به گزارش اکونا پرس،

محمدجواد آذری جهرمی، در ادامه سفر استانی به زنجان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام خاتمی، امام جمعه زنجان، فتح الله حقیقی استاندار و مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم و مدیران استانی به صورت حضوری و تعداد زیادی از مدیران استان به صورت مجازی، حاضر شد.

وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه با بیان این که کارهای فراوان و خوبی در حوزه ارتباطی استان انجام گرفته است گفت: ماحصل تمام جلساتی که ما از دیشب داشتیم این بود که با وجود آنکه کارهای بزرگی در استان انجام شده و بسیاری از پروژه های ارتباطی آماده بهره‌برداری است اما هنوز عدالت ارتباطی در استان  برقرار نیست.

وی افزود: هم به لحاظ تخصیص امکانات و هم به لحاظ اجرای پروژه ‌ها اقداماتی خوبی در استان انجام گرفته اما نحوه توزیع امکانات به دلیل جغرافیای استان به خوبی انجام نگرفته است. به همین دلیل امروز افتتاح و رونمایی رسمی نداریم هرچند پروژه های آماده بهره‌برداری کارشان را آغاز می کنند و در انتظار روزی می‌مانیم که عدالت ارتباطی در سطح استان برقرار شود و شیرینی افتتاح و رونمایی کام همه مردم استان را شیرین کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در مناطق دشتی، توسعه ارتباطی انجام شده اما در مناطق کوهستانی این توسعه به خوبی انجام نشده و عدالت برقرار نیست.

آذری جهرمی ادامه داد: بنابراین دیشب بعد از ارزیابی که با دوستان کارشناس داشتیم به این نتیجه رسیدیم که پروژه‌های ارتباطی را امروز افتتاح نکنیم تا بخش‌هایی که عقب افتاده اند با یک کار میدانی و عملیاتی و فوری تمام شود و آن موقع اگر می‌گوییم پروژه‌ای را در استان افتتاح می‌کنیم همه مردم توسعه ارتباطی را احساس کنند.

وزیر ارتباطات گفت: پروژه‌های ارتباطی که قرار بود افتتاح شوند کار خور را آغاز می‌کنند اما جشن رونمایی از این پروژه ها به زمان برقراری کامل عدالت ارتباطی در زنجان موکول می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ مدرسه در استان زنجان وجود دارد گفت: برای من جای تاسف است که ۳۵۰ مدرسه در دو منطقه ماهنشان و خدابنده هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند. این در حالی است که سرمایه گذاری‌های خوبی در این مناطق انجام گرفته است.

وزیر ارتباطات افزود: ۱۶۱ کیلومتر فیبر خطوط ارتباطی باید در این استان انجام می‌شده است تا به امروز ۱۳۰ کیلومتر اجرا شده است و این زیر ساخت خوبی است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قرار است افتتاحی کنیم و به مردم گزارش دهیم باید مردم این افتتاحات را لمس کنند و هر کسی در استان وقتی گوشی خود را روشن کرد بتواند ارتباط برقرار کند در غیر این صورت احساس می‌کنند به آنها دروغ گفته شده‌ است. از این رو این عدالت باید در همه جای استان برقرار شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در جلسات مفصلی که در استان داشتیم مقرر شد ۲۰۷ روستا در ماهنشان و خدابنده که هنوز فاقد ارتباط هستند در سه فاز تا اسفندماه به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

آذری جهرمی ادامه داد: بر اساس این برنامه‌ریزی ۴۴ سایت مخابراتی تا آبان ماه، ۵۳ سایت تا بهمن ماه و مابقی تا اسفند ماه برای پوشش روستایی تجهیز خواهند شد. این سایت‌ها در زمان مقرر ایجاد خواهند شد تا بتوانیم عقب ماندگی‌های موجود را جبران کنیم.

آذری جهرمی افزود: ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم برای اینکه مرکز داده استان و همچنین مجتمع ICT استان را بنا کنیم که ظرف ۴۵ روز آینده آماده بهره‌برداری خواهند شد و دیتاسنتر زیر بار می‌رود و در همان مجتمع ICT فضایی تحت عنوان پارک اقتصاد دیجیتال فراهم کردیم برای استارتاپ‌ها و بخش فناور تا با فراهم کردن فضا برای جوانان استان آنها بتوانند اقتصاد دیجیتال زنجان را فعال تر از گذشته پیش ببرند.

وزیر ارتباطات همچنین از دریافت گزارشات مردمی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که  بر اساس آن مردم از عدم اتصال تلفن ثابت در برخی نقاط گلایه داشته و در همین جلسه دستور تسریع در اتصال آنها را صادر کرد.

پس از این جلسه وزیر ارتباطات از مرکز مخابرات، اداره پست و شرکت ارتباطات زیرساخت استان و همچنین مجتمع ict در حال ساخت استان دیدن کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در ادامه این سفر و تا ساعتی دیگر در جمع نمایندگانی از نخبگان استان زنجان حاضر خواهد شد.