به گزارش اکونا پرس،

داشتن یک نمایشگر گیمینگ مناسب می تواند باعث تغییر روند بازی، از باختن به پیروزی شود؛ این نمایشگر جدید ایسوس نیز با برخورداری از پنل 30 اینچ، نسبت تصویر 21:9، وضوح تصویر بسیار بالای WFHD، نرخ بروزرسانی 200 هرتز و تنها یک میلی ثانیه زمان تاخیر می تواند تمامی جزئیات میدان بازی را بسیار روان و بهتر به شما نشان بدهد. همچنین AMD FreeSync برای جلوگیری از شکستگی تصویر و HDR برای کیفیت تصویر بیشتر دو ویژگی مهم دیگر این نمایشگر هستند. اما اینها، تمام مشخصات و نکات جالب نمایشگر TUF Gaming VG30VQL1A نیست.

همیشه داشتن عمق و زاویه دید مناسب با چشم‌های ما می توانید تجربه بهتری از نگاه کردن به پنل مانیتور را رقم بزند؛ این مانیتور نیز با خمیدگی 1500R زاویه دید بسیار خوبی را فراهم می کند تا در زمان بازی کردن و یا تماشای هر محتوایی، تمام جزئیات در رأس دید شما باشد. نکته جالب دیگر، نرخ بروزرسانی بسیار بالا است که می تواند تجربه ای متفاوت از گیمینگ را برای گیمرها رقم بزند.  این نمایشگر با توجه به نرخ بروزرسانی 200 هرتزی که دارد می تواند همه چیز را در هر شرایطی واضح به شما نشان بدهد.

زاویه دید صحیح برای تماشای دقیق جزئیات در بازی و نرخ بروزرسانی بالا برای از دست ندادن حرکت‌ سریع اشیاء دو بعد ابتدایی برای یک نمایشگر گیمینگ است؛ بُعد دیگر، زمان تاخیری است که جزئیات به چشم شما برسد. این زمان تاخیر در نمایشگر TUF Gaming VG30VQ1A تنها به یک میلی ثانیه می رسد.

شکستی تصویر همیشه یکی از مشکلات نمایشگرهای رایج برای گیمرها است؛ این موضوع به دلیل عدم هماهنگی فریم ریت رندر شده با فریم نمایش داده شده در نمایشگر به صورت لحظه ای اتفاق می افتد که نتیجه آن پارگی و یا دیده نشدن بخشی از تصویر است. AMD FreeSync Premium در این نمایشگر به خوبی می تواند این مشکل را به صورت کامل رفع کند تا گیمرها در زمان بازی همه جزئیات را به درستی ببینند. این فناوری، مشکلی که به آن اشاره کردیم را به طور صحیح و لحظه‌ای رفع می کند تا میزان فریم های در حال رندر با فریم های نمایش داده شده مطابق هم باشند.

محیط بازی‌ها هر روز زیبا و زیباتر می شوند، هر چیزی در میان ما جلوه سینماتیک و زیباتری به خود می گیرد که به لطف اصلاح رنگ و افزایش جزئیات در سطح اشیاء است.  حال اگر قرار باشد ما این جلوه‌های جذاب را به صورت کامل تماشا کنیم نیاز است تا نمایشگر ما گستره رنگی خوبی داشته باشد.  حال TUF Gaming VG30VQL1A با پشتیبانی از 127 درصد رنگ‌های sRGB می تواند به خوبی همه چیز را با دقتی بالا به شما نمایش دهد.

همچنین در قسمت پشت مانیتور از جدیدیترین استانداردهای ورودی تصویر HDMI و DisplayPort استفاده شده است که می تواند فریم به فریم تصاویر را با پایین ترین زمان تاخیر و بالاترین نرخ بروزرسانی انتقال دهند.

یکی از مشکلاتی که گیمرها در بازی های سبک FPS و حتی MMO و RPG دارند، کاهش شفافیت اشیاء هنگام جا به جایی بسیار سریع است. درست است که بسیاری مانیتورهای داخل بازار از رفرش ریت بالایی برخوردار هستند و می توانند به خوبی همه چیز را بسیار سریع تر و روان تر به شما نمایش بدهند اما این گونه حرکات می توانند باعث تار شدن تصویر نیز شوند. ایسوس به صورت انحصاری بر روی نمایشگرهای گیمینگ خود، همچنین مدل مورد اشاره از فناوری به نام Ultra Low Motion Blur استفاده کرده تا این مشکل را رفع کند. در اصل، این فناوری باعث می شود تا زمانی که اشیاء با سرعت درحال حرکت هستند، تصویر آنها تار نشوند و کاملا شفاف باشند.

ایسوس دو فناوری انحصاری دیگر را نیز با این نمایشگر گیمینگ همراه کرده است. مورد اول مربوط به Shadow Boost است که می تواند نقاط تیره در محیط بازی را به صورت هوشمند و خودکار روشن تر کند. با این تنظیم خودکار می توانید نقاط تیره در بازی‌های ویدیویی را نسبت به دیگر گیمرها راحت و شفاف‌تر مشاهده کنید. میزان روشنایی این نرم افزار را می توان در صورت دلخواه کم، زیاد و یا حتی به صورت کامل غیر فعال کرد. برای این عمل تنها کافیست تا نرم افزار ASUS DisplayWidget Lite را نصب کنید.

رابط کاربری این مانیتور از GamePlus و GameVisual نیز پشتیانی می کند. قابلیت GamePlus سه ویژگی نشان دادن نشانه اسلحه (Crosshair) در مانیتور، نمایش فریم ریت به صورت لحظه‌ای و همچنین تایمر مخصوص بازی های MMO RPG به همراه دارد. افزون بر این، GameVisual را می توان برای تنظیم روشنایی و رنگ مانیتور برای هر دسته از بازی و کاربری انتخاب کرد. هر دو ویژگی انحصاری فوق قابل استفاده از طریق رابط سخت افزاری مانیتور (کلید های پشت) هستند.