به گزارش اکونا پرس،

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های سه‌جانبه بین شرکت ارتباطات مبین‌نت، مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول و فروشگاه‎های زنجیره‌ای رفاه با موضوع مشاوره، طراحی، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات صبح روز شنبه 19مهرماه با حضور مهدی غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول، رضا سبحانی مطلق مدیر مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول، حسین طهرانی مدیرعامل مبین‌نت و رسول محمدی مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برگزار شد.

غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول با اشاره به اینکه بعد از تفاهم «توسعه اکوسیستم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند» با شهرداری، موضوع این تفاهم‌نامه نیز گامی در جهت تحول دیجیتال است، اظهار کرد: امیدواریم ماحصل این همکاری، منجر به شکل‌گیری تجربه خوبی در سطح خاورمیانه شود و حتی بتوانیم آن را به عنوان یک کیس در سطح دنیا مطرح کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران به اهمیت اینترنت اشیاء در جهان اشاره کرد و گفت: همراه اول همگام با دیگر کشورهای جهان درباره ایجاد زیست‌بوم مورد نیاز اینترنت اشیاء از طریق سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه اقدام کرده است.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به دنبال قرارگیری در لبه تکنولوژی

رسول محمدی مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز با بیان اینکه همراه اول نماد بنگاه اقتصادی «چابک» و «پیشرو» است، اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به عنوان یکی از رهبران صنعت خرده‌فروشی کشور، توانسته در چند سال اخیر گام‌های خوبی در حوزه توزیع مدرن و سیستماتیک بردارد؛ ولی با توجه به اینکه در این مسیر نیازمند کمک دیگر بنگاه‌ها هستیم، اعتراف می‌کنیم که راه زیادی در پیش‌رو داریم.

وی با بیان اینکه امروز چندمین تفاهم‌نامه است که با همراه اول پیش می‌بریم، اشاره‌ای به مباحث روز دنیای توزیع داشت و بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از بندهای تفاهم‌نامه «هوشمندسازی و توزیع بر بستر شبکه‌های IOT» است و شرکت بزرگی نظیر والمارت نیز دو سه سال است که در این حوزه گام برداشته، امیدواریم بتوانیم با کمک‌های همراه اول در لبه تکنولوژی این صنعت قرار گیریم.

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت مبین‌نت به عنوان متولی خدمات سازمانی در گروه «همراه اول»، متعهد به تأمین تمامی ارتباطات مبتنی بر تکنولوژی‌های روز دنیا طی دو فاز به فروشگاه‌های زنجیره‎‌‌ای رفاه شد.

ارائه پهنای باند اینترنت اختصاصی، سرویس‌های شبکه‌های VPN/APN، خدمات مرکز داده (رایانش ابری اختصاصی)، پنل پیامکی اختصاصی در فاز نخست و ارائه وای‌فای مدیریت شده، VoIP سازمانی، پلتفرم تبلیغاتی دیجیتال، هوشمندسازی انبارها و یخچال‌های نگهداشت و توزیع بر بستر شبکه‌های IoT و سیم‌کارت‌های سازمانی با مکالمه درون شبکه‎‌ای رایگان نیز بخشی از خدمات در نظر گرفته شده برای فاز دوم این همکاری است.