به گزارش اکونا پرس،

اما همه‌چیز به اتومبیل های خودران مربوط نمی‌شود و تنکولوژی‌های جدید و جذاب سیستم‌های حمل‌ونقل به ماشین‌های عادی هم نفوذ کرده‌است. به‌طوری‌که شرکت‌های نوآور مانند ال‌جی، با طراحی سیستم‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی در داخل خودرو و عرضه‌ی آن‌ها به شرکت‌های خودروسازی توانسته‌اند تجربه‌ی رانندگی را چندین سال به جلو حرکت دهند. بر همین اساس، ما می‌خواهیم در این مطلب به سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی درون اتومبیل (IVI)‌ ال‌جی بپردازیم؛ سیستمی که با تکیه‌بر سیستم‌عامل webOS Auto و پلتفرم‌ وسیله‌ی نقلیه متصل داخل خودروی مایکروسافت (MCVP) قادر است دامنه وسیعی از اطلاعات را حین رانندگی در اختیار کاربر قرار دهد.

 

سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی درون اتومبیل (IVI)‌ ال‌جی چیست؟

سیستم اطلاعات سرگرمی در خودرو ال‌جی (IVI) با سیستم‌عامل webOS Auto و پلتفرم MCVP مایکروسافت می‌تواند اطلاعات زیادی مانند وضعیت راننده، وضعیت درب خودرو و استفاده از برنامه‌های مختلف را به شکل یکپارچه و لحظه‌ای جمع‌آوری و به راننده ارسال کند.

درواقع IVI اطلاعات مفیدی مانند مسیریابی و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا را در اختیار رانندگان و سرنشینان اتومبیل قرار می‌دهد. این در حالی است که فعالیت هایی مانند شنیدن موسیقی، پادکست‌ها، تماس‌های تلفنی و بررسی پیام‌ها را نیز برای آن‌ها فراهم می‌آورد. نحوه‌ی عملکرد این سیستم به‌صورت مستقل از سخت‌افزار خودرو انجام می‌شود. به این صورت می‌تواند تمامی امکانات و ویژگی‌های ارتقا راحتی مانند قابلیت به‌روزرسانی سیستم‌عامل و بررسی وضعیت شارژ خودرو را از راه دور نیز ارائه دهد.

درواقع کلمه‌ی انگلیسی Infotainment در لغت از ترکیب دو واژه‌ی Information به معنی اطلاعات و Entertaining به معنی سرگرمی ساخته‌شده است. بر همین اساس حتماً حدس زده‌اید که وظیفه‌ی آن ارائه‌ی اطلاعاتی مثل مسیریابی و سرگرمی مانند پخش فیلم، موسیقی، بازی و امکان بازدید شبکه‌های اجتماعی است. قابلیت Infotainment تمامی اطلاعات موردنیاز راننده را در اختیار او قرار می‌دهد تا تجربه‌ی کاربری خوشایندتری برای سرنشینان رقم بخورد.

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تمامی موارد لازم برای ارتباط سیستم و سرنشین را فراهم می‌کند تا انتقال اطلاعات با سرعت و راحتی بیشتری انجام شود.

برخلاف سیستم های AVNs (صوتی، تصویری، مسیریابی) که فقط قابلیت پشتیبانی از یک اتصال اینترنتی را دارد، سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی درون اتومبیل ال‌جی از دو اتصال اینترنتی به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند با استفاده از هات‌اسپات موبایل و خودروی خود را به اینترنت متصل کند و روی نمایشگر هرکدام از آن‌ها فعالیت‌های جداگانه‌ای را انجام دهد.

به این معنی که می‌توان به‌واسطه‌ی اتصال هات‌اسپات موبایل و AVN، با استفاده از AVN موسیقی روی موبایل را پخش کرد و هم‌زمان هم‌روی نمایشگر موبایل ویدئوهای یوتیوب را تماشا کرد.

همچنین در سیستم IVI ال‌جی، هرکدام از اعضای خانواده می‌توانند رابط کابری مخصوص خود را داشته باشند. برای این منظور کافی است اعضای مختلف خانواده، حساب کاربری جداگانه‌ای برای خود بسازند و با انتخاب اکانت خود، تمام اطلاعات مربوط به خود مثل تاریخچه‌ی مسیریابی‌ها، مقاصد، موزیک‌ها و ... را مشاهده کنند.

 

مزایای سیستم IVI ال‌جی چیست؟

سیستم IVI با افزایش اتصالات خودرویی باعث می‌شود تا تجربه‌ی حضور در فضای داخلی خودرو برای سرنشینان تعاملی‌تر و جذاب‌تر شود. می‌توان با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی از شرایط آب‌وهوایی جاده مطلع شد و از مسیریابی هوشمند خودرو لذت برد.

سیستم IVI مبتنی بر اندروید ال‌جی اولین سیستم مبتنی بر اندروید ۱۰ است که گواهینامه خدمات خودروی گوگل (GAS) را دریافت کرده است. این پلتفرم خدمات سرگرمی هوشمند و دسترسی آسان به برنامه‌های مختلف گوگل ازجمله دستیار گوگل، نقشه گوگل و گوگل پلی را از طریق نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ال‌جی الکترونیکس در کنار سیستم IVI، سیستم‌ پیشرفته دستیار ‌راننده (ADAS) را نیز ارائه می‌کند. این سیستم که توسط ال‌جی طراحی‌شده از دوربین جلو برای جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی استفاده می‌کند تا هر اتفاقی در سطح جاده را به رانندگان ارائه کند. بدین واسطه راننده می‌تواند پیش از وقوع هر حادثه‌ای تصمیمات درست بگیرد و به‌این‌ترتیب، تمام جاده‌ها برای او ایمن‌تر شوند. ADAS همچنین قادر است اتفاقات محیطی را حتی در تقاطع‌های شلوغ تشخیص دهد و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

ال‌جی همچنین قصد دارد با توسعه‌ی نوآوری‌های اطلاع‌رسانی-سرگرمی بسیار رقابتی همچون AVN، سیستم‌های نمایشگر، تله‌ماتیک و سیستم‌های نظارتی سبک جدیدی از رانندگی را برای انسان‌های آینده رقم بزند.

در آخر هم شاید بد نباشد اشاره‌کنیم ال‌جی الکترونیکس نسل بعدی سیستم سرگرمی در خودرو (IVI) خود را در خودروی برقی رنو مگان E-TECH در سال 2022 عرضه خواهد کرد.