به گزارش اکونا پرس،

اواخر سال 2020 شرکت سامسونگ برای نخستین بار مانیتورهای جدید خود به نام سری Smart را رونمایی کرد. این نسل جدید مانیتورهای سامسونگ به منظور پاسخگویی به نیازهای جدید و سبک تازه زندگی کاربران طراحی و عرضه شد. مانیتورهای سری Smart مثل تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز هستند و از قابلیت‌های متنوعی برای برای اتصال به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها پشتیبانی می‌کنند. این مانیتورها گزینه و راهکاری برتر برای آن دسته از افرادی است که علاقه دارند خانه‌شان همزمان اتاق کار، باشگاه ورزشی، سالن سینما و محلی برای بازی‌های کامپیوتری باشد.

اتفاقات یکی دو سال اخیر باعث شده تا کار، تحصیل و سرگرمی به فعالیت‌هایی خانه‌محور تبدیل شود و حتی پس از رفع شیوع ویروس هم مدل‌های ترکیبی آن مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل سامسونگ مانیتورهای جدیدی را طراحی کرد تا کاربران نیازی به مراجعه بین مانیتورهای مختلف نداشته باشند و همه آنچه نیاز دارند در یک مانیتور هوشمند و همه‌کاره جمع شده باشد.

M8 جدیدترین مدل از سری Smart سامسونگ است که به تازگی و در اوایل فروردین ماه توسط این شرکت رونمایی و معرفی شد. M8 ترکیبی از قابلیت‌های برتر مانیتور و تلویزیون‌های هوشمند است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کامپیوتر از محتواهای مختلف به شکل چشم‌نوازی بهره ببرند. در ادامه ۶ مزیت این سری از مانیتورهای جدید سامسونگ را به طور خلاصه مرور کرده‌ایم.

 

اقیانوسی از محتوا

زمانی که مانیتور M8 را در اتاق خود داشته باشید برای داشتن محتواهای ویدئویی نیازی به کامپیوتر، لپ‌تاپ و... نخواهید داشت، چرا که این مانیتور با قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi شما را به اقیانوسی از محتواهای ویدئویی و تصویری متصل می‌کند. همانند تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ قابلیت Smart Hub در این مانیتورها هم طراحی شده تا کاربران به انواع فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی داشته باشند.

M8 همچنین دارای یک کنترل از راه دور است که به شما امکان می‌دهد تا راحت‌تر محتواها را جست‌وجو و مدیریت کنید.

 

صدا و تصویر منطبق و بهینه

مانیتور M8 سامسونگ به قابلیت‌هایی مجهز است که تماشای فیلم و سریال را در این دستگاه، به کاری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. این مانیتور از دو قابلیت و فناوری جدید Adaptive Sound+ و Adaptive Picture بهره می‌برد.

در مانیتور M8 به کمک بلندگوهای داخلی 2.2 کاناله تجربه‌ صوتی غنی و واقعی به کاربر ارائه می‌شود. به لطف قابلیت Adaptive Sound+ صداهای پخش شده براساس نوع محتوا و محیط قرارگیری مانیتور تجزیه و تحلیل می‌شود تا کاربران، بهترین تجربه صوتی ممکن را از M8 دریافت کنند.   

در بخش نمایش تصاویر هم مانیتور M8 سامسونگ از قابلیت Adaptive Picture برخوردار است که به کمک هوش مصنوعی، شرایط زمانی و مکانی را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند تا بهترین کیفیت تصویر را نماش دهد. در قابلیت Adaptive Picture تنظیمات مربوط به کنتراست و روشنایی تصویر براساس تغییرات محیطی بهینه‌ می‌شود.

وضوح تصویر UHD (2160×3840)، پشتیبانی از HDR10+، پوشش ۹۹ درصدی طیف رنگی sRGB، روشنایی 400 نیت، زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای و... از دیگر ویژگی‌های مانیتور M8 است که نمایش تصاویر چشم‌نواز و جذاب را تضمین می‌کند.

