به گزارش اکونا پرس،

دسترسی کودکان به گوشی یا تبلت یکی از چالش‌های همیشگی و مهم والدین در عصر دیجیتال است که در صورت عدم مدیریت و کنترل به موقع می‌تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد. مراقبت دائمی از کودکان با توجه به شرایط کاری والدین در خیلی از اوقات تقریبا غیرممکن است و به همین دلیل لازم است تا به دنبال راهکاری هوشمند و کاربردی بود. والدینی که یکی از گوشی‌ها یا تبلت‌های گلکسی سامسونگ را دارند، نیاز به جست‌وجو نخواهند داشت و کافیست در منوی گوشی گزینه Samsung Kids را پیدا کرده و گوشی را با خیال راحت در اختیار کودک خود بگذارند.  

سامسونگ کیدز (Samsung Kids) راهکاری است که به والدین این امکان را می‌دهد تا ضمن سرگرم‌سازی کودکان خود آنها را به بهترین شکل برای ورود به دنیای دیجیتال در آینده آماده کنند.

رابط کاربری سامسونگ کیدز شباهت زیادی به اندروید و One UI گوشی‌های گلکسی دارد، با این تفاوت که برای استفاده کودکان طراحی شده تا محیط امنی را در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی برای آنها فراهم کند.    

به کمک سامسونگ والدین می‌توانند زمان استفاده کودکان از دستگاه و نوع محتوایی که به آن دسترسی دارند را مدیریت کنند و فضایی رنگارنگ با شخصیت‌های کارتونی خلاقانه در اختیار کودکان خود قرار دهند. یکی از مشکلات بیشتر پدر و مادرها این است که کودکان در غیاب آن‌ها و با استفاده از حساب کاربری‌شان، از Play Store یا Galaxy Store خرید می‌کنند. سامسونگ کیدز این مشکل را هم برطرف کرده و بدون اجازه والدین امکان خرید به کودکان نمی‌دهد و حتی امکان محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف را هم فراهم می‌کند.

سامسونگ کیدز را می‌توانید در پنل سریع گوشی همراه‌تان فعال کنید و به آن دسترسی‌ای مشابه دسترسی به DeX یا Bixby Routines داشته باشید.

 

تماس، دوربین و گالری در حالت سامسونگ کیدز

سامسونگ کیدز مجموعه‌ای از برنامه‌های داخلی و مناسب کودکان را برای آن‌ها مناسب‌سازی می‌کند. برنامه‌های تماس، دوربین و گالری از این دسته هستند.

این برنامه‌ها برای سامسونگ کیدز طراحی شده‌اند و چندان شباهتی با برنامه‌های اصلی گوشی ندارد. به عنوان مثال، برنامه تماس در سامسونگ کیدز به طور هدفمند محدود شده و به لیست مخاطبین شما دسترسی ندارد تا فقط شما تصمیم بگیرید که فرزندتان با کدام مخاطبین اجازه برقراری تماس دارد. همچنین اپلیکیشن دوربین ساده شده و افکت ها و فیلترهای رنگارنگ خاص خود را دارد. برنامه گالری به عکس‌ها، ویدیوها یا حتی اسکرین شات‌های شما در گوشی، دسترسی ندارد و فقط عکس‌ها یا ویدیوهایی که توسط برنامه «دوربین من» در سامسونگ کیدز گرفته شده نمایش داده می‌شود.  

 

با بازی‌های ایمن و بدون تبلیغات، فرزندانتان را سرگرم کنید

صفحه اصلی سامسونگ کیدز به طور پیش‌فرض دارای میانبرهایی برای تعداد محدودی از بازی‌های موبایلی رایگان است که می‌توانید با خیال راحت از Galaxy Store دانلود کنید.

Bobby’s Canvas یکی از این بازی‌ها است که امکان نفاشی و رنگ‌آمیزی را برای کودک فراهم می‌کند. My Magic Voice بازی دیگری است که به بچه ها اجازه می‌دهد صدای خود را با جلوه‌های خنده دار ضبط و پخش کنند. Lisa's Music Band یک پخش‌کننده موسیقی است که به والدین امکان می‌دهد فایل‌های صوتی را از حافظه تلفن بارگیری کنند و Croco’s Adventure یک بازی پازل ساده است که بچه‌ها را تشویق می‌کند تا شکل‌ها و رنگ‌ها را با هم هماهنگ کنند. 

برای وبگردی فرزند خود برنامه My Browser طراحی شده که یک مرورگر مطمئن اینترنتی است و تنها به چند پورتال امن وب دسترسی دارد. والدین می‌توانند به صورت دستی، دسترسی به هر وب‌سایتی را که می‌خواهند، به مرورگر اضافه کنند.

 

چند فرزند دارید؟ با سامسونگ کیدز چند حساب کاربری بسازید!

یکی از نکات مهم در مورد سامسونگ کیدز این است که والدینی که چند فرزند دارند می‌توانند چندین پروفایل کاربری ایجاد کنند. والدین می‌توانند نام، تصویر و تاریخ تولد را برای پروفایل تعریف کنند و فقط خود والدین می‌توانند با ارائه رمز عبور، اسکن اثر انگشت، پین و... بین پروفایل‌های مختلف جابجا شوند.

والدین می‌توانند به طور جداگانه هر پروفایل را نظارت و کنترل کنند.این قابلیت به خصوص برای مواقعی که بیش از یک فرزند از یک تلفن یا تبلت گلکسی استفاده می‌کند عالیست. مورادی مثل دسترسی یا تماس با مخاطبین، محتوای گالری و میزان پیشرفت بازی‌ها برای هر کدام از پروفایل‌ها به طور جداگانه قابل تنظیم و ثبت است.

 

سامسونگ کیدز همه‌ی کنترل‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد

در سامسونگ کیدز، کودکان و نوجوانان بدون ثبت اثر انگشت یا وارد کردن رمز عبور و پین تعریف شده والدین، نمی‌توانند تنظیماتی را تغییر دهند، خرید کنند و یا برنامه‌ای را دانلود و نصب کنند.

علاوه بر این کودکان اجازه بستن موقت بخش سامسونگ کیدز را نخواهند داشت و برای این منظور به وارد کردن رمز عبور صحیح نیاز دارند. به همین دلیل والدین می‌توانند به راحتی گوشی یا تبلت گلکسی را به دست فرزندان‌شان بسپارند و خیال‌شان آسوده باشد که برنامه‌های اصلی گوشی در دسترس آنها قرار نمی‌گیرد.

این ویژگی‌های ایمنی به‌طور پیش‌فرض فعال هستند، اما والدین می‌توانند به کنترل‌های بیشتری دسترسی داشته باشند و زمان نمایش صفحه را برای هر پروفایل به‌صورت جداگانه محدود کنند.

والدین به تاریخچه تماس‌ها، برنامه‌های استفاده شده و فایل‌های رسانه دسترسی دارند و می‌توانند به طور جداگانه اجازه یا عدم اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، فایل‌های رسانه‌ای و فایل‌های موسیقی هر پروفال را بدهند.

در نهایت، اگر به دنبال راهی امن برای کنترل از راه دور فرزندان‌تان هستید یا می‌خواهید بدون نگرانی در مورد تبلیغات، هزینه‌های پنهان، ردیابی داده‌ها و مسائلی از این قبیل از اپلیکیشن‌های ساده موبایل لذت ببرند، سامسونگ کیدز گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل به شمار می‌رود.