به گزارش اکونا پرس،

این روزها، اغلب مردم از سبک زندگی پایدار آگاه هستند. اما وقتی نوبت به تعریف یک سبک زندگی سازگار با محیط زیست می رسد، جزئیات ممکن است کمی مبهم شوند. آیا استفاده از ماشین ظرفشویی (به جای شستن ظروف با دست) واقعاً باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود؟

خوشبختانه با روی کار آمدن دستگاه‌های هوشمندی که هدفشان راحتی کاربر و حفظ محیط زیست است، می‌توان طعم زندگی مدرن، سبز و سالم را چشید. طبق گفته کارشناسان، یک ماشین ظرفشویی دارای گواهی Energy Star می تواند تقریباً 5000 گالن آب در سال ذخیره کند!

در این میان، برندهای مختلف نیز به دنبال طراحی و عرضه‌ی مدل‌های هوشمند با فناوری‌های نوین هستند و در این زمینه رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. یکی از محبوب‌ترین برندها که همیشه زندگی بهتر کاربران در کنار خفظ پایداری کره زمین برایش اولویت داشته و چشم‌انداز خود را بر حفظ محیط زیست گذاشته، ال‌جی است. ال­جی در جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی خود از فناوری انحصاری QuadWash استفاده کرده است. به لطف این فناوری، تمامی ظرف‌ها در یک بار شستشو کاملا تمیز و براق می‌شوند و به تکرار چرخه‌ی شست‌وشو نیازی نیست.

بدون شک این قابلیت یکی از دلایل اصلی صدرنشینی ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی در بازار است. این تکنولوژی به استفاده از ۴ بازوی اسپری آب اشاره دارد، درحالی‌که مدل‌های مرسوم تنها ۲ بازو برای این امر دارند. جالب اینجا است که این بازوها برای پوشش حداکثری تمام زوایای ظروف، طی سیکل شستشو دائماً در حال حرکت به جلو و عقب و هم‌زمان چرخش به دور خود هستند تا از تمیزی حداکثری اطمینان یابند.

از دیگر تکنولوژی­های جذاب ماشین ظرفشویی QuadWash باید به فناوری شستشو با بخار داغ TrueSteam اشاره کرد. شاید مهم‌ترین دلیل استفاده از بخارآب داغ در ماشین‌های ال‌جی، مبارزه با لکه‌های سرسخت غذا است که با تمام توان به ظروف چسبیده‌اند و قصد جدا شدن ندارند. با بخارآب این لکه‌ها خیس‌خورده و سریعاً جدا می‌شوند. البته از خاصیت بسیار مهم ضدعفونی‌کننده بخارآب هم نباید غافل شد که در کنارشستشوی ظروف، بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی آن‌ها را ضدعفونی کرده و تا ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌ها و میکروب‌ها را نابود می‌کند. تمامی ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی مجهز به این تکنولوژی توانسته‌اند تأییدیه NFS را در زمینه ضدعفونی کردن و حذف کامل عوامل بیماری‌زا کسب کنند.

پس از تمیز شدن و برق افتادن ظرف‌ها نوبت آن است که ظروف به طور کامل و سریع خشک شوند تا رد لکه‌های آب روی ظروف باقی نماند. ال‌جی برای این موضوع هم یک فناوری اختصاصی به نام Dynamic Dry  در نظر گرفته است‌ که در همه‌ی ماشین‌های ظرفشویی ال‌جی، خشک کردن سریع‌تر و کامل‌تری را ارائه می‌کند.

همچنین ال‌جی یک سیستم فیلتراسیون پیشرفته‌ی 3 مرحله‌ای نیز برای ظرفشویی‌های QuadWash خود در نظر گرفته که با کمترین صدا و با بهترین عملکرد، ذرات غذا را از روی ظروف پاک می‌کند. صدای عملکرد این دستگاه به قدری پایین است که نمی‌توان تشخیص داد در چه مرحله‌ای است و فقط در پایان شست‌وشو صدایی به گوش می‌رسد که ندای تمیز شدن ظرف‌ها را می‌دهد. ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی با ویژگی صدای کم ، صدایی در حد ۴۰ تا ۴۸ دسیبل تولید می‌کنند که کاربر به‌سختی می‌تواند خارج از آشپزخانه آن را بشنود.

بدنه ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی باروکش ویژه‌ای(Print Proof) پوشانده شده‌ که در برابر رد اثرانگشت و دست بسیار مقاوم هستند و دیگر لازم نیست دائماً با دستمال در حال پاک کردن لکه‌های روی درب آن‌ها باشید. با این پوشش، بدنه بیرونی ماشین ظرف‌شویی براق و شیک به چشم می آید و همیشه تمیز خواهد بود.

ماشین ظرفشویی  LG QuadWash دارای بدنه‌ی استیل ضد زنگ هستند. همچنین در بخش داخلی آن‌ها از استیل ضد زنگ Never Rust نیز استفاده شده است که از دستگاه در برابر زنگ‌زدگی در طول سال‌های استفاده محافظت می‌کند.