به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در این مراسم که با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات؛ دکتر زارع پور، مدیران ارشد حوزه ارتباطات کشور، اعضای هیات مدیره و معاونین ستادی شرکت مخابرات، دکتر پیری، مدیرعامل توسعه اعتماد مبین ، فریدون حسن وند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،حسینی کیا، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس، اسماعیلی ، دبیر کمیسیون صنایع،رسولی نژاد، نایب رییس کمیسیون صنایع و به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور مدیران مناطق مخابراتی در سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به سرمایه گذاری مخابرات در شرایط سخت اقتصادی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها تحولی در سیتم های انتقال، دیتاو فیبر نوری و توسعه زیرساخت های ارتباطی رخ می دهد.

وی افزود: برای رسیدن به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، سرمایه گذاری کلانی در تمام حوزه های ارتباطات ثابت لازم و ضروری است.

سلطانی خاطرنشان کرد: بهسازی شبکه فیبر نوری کشور، توسعه تجهیزات انتقال و دیتا، و اتصال سایت های روستایی به شبکه ملی اطلاعات از موارد مهم افتتاح شده امروز هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، رضایتمندی مشتری و افزایش آن را از عمده کارهای مخابرات دانست و افزود: با اجرای طرح های جدید بازاریابی و توسعه کیفی ارتباطات به دنبال عمق بخشی به فعالیت ها در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی افزود: افتتاح طرح های یو اس او ( خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات ) در مناطق روستایی کشور و افزایش ظرفیت تغذیه نیرو در مراکز ارتباطی روستایی و توسعه ساختمان و تاسیسات مخابراتی از دیگر طرح ها محسوب می شود.

مهندس سلطانی افزود: توسعه پورت تلفن ثابت در روستاهای مربوط به باند پهن و توسعه شبکه های ارتباطی و فیبر نوری شهری بین شهری و روستایی و نوسازی شبکه کابل و بازسازی شبکه کابل مسی ،توسعه تجهیزات انتقال ، افزایش ظرفیت انتقال شبکه های مخابراتی و توسعه و اتصال سایت های روستایی به شبکه فیبر نوری از دیگر طرح های مهم افتتاح شده است.

وی توسعه متوازن فناوری را یکی از راهبردهای مهم مخابرات عنوان کرد و افزود: با سرمایه گذاری و حمایت دولت، عقب ماندگی های حوزه ارتباطات ثابت کشور، در سه سال آینده جبران شده و قطعا کاربران نسبت به شرایط فعلی از رضایتمندی بیشتری با در اختیار داشتن سرعت های چند صد مگابیتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تکمیل شبکه یکپارچه IP و توسعه ۲۰ میلیون فیبر نوری را مهم ترین کار ویژه حوزه ارتباطات ثابت در سه سال آینده عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبت وزارت ارتباطات و حمایت از تغییر تعرفه های حوزه ثابت، آینده روشنی در بخش دسترسی اینترنت ثابت کشور و تغییر توازن از حوزه همراه به ثابت اتفاق خواهد افتاد .