به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی که تمرکز کامل خود را روی این هدف گذاشته، تلاش می‌کند تا با روش‌هایی مثل مقابله با تغییرات آب و هوایی، تسهیل تصمیمات اقتصادی سازگار با محیط زیست و دستیابی به بهره‌وری انرژی، محیطی بهتر را برای زندگی همه ایجاد کند.

پیامی الهام‌بخش درباره تغییرات آب و هوایی

در همین راستا بیلبورد دیجیتالی رزولوشن بالای ال‌جی در میدان تایمز شهر نیویورک یکی از معدود نمایشگرهایی در جهان است که روزانه صدها هزار رهگذر آن را می‌بینند، به نمایش درآمده است.

ال‌جی با استفاده از این صفحه نمایش، امسال برای روز جهانی محیط‌زیست یک فیلم کوتاه تأثیرگذار را به نمایش گذاشت که موضوع آن درخواست اقدام مشترک برای هشتگ #OnlyOneEarth بود. این فیلم که از دوم ژوئن نمایش داده شده ، بسیاری از چالش‌های محیطی بزرگ، از جمله تغییرات آب و هوایی که دنیای امروز ما با آن مواجه است را به‌خوبی مورد بررسی قرار می‌دهد.

ال‌جی که بیشتر به اقدام کردن و نه گفتار تمایل دارد، در سال‌های گذشته تلاش‌های ملموسی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام داده است. این شرکت برای دستیابی به تعهد کربن صفر تا سال 2030، گام‌های بزرگی برای مهار انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در کل فرآیند تولید برمی‌دارد که از مرحله تولید تا استفاده تا سال 2030 را شامل خواهد شد.

نمایشگاه CES 2022 فرصت دیگری بود که در آن تلاش‌های ال‌جی برای کاهش اثرات منفی آب و هوا در کانون توجه قرار بگیرد. ال‌جی به‌عنوان یک حامی بزرگ برای عملیات‌های بازیافت که ما را یک قدم به جامعه کربن صفر نزدیک‌تر می‌کند، غرفه‌ی CES خود را به طور کامل از تخته‌های بازیافتی (OSB) ساخت. در تمام مراحل ساخت غرقه نیز از هیچ چسب، رنگ یا لاک استفاده نکرد و طراحی ساده‌ی آن نیز باعث ساده‌تر شدن فرآیند بازیافت در زمان بسته‌بندی شد.

گام برداشتن برای اقتصاد چرخشی

اقتصاد چرخشی یک سیستم تولید و مصرف است که شامل فرآیندهای استفاده‌ی مجدد و بازیافت مواد موجود است. ال‌جی از طریق تعهد به استفاده از مجموع 600 هزار تن پلاستیک بازیافتی از سال 2021 تا 2030، قصد دارد بازیافت با کیفیت بالا را افزایش دهد و در نتیجه به سمت اقتصاد چرخشی در صنعت الکترونیک حرکت می‌کند.

مرکز بازیافت Chilseo ال‌جی (CRC) در کره جنوبی به خوبی تعهد ال‌جی به منابع و فرآیندهای بازیافت را نشان می‌دهد. این مرکز از زمان تأسیس در آگوست 2001، با جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی در پایان چرخه‌ی عمر محصول، استفاده مجدد از پلاستیک بازیافتی برای تولید اجزای جدید و ارسال قطعات به کارخانه‌ی لوازم خانگی این شرکت در نزدیکی آن برای استفاده، پیشگامی خود در مورد استفاده‌ی مجدد از زباله‌های الکترونیکی در ساخت محصولات جدید را نشان داد.

ال‌جی با به‌کارگیری شیوه‌های بازیافت خود در فعالیت‌های گسترده‌ی (مسئولیت اجتماعی شرکتی) CSR، سالانه چهارصد جعبه که قبلاً برای بسته‌بندی وسایل بزرگ استفاده می‌شد را به «برنامه بهبود محیط زندگی حیوانات*» اهدا کرد که در پارک بزرگ سئول واقع در کره اجرا می‌شود. جعبه‌های محکم و بزرگ، مرکز سرگرمی بزرگی برای حیوانات باغ‌وحش ساکن پارک ایجاد می‌کند و اثرات زیست‌محیطی ناشی از زباله‌های اضافی را به حداقل می‌رساند که یک تصمیم برد-برد برای همه است.

با هدف تقویت چرخش در صنعت مربوطه‌ و توسعه‌ی اثرگذاری آن، ال‌جی سال گذشته کمپین «Second Life» خود را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد. بدین واسطه به بیش از 5000 پوند لباسی که دیگر توسط صاحبانشان پوشیده نمی­شدند زندگی دومی را بخشید و آن را بدست افراد نیازمند رساند.

مشارکت برای ساخت آینده‌ای با مصرف بهینه انرژی

ارائه محصولاتی که با آخرین استانداردهای انرژی و محیط زیست مطابقت دارند، بخش مهمی از اقدامات محیط زیستی ال‌جی است. همکاری مشترک با ENERGY STAR به گسترش این اقدامات کمک کرده است.

ال‌جی از سال 2012 شریک برنامه ENERGY STAR بوده است. این برنامه که مشترکاً توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و وزارت انرژی برای ارتقای بهره وری انرژی تأسیس شده است، اطلاعات دقیق مصرف انرژی را برای طیف گسترده‌ای از محصولات و دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. تعهد این شرکت به تولید نوآوری‌های کارآمد انرژی نه تنها برای مصرف کنندگان، بلکه برای محیط زیست نیز مفید است.

در جوایز ENERGY STAR 2022، ال‌جی هر دو جایزه تعالی پایدار و جایزه فناوری نوظهور را به خاطر تعهد خود به بهره‌وری انرژی و کاهش ردپای کربن دریافت کرد.

از طریق کمپین‌های اصلی، افزایش آگاهی در مورد مسائل کلیدی و البته تعهد خود به نوآوری، ال‌جی به تعهد خود برای مراقبت از کره زمین و ایجاد زندگی بهتر برای همه ادامه خواهد داد. #OnlyOneEarth.

* برنامه بهبود محیط زندگی حیوانات: این برنامه، محیطی شبیه به طبیعت برای حیوانات ایجاد می‌کند تا بتوانند به طور طبیعی غرایز خود را بازیابند و بدون استرس زندگی سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشند.