهای پریمیوم مانند تلویزیون OLED، NanoCell و تلویزیون‌های Ultra HD با صفحه‌نمایش بزرگ با افزایش درآمد روبرو شود.

بخش موبایل ال‌جی با میزان درآمد 1.38 میلیارد دلار در این فصل سال 2019، به خاطر بازار راکد و هجوم برندهای چینی با سیاست قیمت‌گذاری تهاجمی با کاهش 21.3 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است. فروش نسبت به سه‌ماهه اول سال 6.8 درصد افزایش‌یافته است، اما سود عملیاتی درنتیجه سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازاریابی برای حمایت از عرضه مدل‌های جدید و هزینه‌های اضافی مربوط به جابجایی خط تولید گوشی هوشمند به ویتنام به میزان 268.4 میلیون دلار کاهش داشته است. انتظار می‌رود معرفی گوشی‌های هوشمند میان رده و افزایش تقاضا برای سری مجهز به 5G در عملکرد سه‌ماهه سوم تأثیر مثبت داشته باشد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی درآمد سه‌ماهه خود را ۱٫۴۲ هزار میلیارد وون (معادل ۱.۲۲ میلیارد دلار) اعلام کرد که  نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته ۶۳ درصدی افزایش داشته است. فروش قوی در بخش محصولات سرگرمی و اطلاع‌رسانی و افزایش تقاضا برای قطعات خودروهای برقی دلیل فروش قوی‌تر این بخش بود. در سه‌ماهه پیش رو، این شرکت قصد دارد بر پایدارسازی موجودی قطعات برای مشتریان بزرگ خود تمرکز داشته باشد و کاهش قیمت مربوط به پروژه‌های جدید را در اولویت قرار دهد.

بخش راهکارها و محصولات تجاری ال‌جی (B2B) فروش ۶۷۵٫۵ میلیارد وونی (معادل ۵۷۹٫۲۹ میلیون دلار) را در گزارش سه‌ماهه دوم خود اعلام کرد که ۱۴.۸ درصد بالاتر از همین دوره در سال گذشته و ۸ درصد بالاتر از فصل گذشته بوده است. این فروش قوی به دلیل افزایش تقاضا برای نمایشگرهای تجاری و تبلیغاتی دیجیتال OLED و LED و همین‌طور پنل‌های خورشیدی در اروپا و ایالات‌متحده امریکا بود. سود عملیاتی ۵۸٫۱ میلیارد وون (معادل ۴۹٫۸۲ میلیون دلار) نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و نسبت به سه‌ماهه گذشته ۴.۷ درصد بیشتر شده که عمدتاً از طریق بهبود بازده قیمت و بهره‌وری کسب‌شده است. انتظار می‌رود باگذشت زمان، فروش نمایشگرهای اطلاع‌رسانی و ماژول‌های خورشیدی همچنان قوی بماند.