به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این رویداد شامل 50 ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی ویژه دانش‌آموزان است که با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان منطقه آزاد ارس از روز شنبه 5 شهریور ماه در شهرستان جلفا آغاز شده است.

شرکت‌کنندگان در این اردو پس از اتمام فرآیند آموزش اولیه در حوزه‌های طراحی، هنری و فنی و تشکیل تیم، در قالب مسابقه بازی‌‌سازی (گیم‌جم) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا بتوانند براساس آموزش‌های ارائه شده به تولید یک محصول دست پیدا کنند. به آثار برتر براساس ارزیابی داوران در دو شاخص کیفیت و خلاقیت در مراسم اختتامیه این رویداد در روز 9 شهریور جوایزی اهدا می‌شود. همچنین شرکت‌کنندگان در آن گواهینامه بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی را دریافت می‌کنند.

اردو‌های آموزش بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال در استان‌های مختلف در حال برگزاری است و در ماه‌های آینده، اردوهای آموزشی بازی‌سازی دیگری در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.