به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌ الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید محمدعلی سیدحسینی در این مراسم گفت: ما بازی‌های ایرانی باکیفیت زیادی داریم که شاید در این سالها خوب به مردم معرفی نشدند. برگزاری این پویش باعث آشنایی کاربران با این بازی‌ها و جذب مخاطب برای آنها شد.

معاون حمایت بنیاد همچنین افزود: حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات میان‌برنامه‌ای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال اتفاق افتاد. این بازی‌ها به‌صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. از مجموع 25 بازی حاضر در این پویش 17 بازی در بخش اصلی حاضر بودند که هر کدام نزدیک به 30 هزار نصب کسب کردند و بازی‌های بخش تازه‌واردها هم هرکدام 10هزارنصب به‌دست آوردند.

سیدحسینی تصریح کرد: قرار است در آینده نزدیک گزارش مشترک آماری از عملکرد پویش بزرگ بازی‌نو توسط "دایرک" و "متریکس" تهیه و منتشر شود. براساس این بررسی و جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف آن ما در نظر داریم این پویش را  ادامه دهیم و در سال آینده نیز برگزار کنیم. ضمن اینکه کسانی که طی زمان برگزاری پویش نتوانستند این 25 بازی را نصب و بازی کنند در بقیه ایام سال این فرصت برای‌شان فراهم است و جوایزی هم برای آنها در نظر گرفته می‌شودکه از طریق صفحه اینستاگرام بازی‌نو اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون حمایت بنیاد و دبیرکمپین بازی‌نو با اشاره به حامیانی که در برگزاری این پویش با بنیاد مشارکت داشتند،گفت: آژانس تبلیغاتی تپسل همکار اصلی بنیاد در برگزاری این پویش بوده و حمایت ویژه‌ای را از بازی‌سازان ایرانی حاضر در این پویش انجام داده است. آسیاتک، کافه بازار، سازمان فناوری اطلاعات، متریکس و مدیا اد نیز از حامیان دیگر این پویش محسوب می‌شوند. همچنین بخش‌های مختلف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از جمله همگرا، دایرک، انستیتو ملی بازی‌سازی و اسرا کمک‌های بسیاری در برگزاری بهتر این پویش انجام داده‌اند. سیدحسینی به این نکته مهم نیز اشاره کرد که پویش بازی‌نو در سطح ملی برگزار شدو برخلاف رویدادهای حضوری فقط مختص به کاربران تهرانی نبود. بلکه به دلیل اجرای آنلاین آن امکان مشارکت تمام علاقه‌مندان به بازی از تمام شهرها و استان‌های کشور فراهم شد و شاهد حضور مخاطبان از سراسر کشور در این پویش مردمی بودیم.

بازی‌های مردمی

اما بخش جذاب این مراسم مثل تمام اختتامیه‌های رویدادها اعلام اسامی برندگان آن بود. اولین اسامی اعلام شده در این بخش مربوط به بازی‌های مردمی بود که براساس میزان لایک (پسند) به ترتیب سه بازی «قهوه‌چی» از استودیو توت گیمز، بازی «شوترلند» از استودیو ای من گیمز و بازی «سرضرب» از استودیو میدوپیا انتخاب شدند که به بازی اول یعنی بازی «قهوه‌چی» تندیس بازی مردمی به همراه 10 میلیون تومان شارژ اضافی به اعتبار این تیم در ساختار حمایتی همگرا تعلق گرفت.

بازی‌های برتر به لحاظ عملکرد

در این بخش بازی‌های برتر پویش «بازی‌نو» ۱۴۰۰ به لحاظ عملکرد براساس دو شاخص «نرخ بازگشت کاربر به بازی» و «نرخ تبدیل کلیک به نصب» معرفی شدند.

براین اساس رتبه‌های اول تا سوم برترین بازی‌ها به لحاظ عملکرد در پویش بازی‌نو ۱۴۰۰به ترتیب به بازی‌های «الفبابا» از استودیو بارانا گیمز، «دبرناشو» از استودیو نردبان اندیشه و «منچیکو» از استودیو نوآ گیمز تعلق گرفت.

جوایز منتخبان این بخش که به ترتیب تیم‌های اول تا سوم مبلغ 200، 175 و 150 میلیون تومان به همراه تندیس ویژه بازینو ۱۴۰۰بود از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران اهدا شد. به گفته معاون حمایت بنیاد قرار است این جوایز در قالب «طرح بوم‌واره سامانه ایران نوآفرین»  به‌صورت اعتبار حمایتی برای بازی‌های منتخب این بخش شارژ شود.

 شهره ناصری معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز طی سخنانی کوتاه در اختتامیه این رویداد گفت که امیدوارند در سال جاری با همکاری بنیاد بتوانند حمایت‌های متنوع‌تری  برای توسعه صنعت بازی کشور ارائه دهند.

گفتنی است ارزیابی بازی‌های منتخب این بخش توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) انجام شد.

 به همدان رسیدPS5

برای شرکت در بخش قرعه‌کشی پویش بازی‌نو در مجموع 9369 نفر ثبت‌نام کرده ‌بودند تا شانس خود را برای دریافت دو دستگاه گوشی موبایل و البته یک دستگاه PS5 امتحان کنند. با انجام قرعه‌کشی دو دستگاه گوشی موبایل به زهرا الحسینی از قم و رضوان یوسفی یکتا از ابهر در استان زنجان رسید و برنده خوش‌شانس PS5 هم ندا فعله‌گری از همدان شد تا در روز اختتامیه نخستین پویش بازی‌نو 1400 نام او به ‌عنوان خوشحال‌ترین منتخب این رویداد ثبت و ضبط شود.