در آوریل 2020 شرکت شیائومی نسل نهم از گوشی‌های موبایل مدل Redmi Note خود را معرفی کرده است. شیائومی نوت ۹ پرو سایز نسبتاً بزرگی دارد و برای کار کردن با یک دست ساخته نشده پس اگر به مدل‌های بزرگ علاقه دارید از Note 9 Pro غافل نشوید. گوشی Redmi Note 9 Pro دارای ویژگی‌های دیگری از جمله: باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است.

 

مشخصات و طراحی گوشی Redmi Note 9 Pro

 این مدل گوشی های شیائومی از شیشه گوریلاگلس 5 ساخته شده و علاوه‌بر اینکه ظاهر براق و چشم‌نوازی دارد، بسیار هم مقاوم بوده و درون قاب محکمی از جنس پلی‌کربنات قرار گرفته است. این گوشی با پنل IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است، این مدل دارای نمایشگر 6.67 اینچی بوده که حدود 395 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. محافظت از بدنه و نمایشگر این محصول توسط Corning Gorilla Glass 5 انجام می‌شود تا گوشی در برابر خط ‌وخش ایمن باشد.

 

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی Redmi Note 9 Pro

Redmi Note 9 Pro مجهز به حسگر اثر انگشت بر روی لبه کناری دستگاه است. شیائومی نوت ۹ پرو رابط کاربری MIUI 11 را در بستر اندروید 10 اجرا می‌کند. تراشه گرافیکی آن از نوع آدرنو 618 است. نوت ۹ پرو در دو نسخه 4/64 و 6/128 گیگابایت عرضه شده است. تراشه رم بکار رفته در هر دو مدل نوت 9 پرو از نوع LPDDR4X بوده و  این شرکت برای حافظه، تراشه UFS 2.1 را بکار برده است. پردازنده‌  این گوشی هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند بوده که داخل تراشه اسنپدراگون SM7125 قرار داده شده است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به جک 3.5 میلی‌متری هدفون، بلاستر مادون قرمز، پوشش ضد ترشح آب و مایعات P2i اشاره کرد. همچنین این بار این مدل شیائومی از درگاه سیم‌کارت دوگانه و درگاه کارت حافظه جانبی اختصاصی نیز برخوردار است و از نسخه 5.0 بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

 

Untitled1

 

دوربین اصلی و دوربین سلفی Redmi Note 9 Pro

این محصول شیائومی دارای یک دوربین چهارگانه است. لنزعریض 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi Note 9 Pro را تشکیل می‌دهد. دوربین سلفی این گوشی با قابلیت تصویربرداری 16 مگاپیکسل در مرکز بالای نمایشگر قرار داده شده است.

Untitled2

 

 

باتری گوشی Redmi Note 9 Pro

شیائومی به مدت چند سال از باتری‌های 4000 میلی‌آمپری استفاده کرد. سال 2019 به منظور ارائه عملکرد بهتر باتری یک گام فراتر برداشت و یکی از مدل‌های خود را با باتری 4500 میلی آمپری روانه بازار کرد. امسال نیز این شرکت یک جهش دیگر داشته و به منظور ارائه تجربه بهتر و عملکرد بهتر این گوشی نسبتاً بزرگ را به یک باتری 5020 میلی‌آمپری مجهز کرده است بنابراین باتری گوشی Redmi Note 9 Pro با شارژ سریع 30 واتی همراه بوده و بعد از گذشت نیم ساعت تا 32 درصد شارژ می‌شود. در مورد میزان مصرف باتری گوشی شیائومی هم باید گفت در یک شرایط استاندارد با پخش ویدئو با نور و صدای متوسط بعد از یک ساعت تنها 8 درصد از باتری مصرف شد که این میزان مصرف واقعاً عالیست. اما در رابطه با عملکرد این گوشی خاطر نشان می‌شود که به طور میانگین می‌توان دو روز متوالی بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کرد. به طورکلی می‌توان گفت که شیائومی نوت ۹ پرو امسال هم از نظر باتری و هم از نظر سخت‌افزاری ارتقاء قابل‌توجهی داشته است.