به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی الکترونیکس (LG) در فهرست شاخص جهانی پایداری « Dow Jones Sustainability» قرار داده شده است؛ این لیست شامل شرکت­های پیشرو در حفظ پایداری محیط زیست است که توسط مؤسسه‌ی  S&P   Global از طریق ارزیابی پایداری شرکتی تهیه می‌شود. ال‌جی همچنین توسط Corporate Knights به عنوان یکی از 100 شرکت پایدار در جهان نیز معرفی شد.

ال‌جی با پیشروی به این مرحله ، توانسته است تأثیرات زیست‌محیطی محصولات خود را، از مرحله‌ی طراحی و تولید گرفته تا بسته‌بندی، حمل‌ونقل، استفاده و دفع،  به طور چشمگیری کاهش دهد. در عین حال نیز باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های کارخانه‌های ال‌جی در سراسر جهان شده است.

ال­جی متعهد شده است تا سال 2050 در راستای استراتژی پایداری(Sustainability) خود به طور کامل به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورد. ال‌جی از زمان تعهد « کربن صفر 2030» خود در سال 2019، ابتکارات مختلفی را در راستای وعده‌ی خود مبنی بر اجرای تعهداتش در تاریخ تعیین‌شده انجام داده است. به طوری که تا سال 2030، ال‌جی می‌تواند تا 50 درصد کمتر از رقم‌های سال 2017  باعث انتشار کربن تولیدشده در محیط‌های تجاری خود در سرتاسر جهان شود. همچنین  متعهد شده که همزمان به طور گسترده‌تری از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.

علاوه بر این‌، ال‌جی در سال 2022 توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده با جایزه Gold Tier Award ، Product Champion Award ، جایزه محصولات برتر و جایزه فناوری نوظهور نیز مورد تقدیر قرار گرفته است؛ که شامل موارد مختلفی از قبیل مسئولیت بازیافت 50 میلیون پوند زباله الکترونیکی در ایالات متحده در سال گذشته گرفته تا سازگاری با محیط زیست در چرخه‌ی تولید و عرضه ساندبارها و توسعه‌ی کمپرسورهای تطبیقی پیشرفته در یخچال و فریزر می‌شود. ال‌جی همچنین هشت بار به عنوان شریک سال ENERGY STAR شناخته شده است.

شاخص جهانی The Dow Jones Sustainability World Index نشان دهنده‌ی 10 درصد از 2500 شرکت بزرگ در شاخص بازار جهانی S&P است که بر اساس معیارهای بلندمدت اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی انتخاب می‌شوند. « Global 100 » توسط Corporate Knights  نیز به رتبه‌بندی یکصد شرکت پایدار جهان می‌پردازد که نشان‌دهنده همبستگی مداوم بین بازده سرمایه‌گذاران و عملکرد قوی در معیارهای کلیدی محیطی، اجتماعی و دولتی است.