به گزارش اکونا پرس،

نشان و لوگوی رسمی صنعتی 8K Ultra HD توسط موسسه آمریکایی CTA تعریف‌شده تا استانداردی دقیق و واضح برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان باشد و آن‌ها با اطمینان بیشتر می‌توانند محصولات متعهد به الزامات 8K Ultra HD را شناسایی کنند. تلویزیون‌های Real 8K ال‌جی که قرار است در CES2020 به نمایش گذارده شوند، اولین محصولات نمایش تصویری دنیا هستند که الزامات خاص CTA، همچون رزولوشن، ورودی دیجیتال، HDR، ارتقا کیفیت، عمق تصویر و روش‌های دقیق سنجش را پشت سر گذارده‌اند.

موسسه CTA در تعریف 8K حداقل الزامات را بر اساس تعاریف International Committee for Display Metrology یا کمیته بین‌المللی سنجش نمایشگر بنانهاده است. طبق راهنماهای منتشرشده، سنجش باید بر اساس نوسان کنتراست (CM) اندازه‌گیری شود و یک تلویزیون 8K باید از آستانه CM پنجاه‌درصد عبور کرده و حداقل ۳۳ میلیون پیکسل فعال داشته باشند تا امکان استفاده از عنوان 8K UHD را کسب کند. حتی دیگر مؤسسات تعریف استانداردهای صنعتی همچون International Organization for Standardization هم تعریف CM را به‌عنوان یک بنچ‌مارک صنعتی برای نمایشگرها به رسمیت شناخته‌اند و بر این اساس عمل می‌کنند.

 از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ تمامی تلویزیون‌های 8K ال‌جی با لوگوی 8K UHD مورد تائید CTA عرضه خواهند شد. ال‌جی تنها تولید‌کننده‌ای است که در مدل‌های ۲۰۲۰ خود در هر دو گروه OLED و LCD تلویزیون‌های Real 8K عرضه می‌کند که همگی استاندارد CM را در دامنه ۹۰ درصد کسب کرده‌اند. این در حالی است که برخی مدل‌های تولیدی دیگر شرکت‌ها حتی قادر به کسب اعداد دو رقمی در این تست نیستند.

آزمون‌های انجام‌شده توسط سازمان بین‌المللی تست محصولات Intertek تائید می‌کند که تلویزیون ۷۵ اینچی LG NanoCell 8K کیفیتی بسیار فراتر از استاندارد مدنظر ICDM را ارائه می‌دهد و توانسته در سنجش‌های افقی به عدد ۹۰ درصد و در سنجش‌های عمودی به ۹۱ درصد CM دست یابد. VDE به‌عنوان یکی دیگر از مؤسسات تست بین‌المللی هم در آزمون‌های خود به نتایجی بسیار مشابه دست‌یافته است.

Nam Ho-jun معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه در شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌گوید:‌ «CTA یکی از نهادهای مقتدر صنعت تکنولوژی مصرفی است و استفاده ال‌جی از لوگوی 8K UHD این موسسه، پیامی واضح برای مصرف‌کنندگان است که تلویزیون Real 8K ال‌جی با اطمینان خاطر، تجربه نمایش مورد انتظارشان را عرضه می‌نماید. ما معتقدیم سری ۲۰۲۰ تلویزیون‌های 8K ال‌جی، خود پرچم‌دار استاندارد تازه‌ای در صنعت تلویزیون خواهند بود.»