با اجرای این 5 مرحله رتبه سایت جدیدی که راه اندازی کرده اید در مدت زمان بسیار کمی ارتقا قابل ملاحظه ای را در گوگل تجربه خواهد کرد و با افزایش بازدید ، مشتریان و فروش آنلاین شما نیز افزایش می یابد.

مراحل سئو برای سایت جدیدا راه اندازی شده

سایت هایی که به تازگی راه اندازی می شوند ، مسیر طولانی برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل دارند ، اما هیچ کار نشدنی وجود ندارد. اگر شما در نقطه شروع هستید و جدیدا وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید ، با انجام مراحل زیر می توانید به سرعت رتبه و بازدید سایت خود را بهبود دهید. علاوه بر این موارد پیشنهاد می کنیم با مراجعه به وب سایت سئوبهینه از آموزش های رایگان و مقالات فارسی آموزشی سئو استفاده کنید تا بدون هیچگونه هزینه ای سایت خود را بهینه سازی کنید. همچنین مطالعه مقاله روش های تغییر رتبه سایت در 2 هفته به شما پیشنهاد می شود.

انجام سئو تکنیکال

سئو فنی اصطلاحی است که به اقدامات مربوط به راه اندازی وب سایت و چگونگی اطمینان از دسترسی صحیح موتورهای جستجو به آن اشاره دارد.

چک لیست سئو تکنیکال سایت:

  • مطمئن شویدکه robots.txt ، راه خزنده های موتورهای جستجوگر را در نمایه سازی وبسایت شما مسدود نمی کند.
  • وب سایت خود را در کنسول جستجوی Google و Bing ثبت کنید.
  • نقشه سایت XML را ایجاد و بهینه سازی کنید و به Google و Bing ارسال کنید.
  • مطمئن شوید که ساختار لینک سایت (URL) شما از نظر سئو مناسب است.
  • وب سایت خود را به https منتقل کنید
  • برای افزایش ترافیک سایت در نتایج جستجوی تلفن همراه ، نسخه موبایل سایت خود را طراحی کنید. در مقاله روش های افزایش ترافیک سایت ، بهترین روش های سئو و افزایش بازدید برای بهبود رتبه در گوگل توضیح داده شده است

اکثر موارد فوق یک نکته مشترک دارند؛ به محض اینکه آنها را از ابتدا درست انجام دهید، دیگر مجبور نیستید در ادامه راه با آن ها مواجه شوید.

انجام اصولی سئو داخلی سایت

آنچه شما باید در سئو داخلی انجام دهید:

قبل از تولید محتوا و مطالب ، باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. یک جستجوی خوب و کامل در مورد کلمات کلیدی به شما خواهد گفت که در مورد چه چیزی بنویسید.

سپس باید بهینه سازی عناوین و توضیحات را انجام دهید. در مرحله نهایی ، در طول فرایند انتشار باید توجه داشت که مطالب با داشتن عناوین (h1 ، h2 ، h3) ، پاراگراف های کوچک ، تصاویر و سایر عناصر بصری همراه باشد.

تهیه برنامه جامع بازاریابی اینترنتی

مرحله سوم مهمترین قسمت این فرایند است تا حدی که تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت شماست. در این مرحله با ارائه یک برنامه جامع بازاریابی کاملا اصولی قدم بردارید. در صورتی که بدون برنامه و نقشه راه مشخص کار خود را شروع کنید، به نتیجه خاصی دست نخواهید یافت. یک وبسایت نوپا از طریق تولید محتوا در موتورهای جستجو بیشتر دیده می شود. همچنین در برنامه بازاریابی خود ، تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات کلیکی گوگل ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و روش های دیگری که بازده بالایی دارند را بگنجانید.

یک جامعه از مخاطبین برای برند خود ایجاد کنید

اولویت در این مرحله خلق مخاطب برای برند تجاری‌تان است. منظور از جامعه ، افرادی هستند که برای دریافت خبرنامه ها و اطلاع از پست های شما در سایت ثبت نام می کنند و به صورت مستمر در مورد پست های شما نظر می دهند و برند شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. به یاد داشته باشید که اولین هدف ایجاد اعتماد بین کاربران و نام تجاری می باشد و ایجاد «جامعه» راهی برای پیشرفت کسب و کار است.

آنچه در این مرحله باید انجام دهید:

