به گزارش اکونا پرس،

مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی الکترونیکس (LG) رسماً به عنوان آزمایشگاه منتخب TÜV Rheinland تعیین شده است. به این معنی که این مرکز اکنون می‌تواند آزمایش‌های ایمنی عملکرد را بر روی هر محصول نرم‌افزاری خودرو که تحت استاندارد ISO 26262-6 قرار دارد انجام دهد. * مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی که برای اولین بار در جهان موفق به کسب این موفقیت شده است این قابلیت را دارد که به طور مستقل کیفیت و ایمنی عملکرد طیف گسترده‌ای از محصولات نرم‌افزاری خودرو، از سیستم‌های خودران و شبکه‌های داخل خودرو گرفته تا دستگاه­های الکتریکی و الکترونیکی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

طبق توافق‌نامه‌ی ILAC (ILAC MRA)، گزارش‌های صادر شده توسط مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی در 70 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده  و اروپا، به رسمیت شناخته می‌شوند و همان اعتباری را خواهند داشت که توسط شرکت‌های اختصاصی صادر می‌شود.

هر مؤسسه یا مرکزی برای دریافت تأییدیه از TÜV Rheinland، که یکی از سازمان‌های جهانی پیشرو در زمینه‌ی آزمایش است، باید طیف گسترده‌ای از استانداردهای سختگیرانه‌ای را رعایت کند که معیارهایی مانند محیط آزمایش، تجهیزات، قابلیت‌ها و فرآیندها را پوشش می‌دهند.

این آزمایشگاه که اکنون به عنوان آزمایشگاه منتخب TÜV Rheinland برای تست نرم‌افزار ایمنی عملکرد خودرو معرفی و انتخاب شده است، اکنون می‌تواند با آزمایش و ارائه تأییدیه TÜV Rheinland برای محصولات نرم‌افزاری خودروها، تقاضای رو به رشد صنعت خودرو را برآورده‌ کند. این دستاورد جدید همچنین این فرصت را برای ال‌جی فراهم کرده است تا رقابت خود در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای خودرو را تقویت کند.

سال گذشته، مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی از طرح اعتبارسنجی آزمایشگاهی معتبر بین‌المللی کره (KOLAS) گواهی­نامه دریافت کرد و به آزمایشگاه دارای گواهی ISO 26262-6 برای ارزیابی نرم‌افزار خودروهای خودران و اندازه‌گیری کیفیت محصولات الکتریکی و الکترونیکی (IEC 61508-3) تبدیل شد. در حال حاضر، ال‌جی تنها سازنده‌ی کره‌ای است که می‌تواند به‌طور مستقل گزارش تحریم‌شده توسط KOLAS را تولید و منتشر کند که تمام این حوزه‌های کلیدی را پوشش می‌دهد.

کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس در این رابطه گفت: «ما عمیقاً به این واقعیت افتخار می­کنیم که آزمایشگاه نرم‌افزار ما تأییدیه TÜV Rheinland و اعتبار KOLAS را در مدت کمتر از یک سال به دست آورده است. ال‌جی به حفظ قابلیت‌های نرم‌افزار خودرو در سطح جهانی ادامه خواهد داد و با ارائه‌ی سطح بالایی از ایمنی تجربه‌ای متمایز برای کاربران رقم خواهد زد.»

* استاندارد بین‌المللی برای ایمنی عملکرد سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی در وسایل نقلیه جاده‌ای استفاده می‌شود، همانطور که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تعریف شده است.