به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرآیند بررسی این بازی‌ها برای تخصیص حمایت‌های مالی به منظور ساخت و توسعه محصول توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به‌عنوان حامی و طراح مساله هکاتون 1400 و معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود.

به گفته فریبا علیزاده، سرپرست معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به همین منظور اواخر سال 1400 در نشستی با 13 تیم‌ منتخب رویداد هکاتون 1400 از آنها خواسته شد در صورت تمایل به ساخت و توسعه بازی خود، اعلام آمادگی کنند و 6 تیم آمادگی خود را برای ساخت و تجاری‌سازی بازی‌شان اعلام و سند طراحی بازی را برای دبیرخانه این رویداد ارسال کردند.
در ادامه این فرآیند قرار است سندهای طراحی بازی (GDD) در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، برای آغاز حمایت و تخصیص اعتبار، مورد ارزیابی نهایی قرار ‌گیرند.

پیش از این نیز بنیاد ملی نخبگان، امتیاز فعالیت نخبگی را به تیم‌های برگزیده بخش هکاتون رویداد بازی‌های جدی 1400 اعطا کرده بود. بنا بر اعلام بنیاد ملی نخبگان که رویداد هکاتون 1400 را به عنوان یک رویداد رقابتی مساله‎محور در قالب طرح شهید بابایی به رسمیت شناخته است، امتیاز فعالیت نخبگی منتخبان این رویداد به برترین‌های این رقابت تخصیص یافت. بر اساس بررسی هیات راهبری طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، به اعضای تیم‌های برنده عنوان رتبه اول 30 امتیاز، برنده عنوان رتبه دوم 25 امتیاز و برنده عنوان رتبه سوم 20 امتیاز فعالیت نخبگی اعطا شد.

همچنین به شرط ورود تیم‌های منتخب به ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تلاش برای تولید و تجاری‌سازی محصولِ هکاتون، امتیاز فعالیت نخبگی این تیم‌ها تا سقف 100 امتیاز افزایش پیدا می‌کند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد طراح مساله رویداد هکاتون جایزه بازی‌های جدی، هر سال در راستای حمایت از تجاری‌سازی و توسعه بازی‌های منتخب این رویداد، به تیم‌های منتخب تسهیلات می‌پردازد. در این راستا بازی «ماسکتو بزن» از بازی‌های منتخب رویداد هکاتون 1399 با کسب حمایت‌ها پس از توسعه و تجاری‌سازی، در بخش جشنواره بازی‌های جدی 1400 شرکت و به فینال این بخش راه پیدا کرد.