به گزارش اکونا پرس،

روز جهانی آگاهی از Accessibility Awareness ، که هر سال در سومین پنجشنبه ماه می برگزار می‌شود، فرصتی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت «فناوری فراگیر» و تأثیر مثبتی است که می‌تواند در زندگی افراد توانیاب ایجاد کند. با نزدیک شدن به 19 می، بیایید با هم نگاهی بیندازیم به برخی از روش‌های نوآورانه‌ای که ال‌جی برای دسترسی بیشتر مصرف‌کنند‌گان در نظر گرفته که بدون توجه به شرایط افراد، این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا راحتی و ارزشمندی محصولات پیشرفته‌ی این شرکت  را تجربه کنند.

سرگرمی خانگی برای همه

ال‌جی بر این باور است که همه باید بتوانند از سیستم­های سرگرمی‌های خانگی با کیفیت لذت ببرند و بر این اساس، برای کاهش موانع احتمالی که ممکن است برای افراد توانیاب پیش بیاید، فناوری‌های جانبی متعددی توسعه داده است. از جمله می‌توان به مجموعه‌ی متنوع تلویزیون‌های این شرکت اشاره کرد که دارای ویژگی‌های دسترسی متنوعی هستند؛ مثل راهنماهای صوتی برای افراد دارای اختلالات بینایی یا زیرنویس برای افراد دارای اختلالات شنوایی، و همچنین ساده شدن ریموت‌کنترل با قابلیت پشتیبانی از فرمان صوتی که در ریموت کنترل LG Magic تعبیه شده است و تجربه‌ی کاملاً آسانی از تنظیم صدا تا دسترسی به انواع محتواها را برای کاربر مهیا می‌کند.

حذف موانع از کارهای خانه

در حالی که برخی از راه­کارهای ال‌جی خدمات ویژه‌ای برای کاربران دارای ناتوانی‌های خاص ارائه می‌کند، برخی دیگر برای راحتی هر چه بیشتر تمامی افراد جامعه طراحی شده‌اند. یکی از این محصولات، ال‌جی SideKick Pedestal Washer است؛ یک ماشین لباسشویی کوچک که به صورت جداگانه در زیر یک لباسشویی درب جلوی دیگر از برند ال‌جی نصب می‌شود. SideKick برای لباس‌های کم حجمی که به شست‌وشوهای مکرر نیاز دارند، مانند لباس‌های ورزشی، ایده‌آل است و می‌توان آن را به طور همزمان با لباسشویی اصلی روشن و استفاده کرد. از آنجایی که این وسیله باعث افزایش ارتفاع ماشین لباسشویی اصلی می‌شود، بارگیری و تخلیه لباس‌های شسته شده از لباسشویی درب جلو برای اکثر کاربران بسیار آسان‌تر شده است.

راهنمای صوتی، راه‌کار‌ی برای همه

برای توسعه لوازم خانگی که برای طیف وسیعی از کاربران قابل دسترس باشد، ال‌جی دائماً به دنبال نظرات مشتریان خود است و از کارشناسان خود در زمینه‌ی توجه به ناتوانی‌های جسمانی مشاوره می‌گیرد. از سال 2013، LGE US مسئولیت اداره‌ی این بخش از شرکت ال‌جی را به عهده دارد که متشکل از متخصصان، سازمان‌های توانیابان و شرکت‌های حقوقی است. از طریق جلسات سالانه و گفتگوهای عمیق، این شورا به ال‌جی کمک می‌کند تا با ارائه‌ی راه‌کار‌های جدید شرایطی را فراهم کند که افراد بیشتری بتوانند از تمام فناوری‌ها و نوآوری­های این شرکت استفاده کنند.

به طور هم‌زمان، ال‌جی در سال گذشته در کره جنوبی نیز یک شورا متشکل از کارشناسان و گروه مشاوره از افراد توانیاب تشکیل داد. ال‌جی و کارشناسان این شورا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا استانداردی برای ارزیابی دسترسی به لوازم خانگی این شرکت تدوین کنند. شاخص دسترس‌پذیری در ابتدا برای ارزیابی دسترسی تلویزیون‌های ال‌جی، ماشین‌های لباسشویی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و تصفیه‌کننده‌های هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دسته‌بندی‌های دیگر محصولات به زودی به آن اضافه خواهند شد. گروه مشاوره‌ی افراد توانیاب، با تجربه‌ی مستقیم و ارائه بازخوردهای کاربردی در مورد محصولات در حال توسعه‌ی ال‌جی، به طور فعال به ایجاد استاندارد اندازه‌گیری کمک می‌کنند.

ال‌جی با رویکرد جامع و تمهیدات خود برای رفع نیازهای همه‌ی کاربران، اقدام به ارائه‌ی نوآوری‌هایی می‌کند که زندگی روزمره را برای همه آسان‌تر می‌کند و در نتیجه‌ی آن باعث فراگیرتر شدن فضای فناوری مصرف‌کننده‌ها می‌شود.