به گزارش اکونا پرس،

 این کارت گرافیک با تعداد انبوهی از هسته‌ها و مجموعه‌ وسیعی از حافظه VRAM، به تنهایی به انتخابی ایده‌آل برای گیمرها تبدیل شده بود. اکنون یک رقیب جدی و قدرتمند پا به عرصه رقابت گذاشته است. کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti در ابعاد بزرگ‌تر و عملکرد بهتر و با پیشرفت‌های چشمگیر آمده است تا تعریف جدیدی از قدرت را به علاقه‌مندان ارائه دهد. به طور مثال افزایش سرعت کلاک حافظه که این عدد در کارت گرافیکGeForce RTX 3090 ، 19.5 گیگابیت بر ثانیه بود ولی حالا این عدد به 21 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. همچنین سریع‌ترین نرخ فریم در فرمت 4k را ارائه می‌دهد که واقعی‌ترین و فراگیرترین تجربه بصری را در عین روان بودن به دنبال خواهد داشت.

ایسوس نیز به عنوان پرفروش‌ترین برند کارت گرافیک‌ در دنیا، جدیدترین مدل‌های اختصاصی خود را با چیپست تازه وارد انویدیا معرفی کرد:ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti  و TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti.

 

کارت گرافیک ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti

ایسوس با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده آبی لوپ بسته توانسته تا محدودیت‌ها را از میان بردارد و کاربر بتواند از تمام قدرت پردازشی جدیدترین چیپست انویدیا، استفاده کند. این سیستم خنک‌کننده با طراحی منحصر به فرد ایسوس، کامل روی سطح برد کشیده شده است، از این رو باعث اشغال فضای کمتری نیز شده است و تنها محدود به اشغال فضای 2.6 اسلات گشته است. این خنک‌کننده لوپ بسته با استفاده از دو تیوب رفت و برگشت جریان آب به طول 56 سانتی‌متر به رادیاتور 240 میلی‌متری متصل شده است. بدلیل وجود طول بلند تیوب‌ها، کاربران جهت نصب کارت گرافیک ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti آزادی عمل مناسبی در اختیار دارند. این رادیاتور مجهز به دو فن 120 میلی‌متری از نوع ARGB می‌باشد که از قابلیت AURA Sync  نیز پشتیبانی می‌کند. تعذیه کارت گرافیک ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti از طریق یک پورت 16 پین تأمین می‌گردد. البته ایسوس جهت اطلاع کاربر از تأمین برق کافی برای این کارت، از یک چراغ LED ثابت بهره گرفته است بدین صورت که به محض عدم تأمین برق مورد نیاز، این چراغ نشان‌گر بصورت چمشک زن در می‌آید تا به کاربر هشدار دهد.

کارت گرافیک ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti مجهز به دو خروجی کانکتور فن نسل دو نیز می‌باشد که این امکان را در اختیار کاربر می‌گذارد تا با اتصال فن‌های بیشتر و کنترل سرعت آنها توسط خود کارت، خنک‌کنندگی بیشتری را در هنگام پردازش‌های سنگین به دنبال داشته باشد.

ایسوس در این کارت گرافیک نیز همانند کارت گرافیک‌های بالارده خود بایوس دوگانه یا dual BIOS را تعبیه نموده است. با استفاده از این سوئیچ به کاربر اجازه می‌دهد بین حالت‌های عملکرد در بالاترین حد و عملکرد در سکوت انتخاب داشته باشد. در حالت عملکرد در بالاترین حد، کلاک بالاتر نیاز به خنک‌کنندگی بیشتری نیز طلب می‌کند، از این رو فن‌ها با نویز بیشتری کار خواهند کرد. در مقابل در حالت عملکرد در سکوت، به دلیل عدم نیاز به خنک‌کنندگی بیشتر، فن‌ها در کمترین حالت ممکن کار خواهند کرد و نویز کمتری نیز تولید خواهند نمود. در نهایت با استفاده از تکنولوژی 0db، این امکان در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که در زمان زیر بار قرار نگرفتن کارت گرافیک، به صورت خودکار به حالت عملکرد در سکوت، سوئیچ نماید.

کارت گرافیک ROG Strix LC GeForce RTX 3090 Ti آمده تا در کنار به رخ کشیدن قدرت بالای پردازشی خود، زیبایی منحصر به فردش را نیز به نمایش بگذارد. روی سطح برد این کارت گرافیک، خطوط LED های مزین به سیستم نورپردازی ARGB قرار گرفته است که در دید بصری، زیبایی چشم‌نوازی را به همراه دارد، همچنین فن‌های روی رادیاتور نیز مجهز به سیستم نورپردازی ARGB بوده و با استفاده از قابلیت AURA Sync، امکان شخصی‌سازی نورپردازی آنها را به کاربر می‌دهد تا در نهایت نمایشی از رنگ و قدرت پردازشی را در کنار هم لمس کند.     

 

کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti

کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti پوشیده شده با رنگ مشکی متالیک، ظاهری کلاسیک و جذاب دارد و تنها به اندازه 3.2 اسلات فضا اشغال می‌کند. هیت‌سینک قرار گرفته روی برد این کارت گرافیک، با کمک سه فن و استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد Axial-tech شرکت ایسوس، کاملا آماده کنترل دمای هیولای نهفته درون خود می‌باشد. به این منظور ایسوس به عنوان برترین تولید کننده کارت گرافیک‌های گیمینگ در دنیا، لبه‌ی فن‌های به کار رفته روی کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti را 1.5 سانتی‌متر نسبت به گذشته افزایش داده است. همچنین پره‌های فن وسط در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و پره‌های دو فن کناری در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت قرار گرفته است، بدین منظور جریان هوا بصورت کامل جهت خنک‌سازی عالی هیت‌سینک به چرخش در خواهد آمد.

کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti با استفاده از فناوری اختصاصی Auto-Extreme تولید شده است. در فناوری Auto-Extreme قطعات روی برد PCB به یکباره و بدون دخالت دست تحت حرارت و عملیات لحیم‌کاری و پاکسازی قرار می‌گیرند که این امر خود منجر به افزایش طول عمر برد اصلی کارت و عدم وجود خرابی کارت‌گرافیک در مرحله تولید خواهد شد. این کارت همانند سایر کارت‌های سری TUF مجهز به لوگو RGB خود TUF می‌باشد که قابلیت پشتیبانی از AURA Sync ایسوس را دارد.

کارت‌های سری 3090Ti به دلیل قدرت بسیار بالا نیاز به تأمین برق کافی نیز دارند، از این رو توصیه می‌شود جهت استفاده از تمام قدرت پردازشی این سری از کارت‌ها حتما از پاورهایی با حداقل ظرفیت 1000 وات استفاده شود. ایسوس با دارا بودن کامل‌ترین سبد محصولات گیمینگ، پیشنهاد می‌دهد از پاورهای سری ROG Strix یا ROG Thor استفاده کنید. این پاورها بدلیل کیفیت بالایی که دارند خیال کاربر بابت تأمین برق مورد نیاز کل سیستم بدون هیچ‌گونه افتی در جریان را راحت می‌کنند و با استفاده از فناوری اختصاصی Axial-tech در کنار خنک‌سازی عالی، نویز بسیار کمی نیز تولید می‌نمایند.