به گزارش اکونا پرس،

مرکز نوآوری آمریکای شمالی الجی الکترونیکس (LG NOVA) ۲۰ استارتاپ منتخب خود که به مرحله بعدی رقابت جهانی چالش «مأموریت برای آینده» راه پیدا کردهاند را معرفی کرد.

این مدعیان برتر هر کدام 100000 دلار جایزه دریافت کردند که مجموعاً 2 میلیون دلار برای 20 پروژه مفهومی میباشد. این استارتاپهای منتخب همچنان که به کارهای خود ادامه میدهند، روی یک مدل کسب و کار با همتایان LG NOVA نیز متمرکز خواهند بود تا یک چارچوب تجاری واحد ایجاد کنند.

دکتر سوکوو ری، معاون ارشد نوآوری در شرکت الجی الکترونیکس و رئیس LG NOVA گفت: «در چند ماه گذشته، همکاری با 50 استارتآپ اول به ما کمک کرد تا چشمانداز خود را برای آینده اصلاح کنیم، زیرا هدف ما ورود به حوزههای جدید برای رشد هر چه بیشتر الجی استاو همچنین ادامه داد: «ما از تمام کسانی الهام گرفتهایم که تا به امروز با نوآوریهای فناوری پیشگامانه و متفکرانهی خود به ساخت جامعه مشارکتی و ارائه اصل نوآوری «in-outside» کمک کردهاند. با این اطلاعیه، ما نتایج تلاشهای مستمر خود را در تعامل با جامعه استارتآپ و کارآفرین برای ایجاد فناوریهای تأثیرگذار که جامعه را به آینده هدایت میکند، به اشتراک میگذاریم.»

در میان استارتآپهای منتخب، کسبوکارهای قوی در بخشهای Connected Health، متاورس، و Energizing Mobility هستند که راهحلهای جدیدی با پتانسیل تغییر بازارها و صنایع ایجاد میکنند. 

Digbi، یک شرکت مرتبط با مراقبتهای بهداشتی است که در زمینهی روده و میکروبیوم ژنتیکی تحقیق میکند. این شرکت در حال حرکت به سمت فاز جدیدی از سبک زندگی هوشمند و نوآوری در راستای بهبود زندگی بشر است.

akin، یک هوش مصنوعی برای خانههای هوشمند است که برای پشتیبانی از فعالیتهای زندگی روزمره برای مراقبان و خانوادهها طراحی شده است.

Chefling، یک دستیار آشپزخانه هوشمند است که دستورالعملهایی را برای پخت غذا بر اساس مواد غذایی موجود در خانه ارائه میدهد.

این سه شرکت جنبههای متفاوتی از اولویتهای در حال تغییر افراد در سادهسازی زندگی و زندگی بهتر با خدمات شخصیسازی شده را نشان میدهند که به تغذیه سالمتر و انجام کارآمدتر کارهای روزانه کمک میکند.

در فضای  Connected Health، با توجه به سرعت رشد وپذیرش فناوریهای جدید در مراقبتهای بهداشتی در دو سال گذشته، کانون نوآوری به سمت مراقبت و سلامت متمرکز بر بیمار تغییر خواهد کرد. استارتآپهایی که در این زمینه انتخاب شدهاند، منعکسکننده این هدف و خدمات بالقوهی آینده هستند. چون دیدگاه مردم نسبت به مراقبتهای مبتنی بر فناوری جدید تغییر  کرده و اغلب دوست دارند کنترل بیشتری بر سلامت خود و خدمات بهداشتی داشته باشند. استارتآپهایی که توسط LG NOVA در Connected Health معرفی شدهاند، خدمات نوآورانه مبتنی بر فناوری را از طریق هوش مصنوعی و متاورس ارائه میکنند که با پلتفرمهای دیتا و خدمات متمرکز بر مراقبت از بیمار، بدون توجه به تنظیمات، همراه شده است.

با تمرکز بر توسعهی یک پلتفرم پیشرفته برای ارائه خدمات، مؤسسات MayaMD، Inc.، LifeNome و Mindset Medical برای راهیابی به مرحلهی بعدی چالش NOVA انتخاب شدهاند.

MayaMD یک دستیار هوش مصنوعی دیجیتالی است که با استفاده از هوش مصنوعی به ارائهی اطلاعات بیشتر به بیماران و ارائهدهندگان خدمات بهداشتی میپردازد.

LifeNome یک پلتفرم سلامت دقیق و بیولوژیکی است که توسط ژنومیک و هوش مصنوعی طراحی شده است.

Mindset Medical یک پلتفرم فناوری مبتنی بر حسگر دوربین است که میتواند نتایج  سلامتی و بیولوژیکی را از طریق دستگاه شخصی شما برای تشخیص پزشکی توسط پزشکان از راه دور انجام دهد.

medZERO، یک پلتفرم سلامت مالی تحت حمایت کارفرماست که با گسترش پلتفرمی برای ارائهی خدمات به بیمار، روشی هوشمندانهتر را برای پرداخت هزینهی مراقبتهای بهداشتی از طریق دسترسی درخواستی به وجوه به کارمندان ارائه میدهد تا هزینههای خود را در طول زمان با سود صفر پرداخت کنند.

 XRHealth، TRIPP، Inc. و NeuroTrainer از طریق قابلیتهای یک محیط XR/VR/AR، جایگزینهای کارآمد برای خدمات سلامت و تندرستی برای بیماران هستند. XRHealth یک اتاق درمان مجازی است که مراقبت و توانبخشی بیمار را از طریق VR/AR همراه با پزشکان و تجزیه و تحلیل دادههای لحظهای ارائه میدهد.

