به گزارش اکونا پرس،

کامپیوترهای تک برد جدید ایسوس مناسب برای علاقه مندان به حوزه اینترنت اشیا (IoT) و افرادی است که تصمیم دارند ایده های کوچک و هوشمندانه خود را عملی کنند.

عملکرد بالای CPU و GPU برای دستگاه های اینترنت اشیاء

سیستم قدرتمند و 6 هسته ای تعبیه شده برای کامپیوترهای Tinker Board 2 همراه با معماری جدید 64 بیتی Armv8 عملکرد خیره کننده ای را نسبت به دیگر سیستم های تک برد ارائه می‌دهند. همچنین Tinker board جدید ایسوس با فناوری Arm big.LITTLE همراه هستند که یک معماری جهت انجام پردازش های ناهمگن است که در عمل دو پردازنده کاملا متفاوت در سیستم های SoC را با یکدیگر ترکیب می کنند. نرم افزار big.LITTLE وظیفه ی تخصیص دادن را به عهده دارد؛ به معنی آن که هنگام درخواست برای پردازش، این نرم افزار به صورت هوشمند هسته مناسب پردازنده را برای هر فرآیند انتخاب می کند. همچنین نتایج نشان می دهد که Tinker Board 2 و Tinker Board 2S عملکرد و کارایی 1.5 برابر بیشتری به نسخه اصلی Tinker Board دارد و به صورت قابل توجهی از سیستم های تک تراشه رایج در بازار سریع‌تر عمل می ‌کند.

در مورد پردازش های گرافیکی سنگین، سری Tinker Board 2 ایسوس از پردازشگر گرافیکی Mali-T860 ، قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری Midgard برخوردار است. این پردازشگر یک گزینه کاملا مناسب برای پردازش های پیچیده گرافیک بوده و به صورت کامل از OpenGL ES 3.0/3.1, OpenVG 1.1, OpenCL و فریمورک‌های نسل جدید و اپلیکیشن های گرافیکی legacy 2D/3D پشتیبانی می کند. در مقایسه با نسخه اصلی Tinker Board، مدل Tinker Board 2 با برخورداری از پردازشگر گرافیکی Mali-T860 عملکردی 28 درصد بیشتر را در رابطه با پردازش های گرافیک دارد.

همراه با راهکاری مدیریت و کنترل ASUS IoT Cloud و سیستم عامل بروز شده

مدل های جدید Tinker Board 2 می توانند توسط کنسول ابری ASUS IoT (AICC) کنترل شوند که در اصل یک بستر مدیریتی و مناسب برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است. تحت این کنسول می توان عیب یابی و راه اندازی مجدد از راه دور و یا حتی بروزرسانی سیستم عامل برای تینکربردهای جدید ایسوس انجام داد.

اتصالات متنوع، پشتیبانی از دو نمایشگر به صورت همزمان و وضوح تصویر 4K

کامپیوترهای سری Tinker Board 2 و Tinker Board 2S از درگاه های HDMI و Display Port  برای خروجی تصویر با امکان استفاده از دو مانیتور به صورت همزمان با وضوح 4K و USB-C برای اتصال درایوهای دیگر پشتیبانی می کنند. از دیگر پورت ها و اتصالات این دو تینکربرد جدید ایسوس می توان به USB3.2 Type A، شبکه بی سیم WiFi دو بانده (2.4 و 5 گیگاهرتز) و فناوری Bluetooth 5.0 اشاره کرد.

راه اندازی بی دردسر و آسان سیستم های Tinker Board 2 و Tinker Board 2S ایسوس از ابزارهای راه اندازی مناسبی برخوردار هستند که تا مصرف کنندگان بتوانند سیستم خود را مطابق با خواسته های خود راه اندازی کنند. این ابزار شامل امکان تنظیم کردن حداکثر و حداقل فرکانس برای پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی به همراه یک پنل نظارتی است.

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 10

سیستم های Tinker Board 2  و Tinker Board 2S مهندسی شده و بهینه شده برای اجرای سیستم عامل اندروید 10 هستند که این ویژگی خود یکی از مزیت های تینکربردهای جدید ایسوس نسبت به سیستم های تک تراشه دیگر است.