به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید صادق پژمان تصریح کرد: برگزاری اردو‌های آموزش بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور از سال 1401 در برنامه تحولی نظام آموزشی این بنیاد قرار گرفته است.

او افزود: نخستین رویداد حضوری انستیتو ملی بازی‌سازی بعد از گذشت دو سال از شیوع همه‌گیری کرونا در قالب اردوی آموزشی بازی‌سازی (بوت کمپ) تیرماه 1401 ویژه دانش‌آموزان در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان (زاهدان) برگزار شد و دومین رویداد از روز گذشته در شهرکرمانشاه و با حضور 180 شرکت‌کننده از گروه‌های سنی مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی و در دو بخش دختران و پسران در حال برگزاری است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری این رویدادها در دیگر استان‌های کشور توسط انستیتو ملی بازی‌سازی نیز در حال پیگیری است و در ماه‌های آینده، اردوهای آموزشی بازی‌سازی دیگری از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

گفتنی است اردوی آموزشی بازی‌سازی (بوت کمپ) و رویداد گیم جم انستیتو ملی بازی‌سازی در شهر کرمانشاه از روز گذشته در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با حضور 180 شرکت‌کننده کار خود را آغاز کرده است.

در نخستین روز این رویداد مدرسان حوزه‌های طراحی، هنری و فنی به ارائه مباحث آموزشی اولیه پرداختند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مجموع حدود 50 ساعت آموزش تخصصی در 3 روز اول این رویداد به شرکت‌کنندگان علاقه‌مند به بازی‌سازی ارائه می‌شود.

این رویداد از امروز در پارک علم و فناوری کرمانشاه دنبال می‌شود و با دسته‌بندی شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های مختلف، مدرسان انستیتو ملی بازی‌سازی آموزش‌های تخصصی را به صورت تیمی به شرکت کنندگان ارائه می‌دهند.

این اردوی آموزشی با همکاری مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، پارک علم و فناوری، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان در حال برگزاری است و تا 26 مرداد ادامه دارد.