به گزارش اکونا پرس،

اگرچه هنوز اغلب مردم تماشای تلویزیون و فیلم در خانه را برای سرگرمی ترجیح می‌دهند، اما فعالیت رسانه‌ای و سرگرمی محبوب نسل جدید، گیمینگ است.

افرادی که در سال‌های پایانی دهه ۱۹۹۰ تا اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی به دنیا آمده‌اند، تماشای تلویزیون و فیلم در خانه را در رده پنجم و گوش دادن به موسیقی را در رده چهارم سرگرمی‌های‌شان رتبه بندی می‌کنند. گشت و گذار در اینترنت و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی هم رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند. گیمینگ هم عادت مرسوم شماره یک این نسل‌ها را در بر می گیرد: ۸۷ درصد از نسل Z، ۸۳ درصد از نسل هزاره و ۷۹ درصد از نسل X بازی‌های ویدیویی روی تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های بازی یا کامپیوتر‌ها را برنامه اصلی سرگرمی روزانه و آخر هفته‌شان عنوان می‌کنند.

با ادامه این روند، میزان مخاطب بازی‌ها به سرعت از تلویزیون و فیلم سبقت خواهد گرفت. اکنون صنعت بازی‌های ویدیویی در جهان بسیار عظیم است و تقریبا ۱۶۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و رشدی حداقل ۱۰ درصدی در سال برای آن پیش بینی می‌گردد. شاید وقت آن رسیده تا رسانه‌های سنتی و شرکت‌های سرگرمی‌سازی از خود بپرسند که: آیا ما برای آینده احتمالی که توسط نسل Z بازی‌دوست شکل خواهد گرفت، آماده هستیم؟

بازی‌های ویدیویی تجربه بسیار متفاوتی را نسبت به رسانه‌ها و سرگرمی‌های سنتی ارا‌ئه می‌دهند. زیرا بازی‌ها تعاملی هستند، چالش‌های جذاب و مفیدی پیش روی گیمرها قرار می‌دهند و به شکل فزاینده‌ای اجتماعی هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قاطع نسل هزاره و نسل Z معتقدند که گیمینگ به آنها کمک کرده تا در دوره شیوع کرونا با افراد دیگر بیشتر در ارتباط بوده و از این شرایط سخت روحی و جسمی عبور کنند. اگرچه گیمینگ پیش از این هم در حال رشد بود، اما سرعت آن در دوران شیوع و قرنطینه کرونا چند برابر شده است.

پلتفرم‌های بازی مخاطبان خود را بسیار خوب می‌شناسند. بازی‌ها به داده‌های فراوانی درباره شیوه رفتار کاربران‌شان دسترسی دارند. آنها می‌دانند که هر فرد چه مدت زمانی و کدام عناوین را بازی کرده و چه میزان مهارت در این زمینه دارد. و اینکه در آینده احتمالا چه بازی‌هایی را انتخاب خواهد کرد. شرکت‌های توسعه دهنده بازی علاوه بر ارائه نسخه‌های آزمایشی، رویدادهای ویژه‌ای برگزار می‌کنند و در کنار آن از طریق پلتفرم‌های استریم بازی و شبکه‌های اجتماعی دائما با مشتریان‌شان در ارتباط هستند. علاوه بر این روز به روز بر تعداد کسانی که محتوای دیجیتال خود را به شکل مجازی خریداری می‌کنند افزوده می‌شود. احتمالا رسانه‌های سنتی و شرکت‌های سرگرمی‌ساز هنوز راه درازی تا دست‌یابی به چنین چشم‌اندازی درباره مخاطبان‌شان در پیش دارند.

اگرچه شبکه‌های اجتماعی مرسوم می‌توانند بستری خوب برای تعامل بازی‌ها باشند، اما بسیاری از بازی‌های چندنفره محبوب و مشهور بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در حال شکل دادن به شبکه‌های اجتماعی درونی و اختصاصی بزرگ و قدرتمند خود هستند. به شکل فزاینده‌ای آنها رویدادهای رسانه‌ای‌شان را درون خود بازی‌ها برگزار می‌کنند. شرکتهای گیمینگ با موفقیت سرویس‌های چت و ارتباطات اجتماعی را درون اکوسیستم خود پیاده‌سازی کرده‌اند که این می‌تواند خطری جدی برای رسانه‌های اجتماعی مرسوم و دنیای فعلی سرگرمی باشد.

گیمینگ در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پخش زنده است. با سیستم‌های پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی اختصاصی، بازی‌های ویدیویی هم اکنون به ورزش‌هایی با حضور تماشاگر تبدیل شده‌اند. امروزه استریمر‌های برتری که جمع زیادی از مخاطبان را به پخش مستقیم گیمینگ خود جذب کرده‌اند، قدرتی به مراتب بیشتر از بازیگران یا افراد مشهوری دارند که در شبکه‌های اجتماعی محبوبیتی کسب نموده‌اند، زیرا نزدیکی و قرابت بسیار بیشتر و در نتیجه تاثیرگذاری قدرتمندتری بر مخاطب دارند.

