به گزارش اکونا پرس،

انتقال اطلاعات و داده‌ها از گوشی‌ قدیمی به دستگاه جدید یکی از اولین کارهایی است که بعد از خریدن گوشی تازه انجام می‌دهیم. برای مهاجرت به گوشی جدید و انتقال داده‌ها معمولا به نرم‌افزارها و برنامه‌های خاصی نیاز داریم.

مثلا کاربران گوشی‌های سامسونگ برای انتقال اطلاعات به دستگاه جدید گلکسی خود برنامه‌ اختصاصی Smart Switch را در اختیار دارند. اما این برنامه هم با وجود سرعت بالا و رابط کاربری آسان، به شکل کاملی انتقال را انجام نمی‌داد و کاربرانی که از iOS به اندروید مهاجرت می‌کردند نمی‌توانستند چت‌های واتساپ خود را به گوشی گلکسی منتقل کنند. به تازگی اما این مشکل هم برطرف شده و از این پس کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند چت‌های واتساپ خود را از دستگاه‌های iOS به گوشی جدید خود انتقال دهند.  

براساس آنچه پیام رسان واتساپ در وبسایت خود منتشر کرده، کاربرانی که از گوشی‌های آیفون به گلکسی‌های سامسونگ مهاجرت می‌کنند قادر به انتقال داده‌هایی شامل : اطلاعات حساب، عکس پروفایل، چت‌های شخصی، چت‌های گروهی، تاریخچه چت‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و تنظیمات واتساپ خود هستند.

در حال حاضر از میان دستگاه‌های اندرویدی تنها دارندگان گوشی‌های گلکسی سامسونگ امکان انتقال امن و سریع اطلاعات واتساپ خود را خواهند داست. 

تا پیش از این زمانی که کاربران دستگاه‌های iOS گزینه پشتیبان‌گیری (backup) را در واتساپ خود انتخاب می‌کردند اطلاعات مربوط به تاریخچه چت‌ها در سرویس iCloud ذخیره می‌شد. برای کاربران اندرویدی این داده‌ها در سرویس گوگل درایو (Google Drive) ذخیره می‌شود. همین موضوع و جدایی دو پلتفرم امکان انتقال چت‌ها بین دو سیستم عامل را سخت و دشوار می‌کرد.   

نحوه انتقال چت‌ها به گلکسی

کار انتقال چت‌ها به کمک برنامه Smart Switch انجام می‌شود. Smart Switch برنامه‌ای کاربردی و آشنا برای کاربران گلکسی است چرا که به کمک آن می‌توانند داده‌های خود را به شکل سریع و راحتی به گوشی‌ جدید منتقل کنند یا کار پشتیبان‌گیری از داده‌ها را انجام دهند. این برنامه از طریق شبکه Wi-Fi و کابل USB اتصال بین دو گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر را فراهم می‌کند.             

Smart Switch از سیستم عامل‌های ویندوز و Mac هم پشتیبانی می‌کند و برای کاربران لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای این پلتفرم‌ها قابل دانلود و نصب است.

قبل از شروع انتقال چت‌های واتساپ باید از نسخه‌های جدید این برنامه مطمئن باشید. برای دستگاه iOS به نسخه 2.21.160.17 یا جدیدتر واتساپ و برای دستگاه گلکسی جدید به نسخه 2.21.16.20 یا به‌روزتر واتساپ نیاز است.   

 انتقال چت‌های واتساپ به گوشی جدید گلکسی از طریق کابل USB-C به لایتنینگ (Lightning) صورت می‌گیرد. براساس اعلام واتساپ دستگاه جدید اندرویدی قبل از شروع انتقال یا مهاجرت باید روی تنظیمات کارخانه باشد یا به حالت تنظیمات کارخانه (Reset to factory) برگردانده شده باشد. برای همین بهتر است تا مراحل انتقال چت‌ها و داده‌های خود را همزمان با راه‌اندازی اولیه و شروع تنظیمات گوشی جدید خود انجام دهید.

مراحل انتقال 

ابتدا گوشی سامسونگ خود را روشن کنید و از طریق کابل به گوشی آیفون متصل شوید 

دستورالعمل‌های برنامه Smart Switch را ادامه دهید تا مراحل انتقال آغاز شود

در صورت درخواست برنامه از طریق دوربین آیفون، کیوآر کد (QR code) نمایش داده شده در گوشی سامسونگ را اسکن کنید

در گوشی آیفون روی گزینه Start ضربه بزنید و منتظر بمانید تا مراحل تکمیل شود

مراحل مربوط به راه‌اندازی گوشی گلکسی را ادامه دهید

در هوم اسکرین گوشی سامسونگ برنامه واتساپ را باز کنید و با همان شماره موبایل استفاده شده در گوشی قدیمی وارد برنامه شوید

در صورت درخواست روی گزینه allow ضربه بزنید و منتظر بمانید تا مراحل تکمیل شود 

مراحل راه‌اندازی گوشی سامسونگ را به پایان برسانید. حالا دیگر به چت‌های واتساپ در گوشی گلکسی جدید خود دسترسی دارید.

توجه داشته باشید که پس از انتقال، گوشی قدیمی آیفون شما همچنان اطلاعات مربوط به واتساپ را دارد مگر اینکه شما برنامه یا اطلاعات حافظه آن را حذف کرده باشید. همچنین داده‌هایی که منتقل کرده‌اید در حافظه ابری واتساپ ذخیره نمی‌شود.