خرید دوربین عکاسی را می توان جز دشوارترین خریدها به شمار آورد زیرا انتخاب یک دوربین مناسب که بتوانید انتظاراتی که دارید را برآورده نماید قطعا کار سختی خواهد بود. دوربین های عکاسی گوناگونی با ویژگی های متفاوت در بازار وجود دارد و همین زیاد بودن محصولات سبب می گردد افراد در خرید آن دچار سردرگمی و تردید گردد. شناخت کاربرد و دسته بندی این محصولات نخستین گام در خرید دوربین عکاسی می باشد که توجه به موارد اصلی باعث خواهد شد خرید شما مطلوب انجام گردد. برای آشنایی با نکات مهم در خرید دوربین عکاسی با ما همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت دوربین عکاسی در سایت ایمالز

دوربین کامپکت

image_0b6d63e01ebf19472407cb09cf368a4ee4ad2234

در میان دوربین های عکاسی، دوربین های خانگی از پایین ترین قیمت بهره مند هستند و می توان آنها را جز ساده ترین دوربین ها به شمار آورد که به بازار عرضه شده است. این نوع دوربین ها برای گرفتن سریع عکس همانند گوشی های هوشمند می باشند. برای این نوع از دوربین ها حسگرهای کوچک اینچی استفاده شده است و همین دلیل کم بودن کیفیت تصاویر به ثبت رسیده می باشد. از اصلی ترین ویژگی های این دوربین ها می توان به ابعاد کوچک که جهت حمل راحت می باشد و عدم وجود قابلیت تعویض لنز و در آخر قیمت پایین آن اشاره نمود. با مرور زمان که گوشی های هوشمند همه گیر شد و دوربین هایشان از کیفیت خوبی بهره مند بوده اند تولیدکنندگان محصولات کامپکت به این نتیجه رسیدند که برای ماندن در بازار نیازمند ایجاد تغییراتی در محصولاتشان هستند و به همین دلیل برخی قابلیت ها و تجهیزات از قبیل سخت افزار توانمند را به محصولات خود افزودند تا جایگاهشان را حفظ کنند. شما می توانید قیمت انواع دوربین کامپکت را در ایمالز مشاهده کنید.

 

لیست قیمت انواع دوربین عکاسی کانن (Canon)

دوربین شبه SLR

image_bb47d4a400c131ae8f4eded1aca03b60d20b9051

 

نوع دیگر از دوربین ها، دوربین های شبه SLR یا Bridge می باشند. این مدل از دوربین ها از لحاظ ظاهری و بدنه به دوربین های حرفه ای شباهت دارند. اگر قصد دارید کار با دوربین های حرفه ای تمرین کنید و یا تنظیمات را بصورت دستی اعمال کنید دوربین های شبیه SLR می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا این دوربین ها از بدنه بزرگ و کلیدهای کنترلی زیادی برخوردار هستند. جهت ثبت تصاویر نیاز است ابتدا کادر تصاویر تنظیم گردد. افرادی که در عکاسی مهارت بالا دارند قادر به تنظیم کادر با نزدیک و دور شدن از سوژه هستند. اگر جز افراد مبتدی هستید می توانید جهت آمورش و تنظیم بهتر کادر به استفاده از دوربین های سوپرزوم بپردازید که انتخابی مناسب برایتان خواهد بود زیرا این دسته از دوربین ها دارای گستره زوم بالایی می باشند و شما قادر خواهید بود کادرهای مختلفی را به آسانی انتخاب نمایید و در نهایت بهترین گزینه را برگزینید و با آن به ثبت تصاویر بپردازید. لازم به ذکر است که دوربین های سوپرزوم شبه SLR هم از دو رده مختلف برخوردارند و بفروش می رسند. شما می توانید قیمت دوربین شبه SLR را در سایت ایمالز مشاهده کنید.

