ابتدا توضیح مختصری از ارز دیجیتال می‌دهیم تا با ماهیت چیزی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی آن را دارید بیشتر آشنا شویم؛ سپس به سراغ سرمایه‌گذاری و خرید ترون می‌رویم. اگر قصد آشنایی با نکات مهم ارز ترون و سرمایه‌گذاری پر سود بر روی TRX را دارید، حتما در ادامه این مقاله ارزشمند با ما همراه شوید.

ارز دیجیتال چیست؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که هرلحظه و هر ثانیه تکنولوژی در حال پیشرفت است. از مهمترین اتفاق‌هایی که می‌توانیم در حوزه فناوری و تکنولوژی نام ببریم، پول‌هایی است که ماهیت فیزیکی ندارند. اصطلاحا به این نوع از دارایی‌ها و پول‌های غیرفیزیکی که دیجیتالی نیز هستند، ارز دیجیتال یا رمزارز می گویند. البته شما می‌توانید از طریق صرافی های معتبر و تخصصی در این حوزه، ارزهای دیجیتالی خود را به پول هایی که ماهیت فیزیکی دارند، مانند ریال یا دلارتبدیل کنید. ارزهای دیجیتال معتبر مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل ، ترون و... دارای شبکه‌ای قدرتمند و امن هستند که از بلاک چین استفاده می‌کنند. با سرمایه‌گذاری بر روی اینگونه ارزها می‌توانید خیالتان را از بابت سوددهی های بلندمدت و کوتاه مدت آن‌ها راحت کنید؛ به شرطی که از تحلیل های درست و منطقی بهره مند شوید. این چنین است که قادر خواهید بود به سودهای کلان برسید.

تاریخچه مختصری از رمزارز ترون

رمزارز بی‌نظیر TRX که متعلق به شبکه‌ی ترون است (و البته در ایران با نام ارز ترون نیز شناخته می‌شود) از سال ۲۰۱۷ به بازار ارز دیجیتال قدم گذاشت. به عبارت دیگر ترون نام شبکه‌ای است که رمزارز ترونیکس (TRX) را نیز ارائه می‌دهد. 

ترون TRON توسط مجموعه‌ای غیرانتفاعی از کشور سنگاپور با نام بنیاد ترون راه اندازی گردید. این موسسه با مدیریت آقای جاستین سان به همراهی چند توسعه دهنده فعال در حوزه‌ی تکنولوژی اداره می‌شود. جالب است بدانید این ارز دیجیتال در عرض تنها دو سال به یکی از ده ارز برتر دنیا از لحاظ ارزش بازار بدل گردید.

ترون چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی از ترون ارائه دهیم، می‌توان گفت که TRON یک ماشین مجازی غیر متمرکز است. شبکه‌ی TRON همانند شبکه‌ی اتریوم به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (دپ) کمک می‌کند تا پروتکل های پیچیده‌ای را از طریق بلاک چین به کار گیرند. همچنین این شبکه ویژگی‌های منحصر به فردی مانند کارمزد صفر در جهت انتقال هزاران دلار ترونیکس از هر جای جهان به جای دیگری از جهان است. این تراکنش ها به تعداد دو هزار عدد در هر ثانیه قابلیت انجام را دارند.

غیرمتمرکز به چه معناست؟

در دنیای ترون و ارزهای دیجیتال احتمال اینکه با واژه‌ی غیرمتمرکز رو به رو شوید بسیار زیاد است. اجازه دهید این عبارت را با یک مثال تعریف کنیم. اگر دارایی شما ریال یا دلار باشد، به بانک مرکزی کشور و دولت خاصی متمرکز است. اما برای نمونه، بیت کوین و ترون متمرکز به کشور و دولت خاصی نیستند. به همین خاطر است که به آن‌ها غیرمتمرکز می‌گویند. این ویژگی مزایایی مانند کاربری آسان، امنیت بالا و شفافیت را داراست. ساده تر بخواهیم بگوییم شما از طریق استفاده از ارز دیجیتال مانند خرید ترون که یک ارز غیر متمرکز است، آزادی عمل خواهید داشت.

حال که یک دید کلی از بازار کریپتو و رمزارزها به خصوص ارز جذاب ترون به دست آوردید، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چطور می‌شود سرمایه‌گذاری موفق و پر سودی را در این دنیای عظیم داشته باشیم.

چگونه وارد بازار cryptocurrency و سرمایه گذاری روی رمزارزها شویم؟

پیش از هر چیزی شما نیازمند ثبت نام در یک صرافی معتبر داخلی یا خارجی هستید که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کند. گرچه ما به شما صرافی‌های خارجی را زیاد توصیه نمی‌کنیم. چراکه صرافی‌هایی مانند بایننس، ایران را تحریم کرده‌اند و اگر شما در اینگونه صرافی‌ها ثبت نام کنید، برای فعالیت، فروش و خرید رمز ارز به مشکل برخواهید خورد. بنابراین بهتر است تا در صرافی‌های داخلی و مطمئن مانند اوکی اکسچنج ثبت نام کنید. 

پس از ثبت نام در وب سایت صرافی ارز دیجیتال مدنظرتان مانند اوکی اکسچنج، نوبت به گذراندن مراحل احراز هویت خواهد رسید. این مرحله در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی حداکثر ۲۴ ساعت کاری تایید و گذرانده می‌شود. پس از گذراندن مرحله احراز هویت با ورود به بخش خرید و فروش سریع می‌توانید اولین سرمایه‌گذاری جذاب خودتان را مانند خرید ترون، خرید بیت کوین، خرید دوج کوین و... انجام دهید و پس سوددهی ارز دیجیتال خود را در زمان مناسب بفروشید. سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی دو نوع کلی بلندمدت و کوتاه مدت را دارد. بسته به استراتژی شما نوع آن مشخص می‌گردد. می‌توانید ترون بخرید و در عرض یک ساعت آن را بفروشید و دوباره در قیمتی مناسب آن را بخرید و این روند را ادامه دهید؛ اصطلاحا به این روش (ترید trade) می‌گویند. چراکه نمودار قیمت ترون، قیمت لحظه‌ای ترون و هر ارز دیگری کاملا ثابت نیست؛ گاهی بالا و گاهی پایین تر از ثانیه قبل خودش است. روش دیگری که وجود دارد سرمایه‌گذاری بلند مدت است. به این معنا که می‌توانید TRX خریداری کرده و اصطلاحاً آن را برای چند ماه هولد کنید و پس از سوددهی مناسب آن را بفروشید. همه چیز بستگی به تحلیل، بررسی و استراتژی شما دارد.

امیدواریم تا با خواندن این مطلب و آشنایی شما با ارزهای دیجیتال به خصوص ارز پر طرفدار ترون، در سرمایه‌گذاری موفق و پر سود کمکتان کرده باشیم.