به گزارش اکونا پرس،

Micro LED منابع نوری بسیار کوچک، با امکان آدرس‌دهی جداگانه از نوع LED خود نورده هستند که اندازه‌ای بین ۱۰ تا ۱۰۰ میکرومتر دارند. یک نمایشگر Micro LED متشکل از مجموعه‌ای از LED های میکروسکوپی است که فاصله بین آن‌ها از یک میلی‌متر بیشتر نمی‌شود. تبدیل این تکنولوژی LED جدید به محصول تجاری قابل‌اتکا و موردپذیرش، چالشی بود که تیم طراحی محصول LG MAGNIT با آن روبرو گردید. برای زندگی بخشیدن به LG MAGNIT تیمی در لابراتوار طراحی ال‌جی دورهم گرد آمدند تا محصولی سبک و نازک خلق کنند که نصبی بدون دردسر را با سطحی جدید از انعطاف‌پذیری و جذابیت ارائه نماید.

‌LG MAGNIT متشکل از ردیف‌هایی از LED های میکروسکوپی است که بافاصله‌ای کمتر از یک میلی‌متر در کنار هم قرارگرفته‌اند. این LED های ریز توانسته‌اند میزان روشنایی و دقت رنگ را نسبت به LCD های مرسوم بهبود بخشیده و امکان تولید نمایشگر در اندازه‌های تقریباً نامحدودی را فراهم آورند. نمایشگرهای Micro LED فواید دیگری همچون مصرف بهینه انرژی و زمان پاسخ سریع را هم ارائه می‌نمایند.

طراحی هوشمندانه مونتاژ بلوکی یکی از قابلیت‌های کاملاً خلاقانه LG MAGNIT است. هر قطعه نمایشگر Micro LED به شکل یکپارچه‌ای به قطعات دیگر متصل شده و به نصاب‌ اجازه برپایی سریع و آسان نمایشگرهای بسیار بزرگ را در هر فضایی می‌دهد. ازآنجایی‌که تیم طراحی ‌LG MAGNIT از تکنولوژی رابط‌های غیر تماسی بهره برده، ارسال و دریافت سیگنال‌ها به‌صورت بیسیم بین قطعات یسیار ساده صورت می‌گیرد و زمان لازم برای مدیریت کابل‌ها را کاهش داده است.

تیم طراحی محصول همچنین از تکنولوژی انتقال داده بیسیم LG MAGNIT به‌خوبی برای مدیریت محتوای ساده‌تر روی این سامانه بهره برده است. این طراحی به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به ایجاد یک شبکه اتصال کابلی، محتوا را به شکل هم‌زمان روی تعداد زیادی از راهکارهای LG MAGNIT به نمایش بگذارند. علاوه بر این، مکانیسم هوشمندانه اتصال برق مونتاژ بلوکی که به شکل ویژه برای تابلوهای ساینیج LG MAGNIT طراحی‌شده، زمان نصب این مجموعه را تا ۳۳ درصد کاهش داده است.

تیم طراحی محصولات LG MAGNIT برای ایجاد جلوه ای جذاب و بصری، تصمیم گرفت برای پوشش پلاستیکی مرسوم، سراغ استفاده از فلز فشرده برود. این پوشش فلزی نه‌تنها ظاهری عالی به محصول بخشیده، بلکه وزن و هزینه کلی محصول را هم کاهش داده است و دوام بسیار بالایی دارد. LG MAGNIT با نقوش متمایز مثلثی در طرح پشتی خود، به یک الماس با برش‌های استادانه شباهت دارد که حس بصری رضایت‌بخشی را از تمام زوایا فراهم می‌آورد.

البته تلاش‌های موفقیت‌آمیز طراحان محصولات ال‌جی برای تحقق طراحی زیبا و درخشان LG MAGNIT نادیده باقی نمانده است. با ایده نوآورانه و هوشمندانه مونتاژ بلوکی، راهکار ساینیج Micro LED موفق به کسب نشان برتر Bronze Award از مراسم جوایز بین‌المللی تعالی طراحی سال ۲۰۲۰ (International Design Excellence Awards) گردید که یکی از سه رقابت طراحی برتر در سطح جهانی به شمار می‌رود. این تقدیر، توجهی شایسته به تیمی بود که در پیدا کردن راه‌های جدید برای حل مشکلات و تلاش برای تحقق مأموریت ال‌جی جهت بهتر ساختن زندگی، همچنان سرآمد است.