دوربین DSLR

نوع دیگر از دوربین هایی که در بازار وجود دارد دوربین های DSLR می باشد که به روز شده  دوربین های DSLR قدیمی محسوب می گردند. این دوربین که می توانند تصاویر را از طریق فیلم به ثبت برسانند. در این دوربین نیز شاهد آینه مکانیکی، منشور و منظره یاب نوری، فازیاب جهت فوکوس خودکار و سیستم لنز هستیم. علاوه بر این موارد در این دوربین از مدارهایی در حسگر دیجیتال بهره گرفته شده و دارای نمایشگر پشت دوربین و دیگر قسمت های الکترونیکی می باشد.  از دیگر قابلیت های موجود در این محصول می توان به قابلیت تعویض لنز اشاره نمود. وجود این قابلیت سبب گشته بسیاری از عکاسان و کاربران حرفه ای به خرید آن ترغیب شوند. اگه به قیاس این نوع دوربین و نوع قدیمی که آنالوگ بوده است بپردازیم خواهیم دید تنها رسانه دوربین سنتی آنالوگ تعویض گردیده است و به جای ثبت تصاویر بر روی فیلم های مکانیکی به بهره گیری از حسگر دیجیتالی می پردازد. این دوربین از حجم بزرگ و وزن بالا برخوردار است و این به دلیل آن است که برای آن حسگر دیجیتال استفاده شده و علاوه بر آن باید ابعاد به اندازه ای باشد که منشور استفاده شده همانند آینه انتخاب شود و تمامی این موارد سبب می گردد تا حجم دوربین بیشتر گردد.  اگر قصد خرید دوربین عکاسی DSLR را دارید، سری به سایت ایمالز بزنید.

مشاهده لیست قیمت دوربین فیلم برداری در سایت ایمالز

دوربین بدون آینه

نوعی از دوربین های عکاسی وجود دارند که به تازگی با یک فناوری جدید به بازار عرضه شده اند. در این دسته از دوربین ها آینه حذف شده و حسگر بصورت مستقیم در پس لنز قرار گرفته است. لازم به ذکر است که پیشتر برخی از دوربین های خانگی و کامپکت ها اینگونه بوده اند و در آنها آینه حذف شده است و از این طریق شاهد کم شدن ابعاد و وزن دوربین بوده ایم. دوربین های حرفه ای با قابلیت تعویض در برابر این تغییر بنیادی بسیار مقاوم تر بوده اند. امروزه شاهد استفاده از این نوع دوربین ها توسط مستندسازان و عکاسانی که مسافرت های بسیاری انجام می دهند بوده ایم و دلیل آن کاهش وزن و ابعاد دوربین به دلیل نبود آینه می باشد. بسیاری از دیگر عکاسان که در زمینه منظره، پرتره و ورزشی فعالیت دارند نیز این نوع از دوربین ها را بیشتر می پسندند؛ اما با این حال اکثر عکاسان باز به استفاده از دوربین های DSLR می پردارند. این موضوع سبب گردیده تا کانن و نیکون به تولید دوربین های فول فریم بدون آینه بپردازد که در این زمینه از برنامه گسترده خود بهره برده است. در بازار می توانید انواع دوربین های بدون آینه را مشاهده کنید که جز حرفه ای ترین دوربین ها قرار می گیرند و از قابلیت تعویض لنز نیز برخوردار هستند. اگر علاقه مند به خرید دوربین بدون آینه هستید، می توانید بهترین دوربین های بدون آینه را در سایت ایمالز پیدا کنید.

سایت ایمالز به عنوان بزرگترین موتور جستجوی کالای کشور، قیمت انواع دوربین عکاسی را به شما ارائه می دهد. ضمن ارائه قیمت بهترین دوربین عکاسی، شما قادر خواهید بود تا ویژگی ها و مشخصات مدل های مختلف را نیز با یکدیگر مقایسه کنید و از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید دوربین عکاسی موردنیاز خود کنید. همچنین شما می توانید با نصب اپلیکیشن ایمالز بر روی گوشی خود، خدمات ایمالز را همیشه همراه خود داشته باشید.