به گزارش اکونا پرس،

شرکتهایی که در حوزه  فایننشیال مانند بانک ها و بیمه ها فعالیت دارند از نظر آنکه چه جایگاهی در آینده حوزه فناوری اطلاعات  خواهند داشت  مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.برهمین اساس پاسخ به این سوال که در دنیا چه رویکردی به صورت جدی در حوزه فناوری اطلاعات پیگیری می شود در چند سرفصل اصلی شامل بلاک چین،اینتلیجنت، بیگ دیتا و اوتومیشن بررسی خواهد شد.                             

 این کانسپت ها در بسیاری از نمایشگاه بین المللی به عنوان ترنت های خیلی جدی مدنظر است تاجایی که شرکت ها و کمپانی های بسیار بزرگی در مورد آن صحبت می‌کنند و به عنوان یک استراتژی جدی در حوزه آی تی سی مطرح می شود.

 بر اساس ارزیابی و لیست شرکت های موفق ارائه شده در سایت فورچون در حوزه  فایننشال سرویس، شرکت جی پی مورگان حدود ۱۳۱ میلیارد دلار فروش و ۳۲ میلیارد دلار سود داشته است.  اگر به این سایت درحوزه زندگی به شرکت‌های مختلف نگاهی داشته باشیم  اولین شرکت با عنوان رپ لاین با رنک ۴ و شرکتهای دیگر در این حوزه طبقه‌بندی می‌شوند.

در حوزه آی تی شرکت های مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، فیس بوک، اینتل، اچ پی  از فروش بسیار بالایی برخوردار است و بعضاً سودهای هنگفتی عایدشان می شود بر همین اساس شرکت اپل با ۲۶۵ میلیارد دلار فروش در مقابل ۶۰ میلیارد دلار سود  و شرکت گوگل در مقابل  ۱۳۶ میلیارد دلار فروش  ۳۰ میلیارد دلار سود به دست می‌آورد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد با آنکه که فناوری اطلاعات  در بین شرکت‌های جهان جایگاه بسیار ویژه دارد اما در زندگی روزمره افراد سهم آی تی در سبد کالا قابل توجه نیست درحالی که این سهم در دنیا از حجم قابل توجهی برخوردار شده است.

شرکت های آی تی در حال ورود به کسب و کارهای متعدد هستند به گونه ای که بسیاری از کارها و خدمات از طریق این شرکت ها انجام می شود. به عنوان مثال فعالیت  شرکت گوگل در حوزه بیمه  و ارائه ی خدمات و محصولات بیمه ای از جمله ی آنها است.