اهمیت کیفیت چسب تعمیرات به گونه‌ای است که اگر این محصول از چسبندگی خوبی برخوردار نباشد، تمام زحمات تعمیرکار به هدر رفته و کار خروجی بدون ثباتی تحویل مشتری خواهد شد. این چسب‌ها معمولاً در حالت شفاف تولید می‌شوند و در صورتی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند، علاوه بر مورد فوق، بر سلامت کلی گوشی نیز تاثیر منفی خواهند گذاشت. چسب‌ تعمیرات موبایل در انواع مختلفی قابل دسترسی است و هر یک از این مدل‌ها در انجام کارهای متفاوتی کاربرد دارند.

انواع چسب تعمیرات‌ عبارتند از:

  • چسب نسوز: استفاده از هویه در فرایند جدا نمودن قطعات از روی برد و تعمیرات موبایل امری متداول است؛ اما گرما و حرارت زیادی که هویه در حین کار تولید می‌کند اگر چه موجب عملکرد هیتر می‌شود اما ممکن است به قطعات مختلف گوشی از جمله برد آسیب جدی وارد کند. از این رو در هنگام کار می‌بایست در ساختار کلی کار از این چسب استفاده نمود. با توجه به اهمیت بالای این چسب، کیفیت آن می‌بایست در حد بسیار عالی باشد.
  • چسب‌های نواری دو طرفه: بسیاری از قطعات باید به روی بخش‌های اصلی چسبیده شوند، علی الخصوص برد گوشی که محل قرار گرفتن تعداد زیادی قطعه‌ی جانبی است. بدیهی است برای چسباندن این قطعات نیاز به نوعی چسب است. چسب دو طرفه با وصل شدن به هر دو وسیله آن‌ها را به هم متصل می‌کند.
  • چسب ضد آب: چسب تعمیرات ضد آب را می‌توان از جدیدترین نسل‌های چسب تعمیرات موبایل دانست. این نسل نوین چسب‌ها، علاوه بر نیروی چسبندگی بالایی که متعلق به ماهیت‌شان است، از نیروی ضد آبی فوق العاده‌ای برخوردارند. این چسب علاوه بر آب، موجب عدم جمع شدن گرد و خاک در زیر ال سی دی گوشی در حین تعویض می‌شود. ضد آب بودن چسب‌ تعمیرات، در گوشی‌های هوشمند بیش از سایر دستگاه‌ها حائز اهمیت است، چرا که این تلفن‌های همراه از حساسیت بالایی نسبت به آب برخوردارند.

همان‌گونه که مستحضرید معرفی هر یک از چسب‌های فوق با تشریح کاربرد آن‌ها نیز همراه بود، اما کاربرد‌های چسب تعمیرات موبایل محدود به موارد بالا نبوده و می‌توان به کاربردهای دیگری چون موارد زیر اشاره نمود.

  • تعمیر فلت موبایل: یکی دیگر از انوع چسب‌های تعمیرات، چسبی موسوم به چسب تعمیرات فلت گوشی است. معمولاً هنگامی که ال سی دی گوشی آسیب می‌بیند و یا لمس دچار مشکل می‌شود، سلامت فلت دستگاه نیز به خطر می‌افتد. هنگامی که شکستگی فلت به میزان قابل جبرانی باشد، از چسب فلت موبایل استفاده می‌شود. این چسب با از بین بردن نیاز به تعویض فلت، میزان هزینه‌ی تعمیرات را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • چسباندن بخش‌های آسیب دیده برد: چسب اتصال الکتریکی که به نام چسب رسانا نیز شناخته می‌شود، در جهت چسباندن قطعات شکسته یا کنده شده از سطح برد گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برد گوشی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت افزاری تلفن همراه است و در صورتی که بخشی از آن دچار مشکل شود کل عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. این امر را می‌توان دلیل اهمیت بالای کیفیت چسب تعمیرات رسانا دانست.
  • جلوگیری از حرارت دادن بخش‌های حساس: برخی بخش‌های تلفن همراه همچون آی سی، در برابر حرارت دچار مشکل شده و کارآیی خود را از دست خواهند داد. چسب تعمیرات موبایل یو وی نیز بدون نیاز به حرارت موجب اتصال بخش‌های منتخب می‌شود. تعمیرکاران برای استفاده از این چسب، می‌بایست از اشعه ماورای بنفش یا یو وی استفاده کنند.

نکته‌ای که در زمینه‌ی این چسب‌ها مهم می‌باشد این است که مدتی است چسب تعمیراتی به نام چسب همه کاره تولید و به بازار عرضه شده است. این چسب تا حدودی قادر به انجام وظایف اغلب چسب‌های دیگر است و کار تعمیرات را آسان‌تر از کار با همتایان سابقش کرده است. چنان چه قصد خرید چسب تعمبیرات موبایل و سایر ملزومات تعمیر تلفن‌های همراه را از مرجعی معتبر دارید، پیشنهاد ما به شما امگا ابزار است.

امگا ابزار به عنوان یکی از مراجع معتبر و مطمئن جهت خرید ابزار و لوازم تعمیرات تبلت و موبایل، با در نظر گرفتن مزایایی چون کیفیت ضمانت و اصالت کالا، قیمت مقرون به صرفه، ارسال سریع به سراسر کشور و .... همواره سعی بر ارائه بهترین خدمات و رقم زدن خاطره‌ای خوش از خرید، دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده و خرید ابزار و لوازم موجود در امگا ابزار به وبسایت این مجموعه با نشانی الکترونیکی https://omegaabzar.com/ مراجعه فرمایید.