  • سیستم ایمیلی در اختیار داشته باشید که با استفاده از آن بتوانید آدرس ایمیل کسانی که قصد ثبت نام در خبرنامه شما را دارند دریافت کنید. (مانند MailChimp)
  • از مشتریان خود صرفا درخواست ثبت نام نکنید بلکه به طور مثال با قرار دادن دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی، به آنها انگیزه لازم برای این کار را بدهید.
  • پیشنهاد خود را در قسمت های مختلف وب سایت (بالای صفحات ، مطالب ، نوار کناری ، پنجره خروجی) قرار دهید تا مطمئن شوید توسط اکثر بازدید کنندگان دیده می شود.
  • اگر بودجه شما اجازه می دهد ، از Facebook Lead Ads برای تسریع در رشد لیست ایمیل خود استفاده کنید.
  • از پاسخ دادن به کلیه نظرات پست های سایت مطمئن شوید. وقتی کسی نظری اضافه می کند ، انتظار دریافت پاسخ را نیز دارد. بنابراین با گفتن "متشکرم" یا پاسخ دادن به سوالات به مخاطبان خود احترام بگذارید.
  • نظرات اسپم را پاک کنید. از تایید هر نوع نظر خودداری کرده و فقط نظراتی را نمایش دهید که برای مقاله ارزشمند هستند.
  • با راه اندازی حداقل یک صفحه تجاری فیس بوک و یک حساب توییتر  ارسال مطالب جدید را به صورت روزانه انجام دهید.
  • نام برند تجاری خود را با صفاتی نظیر «قابل اعتماد» در گوگل جستجو کنید.
  • از Google Analytics استفاده کنید و صفحاتی را که نرخ پرش بالایی دارند پیدا کنید و سعی کنید آنها را بهبود ببخشید. برای اینکه بازدیدکنندگان "عضو انجمن شما" شوند ، باید از محتوای شما راضی باشند و بالا بودن bounce rate  نشانگر این است که اینگونه نیست.

اجرای سئو خارجی و تبلیغات اینترنتی

پس از انجام مراحل بالا و موفقیت در اجرای بدون تاخیر برنامه بازاریابی، به مرحله ای می رسید که:

  • وب سایت شما از نظر محتوای منتشر شده رشد خوبی داشته.
  • لیست دنبال کنندگان و جامعه مخاطب شما اعضای بیشتری دارد
  • صفحات شبکه های اجتماعی شما دنبال کنندگان بیشتری خواهند داشت
  • بازدیدکنندگان تکراری ( مخاطب وفادار) بدست خواهید آورد
  • تعدادی از صفحات خود را در صفحات دوم و سوم گوگل مشاهده خواهید کرد

این موقعیت نشانه خوبی است از اینکه در مسیر درست قرار دارید. اما ، اگر می خواهید به مرحله بعدی بروید و همه موارد بالا ، از جمله رتبه بندی و بازدید خود را افزایش دهید ، باید کار در زمینه تبلیغ سایت خود در وب و سئو خارجی را شروع کنید.

سئو off page  اصطلاحی کلی است که به تمامی فعالیت هایی اشاره دارد که می توانید برای بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو  انجام دهید. ایجاد لینک با ارزش ترین و موثرترین روش در سئو خارجی است.

ساخت بک لینک دارای چهار ویژگی اصلی است:

  • تسلط بر آن خصوصاً در آغاز کار دشوار است.
  • اجرای آن زمانبر است.
  • رسیدن به نتیجه زمان بر است.
  • اگر لینک دهی را  اشتباه انجام دهید ،می تواند بیش از سود برای وبسایت شما ضرر به همراه داشته باشد. (مانند مجازات گوگل و از دست دادن رتبه)

بنابراین چه باید کرد؟ بهترین روش های لینک سازی برای بهبود سئو ، مخصوصا برای سایت های نوپا که با محدودیت بودجه روبرو هستند ، موارد زیر است:

ابتدا مطمئن شویدکه با چگونگی ساخت بک لینک آشنایی کامل دارید. اگر در گوگل به دنبال "تکنیک های ایجاد لینک" (یا کلمات کلیدی مشابه) بگردید ، ممکن است به توصیه های نادرست یا نامناسب برخی از وب سایتها مواجه شوید و نتایج فاجعه بار برایتان به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از ضربه زدن به سایت خود ، طرح جامع زیر را دنبال کنید:

دریافت لینک از وب سایت هایی که دارای محتوای بیشتری نسبت به سایت شما هستند ، بازدید بیشتری دارند و ارتباط تنگاتنگی با جایگاه شما دارند.

قبل از ساخت بک لینک حتما به طبیعی بودن پروفایل لینک سایت خود دقت داشته باشید

اینکه می گویند هر لینک ، بک لینک خوبی است را باور نکنید. اینکه چه تعداد بک لینک برای وبسایت خود ایجاد می کنید مهم نیست، بلکه این نکته که لینک ها از کجا می آیند مهم است. تعداد محدود بک لینک معتبر از وبسایت های قابل اعتماد بسیار ارزشمند تر از ۱۰۰ لینک از منابع غیر معتبر است.

هنگام مراجعه به پست های مهمان در وب سایت های دیگر ، باید در موقعیتی باشید که نمونه کارهای منتشر شده خود را (علاوه بر وب سایت خود) به آنها نشان دهید ، بنابراین باید از قبل آماده باشید.

پروفایل لینک سایت را به آرامی اما مستمر ایجاد کنید. از ابتدا سعی نکنید ده ها بک لینک دریافت کنید (چرا که غیر طبیعی است) ، بلکه سعی کنید لینکها را به آرامی اما با سرعت ثابت بدست آورید.

ایجاد ارتباط با سایر وبلاگ نویسان (به ویژه افراد تأثیرگذار در کسب و کار شما) ، ممکن است بک لینک های ارزشمندی برای سایت شما به همراه داشته باشد.

اگر فکر می کنید لینک دادن به وبسایت های دیگر به خوانندگان شما کمک می کند ، از از لینک دهی نترسید. لینک دادن راهی عالی برای جلب توجه سایر بلاگ نویسان در حوزه فعالیت شماست.