به گزارش اکونا پرس،

در ادامه به روندهای روز این صنعت و واکنش ال‌جی در قبال آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

تله ماتیک یا اتصال وسیله نقلیه، با پشتوانه  5G و تکنولوژی پیشرفته اتومبیل-به-همه‌چیز (V2X)، به‌زودی رشدی انفجاری را تجربه خواهد کرد، سیستمی که اطلاعات را با سرعت‌بالا از طریق ارتباطات پهن باند بازمان تأخیر کم منتقل می‌نماید. سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی درون اتومبیل (IVI)‌ ال‌جی، با بهره‌مندی از توانمندی‌های webOS Auto و Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP)، قادر است تا دامنه وسیعی از اطلاعات، همچون وضعیت راننده، وضعیت درب و استفاده از برنامه‌ها را به شکل یکپارچه و لحظه‌ای جمع‌آوری و ارسال نماید.

ال‌جی الکترونیکس به شکل اختصاصی به توسعه نوآوری‌های اطلاع‌رسانی-سرگرمی بسیار رقابتی همچون AVN، سیستم‌های نمایشگر، تله ماتیک و سیستم‌های نظارتی می‌پردازد که بیش از ۵۰ درصد کل فروش شرکت را تشکیل می‌دهند.

سیستم‌های اطلاع‌رسانی-سرگرمی اطلاعات مفیدی همچون مسیریابی و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا را در اختیار رانندگان و سرنشینان اتومبیل قرار می‌دهند و علاوه بر این سرگرمی‌های داخل خودرو مانند شنیدن پادکست‌ها، تماس‌های تلفنی هندزفری و بررسی پیام‌ها را فراهم می‌آورند. پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی سیستم های اطلاع‌رسانی-سرگرمی درون اتومبیل با رشدی سریع از ۲۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ (نرخ رشد مرکب سالانه ۱۰.۷ درصد) برسد.۲ و با افزایش تقاضا برای راهکارهای با ایمنی و امنیت بیشتر، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی درون خودرو اهمیتی روزافزون پیدا کنند.

طبق نظر گروه مشاوره بوستون، بازار اتومبیل‌های خودران و نیمه خود ران تا سال ۲۰۳۵ تقریباً ۲۵ درصد از فروش وسایل نقلیه جدید را به خود اختصاص خواهد داد.۳ با پیشرفت خودروهای خودران، ایمنی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های شرکت‌های خودروسازی است که می‌تواند توضیحی بر چرایی انتظار رشد بازار جهانی دستیار ‌راننده در بزرگراه‌ها از ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۰.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ (نرخ رشد مرکب سالیانه ۲۳.۹ درصد) باشد.۴

همچنین ال‌جی الکترونیکس به شکل فعال درحال‌توسعه اجزایی برای کمک به راننده است که از آن جمله می‌توان به ADAS (سیستم‌های پیشرفته دستیار ‌راننده) اشاره کرد که توسط ال‌جی طراحی‌شده و از دوربین جلو برای جمع‌آوری اطلاعات ترافیک استفاده می‌کند تا رانندگان بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و جاده‌ها ایمن‌تر شوند. ADAS همچنین قادر است اتفاقات محیطی را حتی در تقاطع‌های شلوغ تشخیص داده و نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان دهد.

طبق آمار HIS Markit فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۲۰ به ده میلیون دستگاه رسیده و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ از ۲۰ میلیون و در سال ۲۰۲۵ هم از ۴۰ میلیون دستگاه فراتر رود. همراه با رشد وسایل نقلیه الکتریکی، در خصوص اجزای مرتبط مانند موتورها و اینورترها هم رشد سالیانه متناسبی انتظار می‌رود.

ال‌جی الکترونیکس همکاری نزدیکی با Magna جهت توسعه فناوری‌های پیشرفته برای اجزای ماشین‌های الکتریکی دارد با سرمایه‌گذاری مشترک جدیدی که ماه آینده آغاز به کار می‌کند، مجموعه LG Magna e-Powertrain تولید اجزای ماشین الکتریکی را شروع خواهد نمود که از توانمندی Magna در زمینه سیستم‌های انتقال قدرت الکتریکی و ساخت خودروهای کلاس جهانی و همچنین تخصص ال‌جی در توسعه اجزای لازم برای موتورهای الکتریکی و اینورترها بهره خواهد برد.

برای واکنش مناسب در قبال تغییرات سریع صنعت خودرو، ال‌جی در حال پیگیری استراتژی اتحاد و مشارکت برای توسعه نوآوری‌های پیشرو در این صنعت برای خودروسازان جهانی است. علاوه بر LG Magna e-Powertain، ال‌جی و Luxoft شرکت Alluto را برای تجاری‌سازی سیستم‌های کابین دیجیتال، سیستم‌های اطلاع‌رسانی-سرگرمی و راننده اختصاصی بر اساس پلتفرم webOS Auto ال‌جی تأسیس کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ هم ال‌جی در معامله‌ای باارزش بیش از ۱.۱ میلیارد یورو، شرکت پیشرو سیستم‌های روشنایی و چراغ های خودرو ZKW Group را به خدمت گرفت.

درحالی‌که خودروهای فردا تنها چند سال با تبدیل‌شدن به محصولی معمولی و روزمره فاصله‌دارند، ال‌جی در موقعیت خوبی برای کسب جایگاه تأمین‌کننده پیشرو فناوری‌ها برای حمل‌ونقل آینده قرار دارد.