به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی الکترونیکس (LG) طیف وسیعی از فناوری‌های نوآورانه و جدید در صنعت حمل‌ونقل، از جمله راه‌کار‌های خودرو مجهز به فناوری 6G (نسل ششم) و هوش مصنوعی را در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات IEEE (ICC) 2022 به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه ICC امسال که از 16 تا 20 می در مرکز نمایشگاهی COEX در سئول، کره جنوبی برگزار می­شود با موضوع «اتصال هوشمند برای دنیای هوشمند» به صورت ترکیبی از نمایشگاه‌های حضوری، مجازی و مشارکت آنلاین برگزار می‌شود.

ICC به عنوان یکی از دو کنفرانس برتر انجمن ارتباطات ICC، IEEE، معمولاً حدود 2000 شرکت کننده از بیش از 70 کشور جهان دارد. این رویداد هر سال به ارائه‌ی نکات کلیدی هیجان انگیز، جلسات فنی قوی و همچنین آموزش‌های کاربردی، کارگاه‌ها و گفت‌وگوها با موضوعات صنعتی می‌پردازد.

در راستای اتصال هوشمند ، ال‌جی خودروی مفهومی OMNIPOD خود را به نمایش می‌گذارد. LG OMNIPOD ، یک وسیله‌ی نقلیه کاملاً مستقل با اتصالات اینترنتی است که می تواند به عنوان وسیله‌ای برای توسعه‌ی فضای زندگی یا کار افراد مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله‌ی نقلیه به صفحه‌نمایش Meta-environment پیشرفته که از کف تا سقف کابین آن را پوشانده و به مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته دیگر برای انطباق با نیازهای فردی سرنشینان مجهز است. OMNIPOD LG که می‌تواند برای اهداف مختلفی، از دفتر کار یا استودیوی ضبط گرفته تا اتاق ویرایش ویدیو یا حتی یک سالن، مورد استفاده قرار بگیرد در واقع یک مفهوم جدید از وسیله نقلیه در آینده‌ است که باعث ایجاد تحول بزرگی در تجربه‌ی کاربران از فضای داخلی خودرو شده است.

علاوه بر این، ال‌جی فناوری‌های ارتباطی 6G خود را در سطح جهانی به نمایش می‌گذارد. از جمله باید به فناوری انتقال و دریافت رادیو Full Duplex که کارایی فرکانس را به حداکثر می‌رساند، و دستگاه تقویت‌کننده اشاره کرد که به طور مشترک با موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz (HHI) برای انتقال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G THz  ساخته شده است. این شرکت همچنین تلفن هوشمند Soft V2X خود را به نمایش می گذارد (با V2X که مخفف «vehicle to everything» است) که به خودرو امکان می‌دهد در زمان واقعی با وسایل نقلیه، عابران پیاده و زیرساخت‌های محیط اطراف ارتباط برقرار کند تا محیط رانندگی ایمن‌تری را برای سرنشینان ایجاد کند. این شرکت همچنین در حال ارائه تراشه‌ی هوش مصنوعی روی دستگاه خود است که قابلیت استفاده در لوازم خانگی مختلف را دارد تا تجربه‌ی زندگی هوشمندانه ای را ارائه دهد.

کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس در این رابطه گفته: «از آنجایی که صنعت خودرو در حال انتقال به اکوسیستم نرم‌افزاری است، ال‌جی نیز فعالانه در حال توسعه‌ی فناوری‌های نسل بعدی خود است. ال‌جی بر اساس فناوری 6G و هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود، به تقویت قابلیت‌های خود در زمینه‌های مختلف مانند ارتباطات 6G، حمل و نقل هوشمند، متاورس و روباتیک ادامه خواهد داد تا تجربه کاربر را به مراحل جدیدی برساند.»

این مدیر ارشد فناوری که سال گذشته به‌دلیل قدردانی از دستاوردهای تحقیقاتی و تخصص خود در زمینه ارتباطات به‌عنوان یکی از اعضای IEEE معرفی شد، سخنرانی کلیدی با عنوان «پیشرفت‌های فناوری در اتصالات و معماری نرم‌افزاری تعریف‌شده برای سیستم حمل و تقل هوشمند» را در تاریخ 17 می در نمایشگاه ICC ارائه کرد. آقای کیم، مسیر شرکت در رابطه با انتقال به خودروی مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) و همچنین جدیدترین محصولات و خدمات آن بر اساس SDV و فناوری حمل و نقل هوشمند را معرفی خواهد کرد.