به گزارش اکونا پرس،

آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای جلیعه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان صبح امروز 6 دی ماه 1400 با حضور سردار علیرضا هاتف جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل(ع) سپاه خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و سیدیاسر رایگانی مدیرکل ارتباطات و سخنگوی شرکت ارتباطات سیار ایران به نمایندگی از  مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

با توجه به که خوزستان با دارا بودن 26 درصد از آب های دائمی و شیرین کشور، پر آب ترین منطقه ایران است که متأسفانه به علت سوء مدیریت و با وجود منابع وافر درآمدی، همواره از موضوع تنش آبی در اقصی نقاط مختلف و در حوزه های خانگی و کشاورزی رنج می برد، به گونه ای که 703 روستای خوزستان بدون آب هستند که کل این مشکل با 450 کیلومتر لوله و تأسیسات آبی قابل حل است؛ همراه اول وظیفه خود دانست تا نسبت به رفع بخشی از این چالش پیش قدم شود.

در این پروژه ۶ کیلومتر عملیات لوله پلی اتیلن 110 به صورت دفنی انجام شده تا با اتصال به لوله آب غدیر، آب شرب پایدار روستای جلیعه برقرار شود.

لازم به ذکر است، جمعیت روستای جلیعه 130 خانوار و حدود 700 نفر و فاصله آن تا شهر 45 کیلومتر است.

بخشی از هزینه عملیاتی این پروژه که مجموعا حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده با مشارکت کارکنان همراه اول و مابقی از بودجه مسؤولیت اجتماعی این اپراتور تأمین شد که همکاری بسیج دانشجویی استان خوزستان در اجرا را نیز به دنبال داشت.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، بخشی از رسالت مسؤولیت اجتماعی خود در جهت تحقق اهداف راهبردی را «محیط زیست» تعریف کرده که شامل اقداماتی با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می شود.

پیش از این نیز اقدامات مشابهی با رویکردهای مختلف نظیر «تأمین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن جهت برطرف کردن مشکل تأمین آب شرب در شهرستان آبادان» انجام داده است.