 

دوربین SlimFit

تماس‌های تصویری و جلسه‌های آنلاین در سال‌های اخیر نقش زیادی در حفظ ارتباط کاربران با دوستان و نزدیکان‌شان ایفا کرده‌اند. اهمیت تماس‌های تصویری باعث شده تا طراحان مانیتور M8 این دستگاه را با دوربین SlimFit عرضه کنند. SlimFit دوربین وب‌کم بی‌سیم و قابل حملی است که کاربر می‌تواند در زمان جلسه‌های آنلاین و تماس‌های تصویری به کمک یک پین به مانیتور خودش وصل کند و پس از پایان تماس تصویری آن را بردارد.

دوربین SlimFit مانیتور M8 از قابلیت‌ Face Tracking بهره می‌برد که چهره کاربر را حتی در حال حرکت دریابی کرده و به طور خودکار بر روی افراد فوکوس می‌کند. قابلیت Auto Zoom هم زمانی که کاربر در حال صبحت است، تمرکز و زوم تصویر را روی چهره کاربر قرار می‌دهد.

 

طراحی باریک و منعطف

طراحی مانیتور M8 سامسونگ با الهام از سبک مینی‌مالیسم و با کمترین حواشی و اضافه‌کاری در بدنه انجام شده است. ضخامت این مانیتور تنها 11.4 میلی‌متر است تا دستگاهی فوق باریک خلق شود.

برای راحتی بیشتر کاربران پایه مانیتور M8 از نوع قابل تنظیم ارتفاع (HAS) طراحی شده تا کاربران به راحتی مانیتور را در ارتفاع مورد نظر خود تنظیم کرده و کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشند. با این پایه دیگر نیازی به گذاشتن کتاب یا لوازم دیگر زیر مانیتور نیست و ارتفاع آن به حالت دلخواه شما در می‌آید. زاویه قرارگیری مانیتور هم مانند ارتفاع آن، قابل تنظیم و بهینه‌سازی است.

 

مدیریت آسان کارها

مانیتورهای سری M8 سامسونگ به منظور ارائه کاربردهای متنوع طراحی و عرضه شدند. یکی از قابلیت‌های مهم این مانیتورها انجام فایل‌ها و کارهای اداری است که این قابلیت در سری جدید M8 به اوج رسیده است. مانیتورهای M8 از قابلیت Workspace بهره می‌برد که به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به کامپیوتر و لپ‌تاپ و تنها از طریق اتصال به شبکه Wi-Fi تمامی کارهای مورد نیاز خود را انجام دهند.  

در این قابلیت کاربران به راحتی با برنامه Microsoft 365 می‌توانند از سرویس ابری برای ایجاد و تکمیل فایل‌های پاورپوینت، ورد، اکسل و... استفاده کنند. همچنین به کمک Samsung DeX و پشتیبانی آن در مانیتور M8 کاربران به راحتی امکان اتصال گوشی به مانیتور و کار با آن را خواهند داشت. مانیتور M8 دارای حالت Eye Saver و قابلیت Flicker Free است که در زمان کار مداوم با مانیتور و خیره شدن به صفحه نمایش آن نیز کمترین میزان خستگی و فشار به چشم وارد می‌شود.

 

رنگ‌های چهارگانه

سازندگان مانیتور ۳۲ اینچی M8 سامسونگ تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند تا کاربران بتوانند به بهترین شکل مانیتور مورد نظرشان را با سبک زندگی خود تطابق دهند. به همین منظور مانیتور‌های جدید سری Smart سامسونگ با چهار رنگ متنوع سفید، آبی، صورتی و سبز طراحی و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

طراحی با رنگ‌های متنوع و مختلف این امکان را فراهم می‌کند تا افراد براساس نوع میز، محیط اتاق و خانه و سلیقه خود مانیتور مناسب و مورد نظرشان را بیابند.