به گزارش اکونا پرس،

زیرا در سال‌های اخیر لباسشویی‌ها با تکیه بر تکنولوژی هوش مصنوعی(AI) ساخته و روانه بازار می‌شوند و پیشگام این مسیر هم شرکت ال‌جی است.

نسل جدید موتورهای دایرکت درایو (DD) ال‌جی، شستن لباس‌ها با تکیه بر هوش مصنوعی را به واقعیت تبدیل کرده است. این تکنولوژی با پشتوانه‌ی اطلاعاتی وسیعی که دارد می‌تواند جنس و بافت پارچه‌ها را تشخیص دهد و بر اساس آن دمای آب، زمان و سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی را به‌صورت خودکار تنظیم کند. انتخاب چرخه‌ی شست‌وشوی متناسب با جنس پارچه باعث افزایش 18 درصدی عمر و دوام لباس‌ها می‌شود.

برای اینکه با لباسشویی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ال‌جی و موتور دایرکت درایو آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

فناوری موتور دایرکت درایو(بدون تسمه) مبتنی بر هوش مصنوعی (AI DD) ال‌جی چیست؟

ما به‌عنوان یک انسان باهوش و دارای قدرت تشخیص میتوانیم بگوییم که به‌طور مثال جنس این لباس نخی است و دما و سیکل چرخش لباسشویی را انتخاب ‌کنیم؛ اما ماشین لباسشویی ال‌جی که مجهز به AI DD است فراتر از این را بررسی می‌کند. چون موتور دایرکت درایو مبتنی بر هوش مصنوعی (AI DD) علاوه بر تشخیص جنس، توانایی وزن کردن لباس‌ها و تشخیص میزان لطافت و نرمی پارچه‌ها را نیز دارد. به‌این‌ترتیب و بر اساس وزن و میزان زبری یا نرمی پارچه، بهترین و متناسب‌ترین چرخه شست‌وشو را انتخاب و اجرا می‌کند.

موتور AI DD در ماشین لباسشویی ال‌جی بر اساس 20 سال تجربه‌ی این شرکت در زمینه‌ی ساخت موتورهای دایرکت درایو ساخته‌شده است؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توان حدس زد تا چه اندازه قوی، قابل‌اعتماد و کاربردی است. این فناوری از بیست هزار داده‌ی اطلاعاتی مربوط به استفاده از ماشین لباسشویی بهره می‌برد؛ بنابراین، بر اساس آن‌ها می‌تواند بهینه‌ترین چرخه شست‌وشو و تنظیمات لازم بر اساس حجم و ظرافت لباس‌ها را اعمال کند. علاوه بر این‌، ماشین لباسشویی هوشمند مبتنی بر LG ThinQ کاملاً بی‌صدا کار می‌کند و قذرت شستشوی بالایی دارد.

همین باعث شده تا لباسشویی‌هایی که مبتنی بر موتور دایرکت درایو (DD) و هوش مصنوعی (AI) هستند، خیلی سریع جای خود را در بین کاربران پیدا کنند.

از دیگر مزایای این لباسشویی‌ها باید قابلیت اتصال آن‌ها به Wifu اشاره کرد؛ که به فرد این امکان را می‌دهد تا ماشین لباسشویی را از هر مکان و هر زمان که دلش می‌خواهد کنترل کند و آن را از راه دور زیر نظر داشته باشد. اپلیکیشن ThinQ LG که با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگار است، به فرد این امکان می‌دهد که مثلاً از محل کار خود چرخه‌ی خشک‌کن لباسشویی را فعال کند یا در زمان دلخواهش شست‌وشوی لباس‌ها را از هرجایی، حتی خارج از خانه آغاز کند.

 

مزایای فناوری AI DD ال‌جی چیست؟

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران ماشین‌های لباسشویی با موتورهای تسمه‌ای دارند، سروصدای زیاد این دستگاه‌هاست؛ اما موتورهای دایرکت درایو چون بدون تسمه هستند، در اتصالاتشان از هیچ زنجیر و تسمه‌ای استفاده‌نشده و موتور مستقیماً به دیگ شست‌وشو متصل می‌شود و درنتیجه عملکرد آن‌ها هیچ صدای اضافه‌ای ندارد. یکی از دلایل محبوبیت موتورهای دایرکت درایو همین کم‌صدا بودن و کم لرزش بودن آن‌هاست.