در این میان شاید اولین و درست‌ترین قدم این باشد که عادات سرگرمی پویا و چندوجهی نسل‌های هزاره(Millennial) به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و تجربه‌های جدید و شخصی‌تری برای جذب آنها طراحی گردد. در همین راستا، مدتی است که شرکت LG پروژه MZ را با هدف کمک گرفتن از قدرت محتوا و خلاقیت نسل جوان راه اندازی کرده تا آنها را قادر سازد داستان‌ها و برند‌های شخصی خود را از طریق گیمینگ، موسیقی، فیلم و رسانه‌های موردعلاقه‌شان تولید کنند. از آنجایی که ال‌جی همواره مشوق توانمندی‌های متنوع و نامحدود آنها بوده، این پروژه باعث می‌شود تا نسل‌های جدید به مشارکت‌های خلاقانه و مثبت خود با جهان، حتی در شرایط نابسامان امروزی ادامه دهند.

این نسل در آستانه مراحل مهمی از زندگی و هنوز در حال کشف و یادگیری و درک تفاوت‌های ظریف جهان هستند. لذا همراهی یک برند تجاری که به آنها کمک کند تا با همسالان و الهامات درونی خود ارتباط یابند، باعث نزدیکی بیشتر آنها به مسیر درست دستیابی به رویاهای‌شان خواهد بود. این همان چیزی است که ال‌جی به دنبال آن است، اینکه آنها فارغ از اینکه کجا هستند یا چه کاری انجام می‌دهند، راحت‌تر با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.

بهبود دائمی و روز افزون محصولات مرتبط با سرگرمی‌های نسل جوان و گیمینگ برای LG از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و از همین رو است که ال‌جی علاوه بر تولید مانیتورهای گیمینگ خارق‌العاده UltraGear، همیشه پیش‌تاز حمایت از مسابقات و برنامه‌های سرگرمی و گیمینگ جوانان در اقصی نقاط دنیا بوده و به جرات می‌توان گفت اکنون به انتخاب اول تمامی گیمرهای حرفه‌ای در رویدادهای جهانی تبدیل شده است. و البته در کنار آن با نسل جدید تلویزیون‌های خارق‌العاده ۲۰۲۱ خود تلاش کرده تا همزمان نیاز خانواده‌ها به تلویزیونی عالی برای سرگرمی خانگی و علاقه جوانان به نمایشگری عالی برای بهره‌گیری از آخرین عناوین گیمینگ را فراهم آورد. تلویزیون‌های LG OLED به عنوان پیشگام این عرصه، با آپدیت جدید Dolby Vision برای گیمرها روی نمایشگرهای 4K با فرکانس ۱۲۰ هرتز،امکان یک گیمینگ فوق العاده را ارائه می‌کنند. با firmware نسخه   03.15.27که به‌تازگی ارائه‌شده، تلویزیون‌های OLED سری C1 و G1 ال‌جی اولین تلویزیون در دنیا هستند که امکان پشتیبانی از Dolby Vision HDR باکیفیت 4K و فرکانس ۱۲۰ هرتز را در پلتفرم‌های بازی عرضه می‌کنند. دیگر مدل‌های تلویزیون ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم در حال تست گیمینگ Dolby Vision با فرکانس‌های ۶۰ و ۱۲۰ هرتز هستند.

این firmware یا سخت‌افزار (میان‌افزار)‌ برای ارتقا تجربه گیمینگ،  ویژگی‌ جدید دیگری به نام Game Dashboard را ایجاد نموده که یک منوی شناور روی صفحه‌نمایش است و شبیه به تصویر HUD ‌ موجود در اغلب بازی‌ها بوده و در تمامی تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال‌جی مجهز به Game Optimizer قابل‌استفاده خواهد بود.این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا تنظیمات تلویزیون را به سرعت مشاهده کنند و به آنها امکان می دهد بدون مکث در عمل بین ژانرهای مختلف - استاندارد ، FPS ، RPG یا RTS جابجا شوند. داشبورد همچنین وضعیت حالت های دیگر مانند تثبیت کننده سیاه ، تأخیر کم و نرخ VRR را نشان می دهد. برای دسترسی به گزینه های بیشتر ، کاربران می توانند Game Optimizer را مستقیماً از داشبورد Game فعال کنند.

به همین دلیل است که تلویزیون‌های OLED ال‌جی توسط ناشران بازی و گیمرهای حرفه‌ای سراسر جهان عنوان بهترین تلویزیون برای گیمینگ را کسب کرده‌است.

 

  • طبقه بندی گروه های سنی

 

B

X

Y

Z

Baby boomer

Gen X

GenY (millennial)

Gen Z

1940-1959

1960-1979

1980-1994

1995-2010