به گزارش اکونا پرس،

مصداق بارز این تلاش و سیاست ال‌جی را می‌توان در ساندبارهای جدید این شرکت دید. تمامی مراحل چرخه عمر این محصول سازگار با محیط زیست است. چون ال‌جی در ساخت این محصولات صوتی پریمیوم خود از مواد بازیافتی استفاده می­کند که به‌راحتی قابل استفاده مجدد هستند. این محصولات همچنین نسبت به دیگر رقبای خود انرژی کمتری در طول استفاده مصرف می‌کنند و در مقایسه با محصولات سال گذشته، بسته‌بندی‌ نوآورانه‌ای دارند که بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست داشته باشند.

تمامی ساندبارهای 2021 ال‌جی دارای یک محفظه داخلی بادوام و مستحکم بوده و از پلاستیک بازیافتی ساخته­شده­اند. این در حالی است که برخی از مدل‌ها دارای روکش پارچه‌ای جذابی هستند که از بطری‌های PET بازیافتی ساخته‌شده‌اند1. ال‌جی درمجموع از 1.5 میلیون بطری 500 میلی‌متری PET در هرسال برای ساخت روکش پارچه­ای شیک برای ساندبارهای خود استفاده می‌کند؛ روشی شیک و مدرن برای استفاده‌ی مجدد ازآنچه اغلب دور انداخته می‌شود.

ال‌جی برای بسته‌بندی ساندبارهای سازگار با محیط‌زیست خود، از خمیر قالب‌گیری ساخته‌شده با کاغذ و مقوای بازیافتی به‌جای فوم و پلاستیک EPS استفاده می‌کند؛ پلاستیک‌هایی که به‌سختی تجزیه می‌شوند و می‌توانند با انتشار گازهای سمی محیط را آلوده کنند2. ال‌جی با روی­آوردن به استفاده از خمیرهای قالب‌گیری‌شده، نه‌تنها تعهد خود را نسبت به کره زمین تقویت کرده، بلکه استفاده از فوم EPS را سالانه 250 تن کاهش داده است. استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در تولید هرکدام از ساندبارهای سال 2021 ال‌جی به این شرکت این امکان را داده تا زباله‌های پلاستیکی خود را تا حدود 300 تن در سال کاهش دهد.

به لطف طراحی خلاقانه‌ی ال‌جی و فرآیند تولید پیشرفته، این ساندبارها با بهره‌مندی از ویژگی بازیافت آسان‌تر و انتشار CO2 کمتر، ردپای کربنی خود در محیط زیست را به حداقل رسانده‌اند. به همین دلیل، ساندبارهای 2021 ال‌جی اخیراً جایزه Product Champion Award را از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات‌متحده (EPA) دریافت کردند؛ جایزه ویژه‌ای که به این شرکت اعطا شد تا نتایج زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی که از الزامات چالش الکترونیکی مدیریت مواد پایدار (SMM) آژانس EPA فراتر می‌رود را نشان دهد3.

همه‌ی این‌ها در حالی است که ساندبارهای سری 2022 ال‌جی از محصولات چشمگیر سال گذشته هم بیشتر روی پایداری محیط زیست تمرکز دارند. اکثر ساندبارهای جدید ال‌جی به دلیل داشتن کمترین تأثیرات زیست‌محیطی‌، اعتبارنامه‌ی SGS Eco-Product دریافت کرده‌اند. همین امر ثابت می‌کند که ساندبارهای ال‌جی یکی از بهترین محصولات صوتی باکیفیت بالاست که بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست دارند.

علاوه بر این، برخی از قطعات این ساندبارهای جدید از رزین پلاستیکی بازیافتی ساخته‌شده است و توسط رویه‌ی اعتبارسنجی زیست محیطی UL (ECVP) نیز تایید شده است. همچنین پارچه پلی‌استر جرسی ساخته‌شده از مواد بازیافتی این محصولات نیز منطبق بر استاندارد جهانی بازیافت (GRS)است4.

ساندبارهای 2022 ال‌جی همچنین به دلیل استفاده کم و بهینه از منابع انرژی، دارای گواهینامه ENERGY STAR® نیز هستند. محصولات دارای نشان ENERGY STAR با بهینه‌سازی استفاده از انرژی می‌توانند به مصرف‌کنندگان کمک کنند تا در حفاظت از محیط زیست نقش داشته باشند.

فرقی نمی‌کند محصول موردنظر ساندبار، تلویزیون، ماشین لباسشویی یا اجاق‌گاز باشد، مصرف‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که ال‌جی همواره در مسیر ارائه نوآوری‌هایی برای پایداری هر چه بیشتر محیط زیست و داشتن آینده‌ای بهتر حرکت می‌کند.

1: مدل‌های SP7Y و QP5 با پارچه بازیافتی ارائه می‌شوند.

2: تقریباً 6.5 بطری نیم لیتری PET برای ساخت پارچه جرسی برای هر مدل SP7Y استفاده می‌شود.

3:ساندبارهای ال­جی مدل‌های SP11RA، SP9YA، SP8YA، SP7Y، SPD7Y،   QP5 دریافت‌کننده جایزه‌ی EPA SMM Product Champion، هستند.

4:مواد تایید شده توسط UL 2809 Environmental Claim Validation Procedure (ECVP) برای محتوای بازیافتی و استاندارد جهانی بازیافت شده (GRS) برای مدل‌های S95QR، S90QY، S80QR، S80QY، S75Q، S60Q8، S65Q4، S75Q، S65Q4، S60Q, S40Q, SH7Q, SPQ8-S. مقدار پارچه بازیافتی بسته به مدل متفاوت است.