همچنین، موتورهی DD کمتر و دیرتر دچار استهلاک می‌شوند و مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به موتورهای تسمه‌ای دارند. علاوه بر این‌ها، چون اتصالات اضافی از موتور حذف‌شده، فضای بیشتری برای دیگ شست‌وشو وجود دارد و بنابراین، ظرفیت لباسشویی‌های دایرکت درایو در مقایسه با مدل‌های تسمه‌ای بیشتر است. همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا این لباسشویی با موتور دایرکت درایو، با کمترین صدا، لرزش، کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین کارایی و قدرتمندترین عملکرد درصحنه حاضر شود.

حالا تصور کنید علاوه بر تمام این مزیت‌ها، در نسل جدید لباسشویی‌های ال‌جی، فناوری هوش مصنوعی هم اضافه‌شده است. با این تفاسیر موتورهای AI DD ال‌جی، نه‌تنها در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه کمترین نیاز را به انسان دارند و خودشان به‌تنهایی می‌توانند بخش بزرگی از شست‌وشوی لباس با لباسشویی را انجام دهند. این کار را باهم باهوش مصنوعی و قدرت تشخیص جنس و وزن لباس‌ها و قابلیت تنظیم چرخه‌ی شست‌وشو انجام می‌دهند.

علاوه بر فناوری AI-DD، لباسشویی‌های جدید ال‌جی دارای ویژگی‌های دیگری نیز هستند که نه‌تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کند، بلکه عملکردی عالی ارائه می‌کند. ازجمله باید به فناوری TurboWash 360 اشاره کرد؛ که از افشانه‌های قدرتمند برای احاطه کردن لباس‌ها از زوایای مختلف استفاده می‌کند تا مواد شوینده بتوانند در اعماق پارچه‌ها نفوذ کنند و در کمتر از 59 دقیقه تمیزی کامل - حتی برای حجم زیاد لباس‌ها - انجام شود. اسپری سه‌بعدی چندگانه‌، آب را در چند جهت مختلف به‌طور هم‌زمان پخش می‌کند تا به‌سرعت لکه‌های سخت را از بین ببرد. بر این اساس به‌طور محسوسی در زمان و میزان مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود؛ یعنی به این صورت که می‌توانید مثلاً لباس‌های 2 کیلوگرمی را به‌جای زمان استاندارد 2 ساعته، تنها در 59 دقیقه شست‌وشو دهید و مصرف آب را نیز به‌طور هم‌زمان کاهش دهید.

ماشین لباسشویی ThinQ LG همچنین از موتور 6 Motion DD برای شست‌وشوی بهینه‌ی پارچه‌ها استفاده می‌کند. به این دلیل که پارچه‌های مختلف برای از بین بردن لکه‌های سخت و ملایم به حرکات مختلفی نیاز دارند. این 6 حرکت شامل سابیدن، غلتاندن، حرکت دادن، چرخاندن و فیلتر کردن است که با کمترین آسیب به پارچه می‌توانند لکه‌های سخت را از بین ببرند.

ماشین‌های لباسشویی ال‌جی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند همچنین از فناوری LG Steam+ هم بهره می‌برند که 99.9 درصد آلرژن‌ها را از بین می‌برد و همچنین باعث کاهش 30 درصد چین‌وچروک لباس‌ها می‌شود. این فناوری که دارای گواهینامه BAF و TUV است، به مدت 20 دقیقه بخار تولید می‌کند تا میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد و لباس‌ها را به‌صورت کاملاً بهداشتی ضدعفونی کند.

همه این فناوری ها در ماشین لباسشویی AI DD ال‌جی قرار دارد تا آسایش و راحتی در شستشوی لباس ها را برای کاربران فراهم آورند.