به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی الکترونیکس (LG) در حال تعطیل کردن کسب‌وکار پنل‌های خورشیدی است. این تصمیم که شب گذشته به تصویب هیات مدیره رسید به دنبال افزایش میزان عدم قطعیت‌ها در تجارت جهانی پنل‌های خورشیدی به دلیل عوامل مختلف، ازجمله تشدید رقابت قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های مواد خام اتخاذ شده است.

البته ال‌جی همچنان حمایت از برند خود را ادامه خواهد داد و از مشتریان پنل‌های خورشیدی ال‌جی نیز تا مدتی پس از تعطیلی کامل کسب‌وکارش همچنان پشتیبانی خواهد کرد. به همین منظور، فرایند تولید پنل‌های خورشیدی خود را تا سه‌ماهه دوم سال جاری ادامه می‌دهد تا موجودی کافی برای پشتیبانی و خدمات موردنیاز در آینده را داشته باشد.

شرکت راه‌کار‌های تجاری ال‌جی الکترونیکس (BS) که تجارت پنل‌های خورشیدی را اداره می‌کند، مجموعه خود را حول محورهای کلیدی سازمان‌دهی مجدد خواهد کرد که شامل: فناوری اطلاعات (IT) و نمایشگرهای اطلاعاتی (ID) می­باشد. هدف این شرکت تسریع رشد با سری متنوع محصولات پیشرفته و خدمات مناسب برای کاربران است.

در آینده، ال‌جی از تخصص خود در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر برای ارزش نهادن به مشتریان خود استفاده خواهد کرد. تمرکز اصلی این شرکت بر بخش‌های رو به رشد خواهد بود و از طریق محصولات و راه‌کار‌هایی که به‌سرعت در حال تکامل هستند ازجمله سیستم ذخیره‌سازی انرژی (ESS)، راه‌حل‌های مدیریت انرژی و دیگر پیشرفت‌هایی که هنوز اعلام‌نشده است، وارد دوره جدیدی از پایداری (در راستای حفظ محیط‌زیست) خواهد شد.

به کارمندانی که به دنبال این تصمیم مجبور به قطع همکاری با ال‌جی می‌شوند، بسته‌های پشتیبانی انتقال و انفصال متناسب با دوران تصدی آن‌ها در شرکت ارائه می‌شود.

انتظار می‌رود تعطیلی کسب‌وکار پنل‌های خورشیدی نهایتاً تا 30 ژوئن سال جاری میلادی به پایان برسد.