TRIPP یک پلتفرم سلامتی XR پیشرو است که با استفاده از فناوریهای نوآورانه سلامت و تندرستی ارتباط با خود را از طریق واقعیتهای جایگزین کاملاً فراگیر عمیق میکند.

NeuroTrainer قدرت تمرکز و عملکرد را با آموزش مغز از طریق واقعیت مجازی بهبود میبخشد.

 در فضای متاورس، الجی برنامههای متنوعی را با هدف پذیرش گستردهتر فناوریهای تعاملی و فراگیر جدید و ایجاد فرصتهای تجاری بیشتر دنبال میکند. استارتآپهای انتخابی تیم LG NOVA در این دسته شامل iQ3Connect، Snickerdoodle Labs و YBVR است.

iQ3Connect فناوری فضای کاری سهبعدی همهجانبه و یک پلتفرم بدون کد را فراهم میکند تا اعضای تیمها بتوانند از هر کجا و فقط با تکیه بر هر دستگاه AR، VR یا 2D با هم همکاری و تعامل کنند.

Snickerdoodle Labs در حال ایجاد یک سطح Data sharing برای اولین بار در فضای حریم خصوصی است که در آن افراد مالک دادههای خود و ارزشی هستند که ایجاد میکند.

YBVR، رویدادهای زنده را با کمک فناوری برای طرفداران پخش می کند تا از طریق تجربههای مشاهده فراگیر، پخش محتوای ویدیویی زنده را به سطح جدیدی از تعامل طرفداران تبدیل کند.

در نهایت، الجی در مقوله بهبود صنعت حملونقل بر بخش سیستم حملونقل الکتریکی و زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد که برای دستیابی به آیندهای پایدارتر بسیار مهم هستند. شرکتهای منتخب در این دسته طیف گستردهای از راهحلهای عملی را برای افزایش کارایی در بازارهای مصرف کننده و تجاری ارائه میدهند.

SparkCharge یک راه مقرونبهصرفه و راحت برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی ارائه میدهد تا خودروهای برقی خود را بدون دسترسی به شارژر مستقیم در خانه یا در جاده شارژ کنند.

Driivz یک پلتفرم نرمافزار مدیریت انرژی و شارژ الکتریکی ارائه میدهد که به فعالان صنعت مهمانداری این امکان را میدهد تا یک مدل تجاری از شارژ EV(Electrical Vehicle) به عنوان یک سرویس ارائه دهند.

I-EMS Group, Ltd. از هوش مصنوعی و پلتفرمهای نرمافزاری مبتنی بر بلاکچین و DERMSهای نوآورانه استفاده میکند تا بهینهسازی انرژی را در شهرهای هوشمند، خانههای هوشمند و تحرک الکترونیکی امکانپذیر کند.

فناوری صوتی سهبعدی Kardome دقت تشخیص گفتار را در مناظرههای صوتی بهبود میبخشد و رابط کاربری صوتی را از تجربه وابسته به Cloud به یک تجربه کاربری امن در زمان واقعی و قابل تنظیم در هر محیطی تبدیل میکند.

Faction رویکرد منحصر به فردی به فناوری بدون راننده و وسایل نقلیه الکتریکی سبک دارد که راه کارآمدتری را برای جابجایی کالاها و افراد را ارائه میکند.

۲۰ استارتاپ منتخب که برگزیدهای از بیش از  1300 متقاضی هستند، همچنان که به روند توسعهی ایدههای خود ادامه میدهند، در چند ماه آینده با تیم متخصصان نوآوری و کارآفرینی LG NOVA نیز همکاری خواهند کرد. هدف از این همکاری انتخاب شدن به عنوان یکی از ۱۰ فینالیستچالش «ماموریت برای آینده» است.

۱۰ برندهی نهایی که در آگوست 2022 معرفی میشوند، این فرصت را خواهند داشت تا کسب و کار خود را با همکاری الجی در مسیری سریع به سوی موفقیت، با دسترسی کامل به تخصص الجی، مربیگری، و NOVA Capital Alliance و سرمایهگذاریهای الجی ایجاد کنند.

از زمان اعلام رسمی در آگوست ۲۰۲۱، چالش ماموریت آینده از نوآوران و کارآفرینان دعوت کرده است تا ایدهها، فناوریها و مفاهیم تجاری خود که در زمینهی پیشرفت مردم، جوامع و کره زمین است را ارائه دهند. ۵۰ استارتآپ اولیه که از طریق برنامهی چالش انتخاب شدند، پس از اثبات ایدههای مفهومی استثنایی خود در صنایع نوظهور و همچنین نمایش پتانسیل برای مشارکت موفق در تجارت گستردهتر الجی، توانستند به پشتیبانی زیرساختی کسبوکار و شبکهسازی اولیه دسترسی پیدا کنند.

ماموریت آینده یک برنامهی چالشی سالانه است که به دنبال ایدهها، مفاهیم و کسبوکارهای عالی است که به بهبود کیفیت زندگی در آینده کمک میکند. هدف این چالش، آوردن نوآوری شرکتهای دیگر به الجی است. شرکتهای منتخب، یعنی فینالیستها علاوه بر دریافت جوایز، واجد شرایط دسترسی به منابع و سرمایهگذاری از 20 میلیون دلار برای توسعه کسبوکار جدید و فرصت همکاری با تیم LG NOVA برای توسعه کسبوکار خود میشوند.