به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی در کره جنوبی تاثیرگذاری قابل توجهی در این حیطه شکل داده و ربات‌های سرویس‌دهنده هوشمند این شرکت در مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها فعالانه به کمک انسان آمده‌اند. اگرچه این ربات‌ها شباهت چندانی به‌ظاهر انسانی ندارند، اما برخی از خصوصیات کاملاً انسانی را در خوددارند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان شیوه تعامل و ارتباط با انسان‌ها دانست. تا جایی که حتی سعی می‌کنند حالات انسانی را روی نمایشگر جایگزین چهره‌شان بازتاب دهند. اما موضوع مهم‌تر این است که ربات‌ها بدون افزایش ریسک گسترش ویروس کارها را انجام می‌دهند.

LG CLOi ServeBot بدون نیاز به کنترل از راه دور می‌تواند تا ۱۵ کیلوگرم اقلام مختلف را در سه کشوی داخلی خود به‌سرعت و کاملاً بهداشتی به مقصد برساند. تابستان امسال یکی از این ربات‌های دستیار در بیمارستان دانشگاه ملی سئول مستقر شد که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز درمانی کره جنوبی است. وظیفه این ربات حمل و تحویل تجهیزات، نمونه‌های خون، نسخه‌های دارو و دیگر اقلام است تا کادر بیمارستان وقت آزاد بیشتری برای تمرکز بر بیماران داشته باشند.

اگر رویکردها و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی به همین شکل ادامه پیدا کنند، در آینده نزدیک مشاهده ربات‌هایی که در رستوران‌ها و کافه‌ها مشغول کار هستند، چندان دور از ذهن نخواهد بود. LG CLOi ServeBot با ۴ قفسه و توان جابجایی تا ۲۰ کیلوگرم بار می‌تواند به‌راحتی راهش را از میان میزها، صندلی‌ها و مشتریان پیداکرده، سفارش غذا را به آن‌ها برساند و ظروف کثیف را به آشپزخانه برگرداند. CLOi ServeBot برای جایگزینی خدمه رستوران طراحی نشده، بلکه قرار است مکمل آن‌ها در فعالیت‌های روتین بوده و میزان ارتباط میان خدمه رستوران و مشتریان را به حداقل برساند.

همچنین مدل دارای کشوی LG CLOi ServeBot می‌تواند در هتل‌ها اقلام موردنیاز میهمانان را درب اتاق‌های‌شان تحویل دهد تا میزان ارتباطات انسانی را به حداقل برساند. این سرویس در هتل لوکس Konjiam Resort در فاصله یک‌ساعتی سئول با استقبال خوب کارکنان و میهمانان روبرو شده است. در هتل Konjiam میهمانان می‌توانند با خیال راحت و بدون زیرپا گذاردن فاصله‌گذاری اجتماعی، چند روزی را دور از خانه به استراحت بپردازند.

ربات‌های LG CLOi نه‌تنها در حمل و تحویل اشیاء کاربردی هستند، بلکه از آن‌ها در آشپزخانه هم می‌توان استفاده کرد. LG ChefBot سفارشات نودل بسیار خوشمزه‌ای برای مشتریان رستوران‌های زنجیره‌ای CJ Foodville کره جنوبی طبخ می‌کند. در خط سفارش نودل مشتریان می‌توانند ترکیبات مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند تا ChefBot در کمتر از یک دقیقه ظرف نودل خوشمزه‌ای را برای‌شان فراهم کند.

از هتل‌داری تا بهداشت و درمان و حتی فراتر از آن، ال‌جی با موفقیت نشان داده که ربات‌های آینده‌نگرانه‌اش همین امروز آماده بهتر کردن زندگی هستند. سرویس‌های این شرکت مانند CLOi ServeBot و دیگر سیستم‌های پیشرفته، پیش‌نمایشی از آینده دلخواه را نشان می‌دهند که طی دوره شیوع و پس‌ازآن، راهکارهای رباتیک می‌توانند به‌زودی به بخشی دوست‌داشتنی و در دسترس از زندگی روزمره تبدیل شوند.