به گزارش اکونا پرس،

در میان کاربران اندروید حساب گوگل رایج‌تر از بقیه‌ اکانت‌ها و حساب‌هاست که به کمک آن می‌توانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌ را به شکل امن و راحتی نصب و همگام‌سازی کنند. اما به جز این تولیدکنندگان گوشی‌ها هم دارای اکانت‌هایی هستند که کاربران با عضویت و فعال کردن آنها، قابلیت‌های کاربردی و متنوعی را دریافت می‌کنند. اکانت یا حساب کاربری سامسونگ (Samsung Account) برای صاحبان گوشی‌ها و تبلت‌های این برند نامی آشنا است که در بخش تنظیمات دستگاه و قسمت حساب‌ها می‌توان آن را فعال کرد.

سامسونگ اکانت، حسابی یکپارچه است که امکان بهره‌مندی از همه خدمات سامسونگ در گوشی‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون و وبسایت را فراهم می‌کند. کاربران با عضویت و فعال کردن سامسونگ اکانت، بدون اینکه نیاز به ثبت‌نام جداگانه برای تک‌تک خدمات باشد، می‌توانند از تمامی سرویس‌ها و خدمات سامسونگ استفاده کنند.

در ادامه این مطلب مروری داشته‌ایم بر خدماتی که سامسونگ اکانت ارائه می‌دهد و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران می‌گذارد را بررسی کرد‌ه‌ایم.

قابلیت Find My Mobile

گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده‌اند، بسیاری از تصاویر، ویدئوها، اسناد و اطلاعات خصوصی کاربران در در این دستگاه‌ها ذخیره شده‌اند و به همین دلیل گم کردن گوشی می‌تواند آسیب زیادی را به اشخاص وارد کند.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ از قابلیتی به نام یافتن موبایل من یا Find My Mobile بهره می‌برد که محل قرار گرفتن گوشی را به کاربر اطلاع می‌دهد و حتی با قفل کردن صفحه از اطلاعات خصوصی کاربر محافظت کند.

از دیگر امکانات این سرویس می‌توان به پاک کردن اطلاعات گوشی و به صدا در آوردن زنگ گوشی برای پیدا کردن آن اشاره کرد. همچنین کاربران از طریق این برنامه می‌توانند به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند و آنها را در فضای ابری ذخیره کنند.

این امکانات اما بدون داشتن حساب کاربری سامسونگ فعال نمی‌شود و تنها با عضویت و فعال کردن حساب سامسونگ خود می‌توانید از قابلیت «یافتن موبایل من» بهره‌مند شوید.  

پس از راه‌اندازی حساب، به بخش تنظیمات بروید و در قسمت biometrics and security گزینه یافتن موبایل من را بیابید و این قابلیت را فعال کنید تا چنانچه روزی گوشی خود را گم کردید، بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

قابلیت‌های Samsung Members

برنامه Samsung Members که به طور پیش فرض در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ قرار دارد با رابط کاربری آسان و روان خود مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی، توصیه‌ها و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. اپلیکیشن Samsung Members تمام آنچه برای پشتیبانی کامل و جامع لازم است را در خود جمع کرده تا کاربران از مراجعه به برنامه‌های دیگر بی‌نیاز شوند. در بخشی از این برنامه کاربران جدیدترین توصیه‌ها و ترفندهای لازم را برای مدیریت بهتر دستگاه خود دریافت می‌کنند تا از تمامی قابلیت‌های پیدا و پنهان گوشی‌ هوشمند خود مطلع شوند.

حساب من

زمانی که حساب کاربری سامسونگ را فعال می‌کنید، با ورود به صفحه وب آن و انتخاب بخش «حساب من» می‌توانید مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و سرویس‌های گوشی‌ خود را مدیریت کنید و بر روی اطلاعات خصوصی خود نظارت داشته باشید.

در این بخش به قابلیت‌هایی مثل تایید دو مرحله‌ای (برای افزایش امنیت حساب کاربری خود)، حریم خصوصی (اطلاع از وضعیت حفظ اطلاعات شخصی برای کاربران گوشی و تلویزیون)، دستگاه‌ها (اطلاع از دستگاه‌های فعال حساب شخصی)، سرویس‌ها (مدیریت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متصل به حساب شخصی خود) و Samsung Cloud (ذخیره سازی و پشتیبان‌گیری از اطلاعات دستگاه‌ها) دسترسی خواهید داشت. به کمک این قابلیت‌ها مجموعه‌ای از راهکارها به کاربران ارائه می‌شود تا به شکلی راحت و مطمئن گوشی و اطلاعات خود را مدیریت کنند.

به جز این موارد سرویس‌هایی مثل بیکسبی (Bixby)، Samsung Galaxy Apps، Samsung Pay و... وجود دارد که استفاده از قابلیت‌های آنها با حساب کاربری سامسونگ امکان‌پذیر است.

چگونه حساب کاربری سامسونگ را فعال کنیم؟

برای اینکه حساب کاربری سامسونگ خود را داشته باشید تنها به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. با مراجعه به بخش Accounts در تنظیمات گوشی تمامی حساب‌های فعال دستگاه‌تان را می‌بیند. در این قسمت با انتخاب Samsung Account و گزینه Create new account صفحه جدیدی باز می‌شود که شرایط و اطلاعات اولیه را به شما ارائه می‌دهد. با قبول کردن این شرایط فرم مربوط به وارد کردن ایمیل، رمز عبور، تاریخ تولد و... ظاهر می‌شود. در نهایت با تایید ایمیل ارسالی کار فعال کردن حساب شخصی سامسونگ به پایان می‌رسد.

کاربران گوشی‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های هوشمند سامسونگ با مراجعه به وبسایت https://account.samsung.com می‌توانند حساب شخصی خود را راه‌اندازی یا مدیریت کنید.