به گزارش اکونا پرس،

در مراسمی که روز سه‌شنبه دهم خرداد ماه با حضور مدیران گروه توسن و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد، مدیران گروه توسن ضمن تشریح برنامه‌ها و خدمات مجموعه جدید دیار، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. هلدینگ دیجیتال «دیار» به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای دیجیتال گروه توسن راه‌اندازی شده است و وظیفه خلق ارزش در حوزه‌‌های فعالیتی گروه توسن و اکوسیستم آن را بر عهده دارد.  

سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، موسس و بنیان‌گذار شرکت توسن با اشاره به اهمیت موضوع اتصال و بهم‌پیوستگی در یک اکوسیستم دیجیتال گفت: «یک اکوسیستم دیجیتال مطلوب می‌تواند نابرابری در دسترسی به منابع را کاهش دهد و دسترس‌پذیری را توسعه دهد تا یک اکوسیستم بزرگ تشکیل شود. بزرگتر شدن اکوسیستم در واقع باعث جلب اعتماد شهروندان می‌شود و ما را به هدف خود که رسیدن به اقتصاد شهروند‌ محور است، می‌رساند».

در ادامه این مراسم امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن ضمن اشاره به کلان روندهای حوزه فین‌تک گفت: «در گروه توسن طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی حوزه فین‌تک و ترندهای مطرح آن، انجام شده است. این تجربه ما را بر آن داشت تا با شروع سال ۱۴۰۱ گام جدیدی را برای توسعه هر چه بیشتر این کسب‌وکارها برداریم و گروه توسن دیجیتال را با نام تجاری دیار راه‌اندازی کنیم».

به گفته ترابی، دیار دیجیتال، پاسخ این شرکت به تغییرات دنیای دیجیتال است که با تکیه بر بر میراث ۲۳ ساله توسن در حوزه بانکداری و پرداخت شکل گرفته است. شرکت توسن (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد پلتفرم‌های بومی و ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آغاز کرد. در حال حاضر بیش از ۶۴ درصد از شرکت‌ها و موسسات فعال در سیستم بانکی کشور از محصولات و خدمات نرم‌افزاری توسن بهره می‌برند و سرویس‌ها و خدمات این شرکت مورد استفاده بیش از ۲۷ میلیون نفر از مردم ایران است.  

عضو هیئت مدیره گروه توسن، یکپارچگی، هم‌افزایی و خلق زنجیره ارزش را به عنوان مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی دیار دیجیتال عنوان کرد و با اشاره به ماموریت اصلی این مجموعه گفت : « مجموعه دیار دیجیتال، هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌و‌کارهای دیجیتال گروه توسن را انجام می‌دهد. در این راه نیز ما مشتاقیم تا بهترین همکاری‌ها را با فعالان این حوزه داشته باشیم و با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ، سرویس‌های موفقی را به کاربران ارائه دهیم».

براین اساس دیار دیجیتال، یک زیست بوم مالی یکپارچه است که زنجیره‌های ارزش بازارهای مالی، کسب‌و‌کارهای داده‌محور و دیجیتال را تکمیل می‌کند و خدمات و سرویس‌های خود را در یک اکوسیستم مالی یکپارچه دیجیتال به ۳۰ میلیون کاربر ارائه می‌دهد.

در بخش پایانی این مراسم پنلی با موضوع «نقش نوآوری‌های مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» و با حضور سید ولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار گروه توسن، امید ترابی، عضو هیئت مدیره گروه توسن، نازنین دانشور، موسس و مدیرعامل شرکت تخفیفان و تیم لطیف، مدیر هلدینگ مکس برگزار شد و مدیران توسن به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

فاطمی اردکانی، رئیس هیات مدیره گروه توسن در پاسخ به سوالی در مورد نوع ارتباط مجموعه دیار با گروه توسن و نقش‌آفرینی آن گفت: «توسن تاکنون محصول خود را صرفا به بانک‌ها ارائه می‌داد اما در گام جدید قرار است تا به واسطه بانک‌ها و تجربیاتی که تا به حال کسب‌ شده، پلتفرم‌های نوآور با فلسفه و رویکردهای جدید خلق و راه‌اندازی شود. این نوآوری‌ها تنها به سرویس‌های مالی خلاصه نمی‌شود و سرویس‌های غیرمالی را هم شامل می‌شود».

امید ترابی، عضو هیات مدیره گروه توسن در پاسخ به این سوال که چه نوآوری‌ها و سرویس‌هایی پس از راه‌اندازی مجموعه دیار ارائه می‌شود، گفت: «یکی از مهمترین تغییرات با راه‌اندازی دیار، حرکت گروه توسن به سمت سرویس‌های مشتری محور یا B2C است که در این راه سرویس‌هایی مثل کارت اعتباری ایجاد شده است. شرکت تالی که ارائه کارت‌های اعتباری را بر عهده دارد با رویکردی جدید به سمت تغییر پاردایم این حوزه حرکت کرده است و توانسته کارت اعتباری واقعی با کارمزد صفر را به کاربران خود ارائه دهد».

نشست خبری مدیران گروه توسن با معرفی هلدینگ دیجیتال دیار به پایان رسید.