به گزارش اکونا پرس،

جاروبرقی JetBot 90 AI+ مجهز به فناوری‌های هوشمندی است که مسیر تمیز کردن و واکنش آن به شرایط محیطی را ارتقا داده است. در عین حال لباسشویی‌های دوقلوی هوشمند Dial Front Load از هوش مصنوعی برای تشخیص ترجیح مصرف کننده و پیشنهاد بهترین برنامه شستشو و خشک کردن استفاده می‌کنند. هردوی JetBot 90 AI+ و لباسشویی‌های هوشمند اخیرا توانستند جوایز نوآوری‌های CES را دریافت کنند و در نیمه اول 2021 وارد آمریکا خواهند شد. 

جان هرینگتون، معاون ارشد بخش لوازم خانگی سامسونگ می‌گوید «ما در سامسونگ به ارائه نوآوری‌هایی در لوازم خانگی پایبندیم که به خانواده‌ها انگیزه داده و در عین حال زندگی‌شان را به روش‌هایی ساده‌تر کند که تا بحال فکرش را هم نمی‌کردند. این لوازم خانگی جدید با درک سلایق شما در تمیز کردن کف خانه و شستشوی لباس‌ها می‌توانند کارهایی را از دوش شما برداشته و زمان بیشتری را برای گذراندن با عزیزان‌تان در اختیار شما قرار دهند».

جاروبرقی JetBot 90 AI+ مجهز با حسگرهای هوش مصنوعی برای مسیریابی

مدل جدید JetBot 90 AI+ اولین جاروبرقی رباتیک هوشمند جهان و مجهز به Intel AI است که با کمترین زحمت کف خانه را به شکل جذاب تمیز می‌کند.

با استفاده از ترکیب حسگرها و فناوری تشخیص اشیا با استفاده از هوش مصنوعی، جاروبرقی JetBot 90 AI+ براحتی و با همان دقت موردنظر شما مسیر خود را در خانه پیدا می‌کند. یک حسگر LiDAR همانند آن چیزی که در خودروهای خودران دیده‌اید، فاصله‌ها را اندازه گرفته و برای حرکت دقیق دستگاه، مسیر را بررسی می‌کند. یک حسگر سه‌بعدی نیز تفاوت میان اشیایی مانند اسباب بازی و پایه میز را تشخیص می‌دهد و حتی توانایی شناسایی اشیای بسیار کوچک روی کف خانه و شکل اتاق را برای تعیین نوع حرکت خود دارد. الگوریتم تشخیص اشیا به این جاروبرقی امکان می‌دهد تا تمامی انواع اشیا را شناسایی کرده و امن‌ترین و کارآمدترین مسیر را تعیین کند. پس از این مراحل، JetBot 90 AI+ از اطلاعات بدست آمده برای حرکت در نزدیکی اشیای روی کف اتاق و در عین حال برای حفظ امن‌ترین مسیر در کنار اشیای شکستنی و همچنین برای کاهش ارتفاع خود در مجاورت برخی از اشیا، استفاده می‌کند. اگر چیزی به عنوان شی خطرناک یا دارای آلودگی ثانویه دسته‌بندی شود، به آن نزدیک نمی‌شود.

این جاروبرقی در زمان تمیز کردن کف، از یک موتور اینورتر دیجیتالی با 30 وات قدرت مکش و مجهز به سیستم Jet Cyclone برای گرفتن گردوخاک از هوا و جمع کردن اشغال از روی کف استفاده می‌کند. جاروب روی این دستگاه که بصورت خودکار هم تمیز می‌شود دارای رشته‌هایی بسیار باریک از پارچه‌های بافته بسیار نرم است که گردوخاک را از روی کف برداشته و براحتی نوار بین سرامیک کف را هم تمیز می‌کند.

جاور برقی JetBot 90 AI+ بعد از تمیز کردن خانه بصورت خودکار به Clean Station برمی‌گردد که سیستم اختصاصی سامسونگ برای دفع زباله است. جاروبرقی در آنجا گردوخاک و موی جمع شده از خانه را داخل یک کیسه زباله تخلیه می‌کند که شما باید هر دو تا سه ماه آن را تعویض کنید.

این جاروبرقی از طریق اپلیکیشن SamrtThings سامسونگ به گوشی شما وصل شده و در واقع قدرت تمیز کردن خانه را در دستان شما می‌گذارد. می‌توانید از هر جایی جاروبرقی خود را کنترل کرده و برای آن زمانبندی یا بخش‌های ورود ممنوع را روی نقشه خانه مشخص کرده و یا برای زمانی که در خانه نیستید و به منظور مراقبت از حیوانات خانگی‌تان، روی آن دوربین وصل کنید.

مراقبت بهینه از لباس‌ها با لباسشویی دوقلوی مجهز به هوش مصنوعی

نوآوری‌های سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی بصورت مداوم روش انجام کارهای روزمره توسط مشتریان را تغییر می‌دهد. لباسشویی‌های دوقلوی سری 8800 هوشمند Dial Front Load به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار شستشوی لباس را ساده‌تر، خلاقانه‌تر و کم استرس‌تر کنند.

سامسونگ در این محصولات جدید از فناوری Smart Dial استفاده کرده است که بصورت هوشمند ترجیحات شما و برنامه‌های شستشوی مورد علاقه‌تان را یاد گرفته و برای دسترسی ساده‌تر آنها را در بخش دسترسی سریع صفحه کنترل قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از یادگیری بر اساس دفعات گذشته و ساعات و روزهای مخصوصی که کار شستشو را انجام می‌دهید، برنامه‌هایی را برای شستشوی مناسب لباس پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت قدرتمند OptiWash آن وزن لباس‌های قابل شستشو را تشخیص داده و از حسگر اختصاصی Turbidity برای تعیین میزان آب و ماده شوینده لازم استفاده می‌کند. این مدل همچنین زمان شستشوی لباس‌ها برای رسیدن به تمیزترین حالت را هم تعیین می‌کند.

استفاده از ماشین‌های دوقلو هیچ وقت تا این حد ساده نبوده است. با استفاده از قابلیت MultiControl شما می‌توانید هردوی دستگاه را از روی صفحه کنترل مرکزی دستگاه شوینده کنترل کنید.

همچنین برای دریافت هشدار درباره پایان برنامه شستشو، شروع یا توقف شستشو از راه دور، زمان‌بندی شستشو و غیره، با استفاده از SmartThings و از روی گوشی هوشمندتان اقدام کنید.

هردوی جاروبرقی JetBot 90 AI+ و لباسشویی دوقلوی جدید در غرفه مجازی سامسونگ در CES به نمایش گذاشته خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://www.samsung.com/us/explore/experiences/ces2021 مراجعه کنید.