به گزارش اکونا پرس،

تصور اینکه وسایل ساخته‌شده به دست بشر بتوانند به قدرت تصمیم‌گیری و فکر کردن دست پیدا کنند هم هیجان‌انگیز است، چه برسد به اینکه واقعیت پیدا کنند.

اینکه لوازم خانگی خودشان کارهای خودشان را بکنند و دیگر از انسان‌ها انتظار رسیدگی‌های دائمی نداشته باشند یکی از بهترین دستاوردهای این روز­های دنیای تکنولوژی است.

در حال حاضر، بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی ما هوشمند(Smart) هستند و جذابیت زیادی به زندگی ما بخشیده‌اند؛ از ساعت‌های هوشمندی که سلامتی انسان را رصد می‌کنند تا هدفون‌هایی با قابلیت ضدعفونی خودکار، یا یخچال‌هایی که بدون نیاز به دخالت انسان، خودشان با توجه به موجودی مواد غذایی درون یخچال و عادات غذایی کاربر مواد غذایی لازم را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند. تمامی این محصولات، کیفیت زندگی بشر را به‌طور فزاینده‌ای ارتقا داده­اند.

همه‌ی محصولات هوشمندی که امروزه شاهد آن هستیم این قابلیت رادارند که باهوش مصنوعی(AI) کارهایشان را به طور اتوماتیک انجام دهند و به کمک انسان نیازی نداشته باشند و آسایش بیشتری برای کاربر فراهم آورند. یکی از این ویژگی‌ها که بسیار ساده است، AI Sound Pro (صدای هوشمند) در تلویزیون‌هاست.

ال‌جی، برای اینکه کاربرانش همیشه از کیفیت صدای عالی در زمان تماشای تلویزیون بهره­مند باشند، قابلیت AI Sound Pro را به محصولات خود اضافه کرده است. با فعال کردن این قابلیت ، تلویزیون به‌صورت خودکار محتوای تصویری در حال پخش را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن، بهترین تنظیمات صدا را انجام می‌دهد.

 AI Sound Pro در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی

برای دسترسی به تنظیمات صدا در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی می‌توانید از طریق منوی تنظیمات « Settings » دستگاه اقدام کنید. پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی(AI Processor)با یادگیری از بیش از 17 میلیون داده صوتی(Audio Data Points)، صداها، افکت‌ها و فرکانس‌ها را شناسایی می‌کند تا بتواند صدا را بر اساس نوع محتوای در حال پخش برای تجربه‌ای فراگیرتر بهینه کند. در عین حال قابلیت جدید Auto Volume Leveling سطح صدای در حال پخش را در انواع مختلف محتوا ثابت نگه می­دارد.

در تلویزیون‌های ال‌جی حالت­های مختلفی برای پخش صدا وجود دارد که هر یک برای محتواهای مختلفی مثل گیم­پلی، فیلم یا ورزش مناسب هستند. به‌طور مثال، حالت استاندارد، یک حالت پیش‌فرض برای تنظیمات صداست که برای همه‌ی انواع محتواها کاربرد دارد؛ اما مثلاً اگر صدا را روی حالت پخش موسیقی قرار دهید، تنظیمات صدا طوری تغییر می‌کند که موسیقی را به رساترین و واضح‌ترین حالت پخش کند. یا به‌طور مثال، در مود صدای فراگیر Dolby Surround شما می‌توانید از کیفیت عالی صداهایی که در فضای اتاق پخش می‌شوند لذت ببرید.

اما تفاوت AI Sound Pro با بقیه حالت­های پخش صدا این است که خودش به‌صورت اتوماتیک تنظیمات صدا را انجام می‌دهد و راحتی را برای کاربر فراهم می­کند. به این صورت که محتوای تصویری را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد و سپس متناسب‌ترین مود صدا را روی تصویر اعمال می‌کند.

به این معنی که اگر AI Sound Pro را فعال کرده باشید، وقتی در حال تماشای یک مسابقه‌ی ورزشی هستید، تلویزیون ال‌جی به‌صورت خودکار، صدا را برای شنیدن مسابقه‌ی ورزشی بهینه‌سازی می‌کند. یا وقتی در حال تماشای یک فیلم سینمایی هستید، تلویزیون به‌صورت خودکار صدا را روی حالت سینما قرار می‌دهد تا بهترین تجربه‌ی تماشای فیلم را داشته باشید.

یعنی با کمک قابلیت AI Sound Pro دیگر لازم نیست هر بار به‌صورت دستی تنظیمات صدای تلویزیون را انجام دهید. چون خودش به‌تنهایی قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین حالت صدا را دارد.