به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی الکترونیکس از تلویزیونOLED Flex  مدل  LX3 رونمایی می­کند، که یک تلویزیون 42 اینچی نوآورانه با اولین صفحه نمایش OLED خم‌شونده در جهان به‌شمار می‌آید. LG OLED Flex برای کنسول‌های چندمنظوره بازی، رایانه‌های شخصی و بازی‌های Cloud و برای لذت بردن از پخش زنده‌ی تلویزیونی و سرویس‌های استریم محتوا ایده‌آل است و عصر جدیدی از نمایشگرها را آغاز می‌کند. صفحه نمایش فوق­العاده LX3  می‌تواند از حالت کاملاً مسطح به حالت خمیده (900R)  برسد،1 که به کاربران اجازه می‌دهد قوس و خمیدگی مدنظر خود را از بین 20 سطح انحنای موجود انتخاب کنند تا یک تجربه‌ی خاص داشته باشند.

قابلیت خم شوندگی OLED Flex ال‌جی به لطف فناوری OLED بدون نور پس‌زمینه و پیکسل­های خود نورده ال‌جی امکان‌پذیر شده است. نمایشگر LX3 که به فناوری OLED evo مجهز است، چه در حالت صاف و چه در حالت خمیده باشد، همان کیفیت تصویر فوق­العاده و عملکرد عالی را ارائه می‌دهد که باعث شده تلویزیون­های LG OLED به انتخاب اول مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل شوند. OLED Flex ال‌جی با ارائه کنتراست بی‌نهایت، مشکی عمیق، رنگ‌های بسیار دقیق (ثبات رنگ 100 درصد) 2، زمان پاسخگویی سریع 0.1 میلی‌ثانیه و تاخیر ورودی کم، به کاربران احساس غوطه‌ور شدن در تصویر را می‌دهد.

تلویزیون LG OLED Flex علاوه بر کیفیت تصویر واقعی و شفاف، به پردازنده‌ی هوشمند نسل پنجم α (Alpha) 9 و الگوریتم‌های تصویر منحصربه‌فرد نیز مجهز است و راحتی را برای چشمان شما به ارمغان می­آورد که تاییدیه عدم سوسو زدن و عدم بازتاب نور3 نیز این امر را ثابت می‌کند. صفحه نمایش OLED LX3  با ارائه‌ی راحتی بیشتر برای چشم‌ها، گیمرها را قادر می‌سازد تا از بازی‌های طولانی‌ خود لذت ببرند و برنامه‌های مورد علاقه خود را بدون خستگی چشمانشان تماشا کنند. همچنین، بهره‌مندی از پوشش ضد انعکاس (SAR)  ال‌جی به کاهش حواس‌پرتی کمک می‌کند، به طوری که کاربران می‌توانند تمام توجه خود را بر روی صفحه نمایش متمرکز کنند.

به لطف قابلیت­های متنوع برای تجربه‌ی کاربری شخصی سازی شده، صفحه نمایش 42 اینچی خم شونده‌ی ال‌جی شبیه هیچ مدل دیگری در بازار نیست. کاربران می‌توانند به سرعت انحنای LX3 را با استفاده از دکمه‌ی اختصاصی روی ریموت کنترل به یکی از دو حالت موجود تنظیم کنند، یا به صورت دستی میزان انحنا را با افزایش پنج درصدی در 20 سطح مختلف تغییر دهند. علاوه بر این، صفحه نمایش LG OLED Flex را می‌توان تا 10 درجه به سمت بالا یا تا 5 درجه نسبت به محل نشستن کاربر متمایل کرد و این نمایشگر همچنین دارای قابلیت تنظیم ارتفاع 140 میلی متری بالا یا پایین نیز هست؛ این طراحی ارگونومیک، راحتی موردنیاز همه‌ی گیمرها، چه کسانی که دوست دارند بنشینند، چه آن‌هایی که دوست دارند به عقب تکیه بدهند را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، LX3 ویژگی‌ها و عملکردهای منحصر به فردی دارد که به کاربران امکان کنترل بازی‌ها را می‌دهد. به عنوان مثال، گیمرها می‌توانند اندازه‌ی تصویر روی صفحه4 را با توجه به ترجیحات فردی خود یا ژانر بازی که انجام می‌دهند، تنظیم کنند. به این صورت که مثلاً، طرفداران بازی‌های نقش­آفرینی RPGs ، بازی‌های مسابقه‌ای یا Platformers احتمالاً ترجیح می‌دهند از تمام صفحه نمایش ۴۲ اینچی استفاده کنند، در حالی که طرفداران بازی‌های استراتژیک RTS  یا بازی­های تیراندازی FPS  شاید یک صفحه نمایش ۳۲ یا ۲۷ اینچی را ترجیح دهند. چون اندازه تصویر کوچک‌تر به آن‌ها اجازه می‌دهد همه چیز در محیط بازی را در یک نگاه ببینند. ویژگی تغییر اندازه تصویر به راحتی از منوی داشبورد بازی در دسترس است، جایی که کاربران همچنین می‌توانند موقعیت تصویر کوچکتر روی صفحه را در بالا، پایین یا وسط انتخاب کنند.

اپلیکیشن جدید  Game، که منحصر به LX3 است، از Screensaver سفارشی پشتیبانی می‌کند، میان‌برهایی برای برنامه‌های محبوبی مانند توئیتر و یوتیوب و لیستی از دستگاه­های خارجی متصل را به طور هم‌زمان در یک صفحه ارائه می‌دهد.

برنامه‌ Gaming Optimizer ال‌جی هم که برای LG OLED Flex بازسازی شده است، تنظیمات صدا را برای ژانرهای خاص بازی به طیف متنوعی از گزینه‌های تصویر و صدا با محوریت گیمر اضافه می‌کند. صفحه‌ی تنظیمات صدای بازی اختصاصی آن شامل یک اکولایزر، سوئیچ‌هایی برای AI  Game Sound و Dolby Atmos  است. همچنین تنظیمات صوتی پیشرفته‌ای نیز ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا صدای بازی را دقیقاً همانطور که می‌خواهند تنظیم کنند.

گیمرها همچنین مجذوب حالت Multi View این نمایشگر خواهند شد که به آنها امکان می‌دهد محتوا را از دو منبع مختلف به طور همزمان مشاهده کنند و انتخاب کنند که کدام تنظیمات صوتی را می‌خواهند. یعنی آنها می‌توانند همزمان با بازی در کنسول بازی یا کامپیوتر از تماشای ویدیوهای یوتیوب درحال پخش از5 در تلفن هوشمند خود نیز لذت ببرند.

برای داشتن حداکثر راحتی، ال‌جی قابلیت Switching Hub را به این محصول اضافه کرده که امکان استفاده از میکروفون داخلی LG OLED Flex و هر دستگاه دیگری که از طریق درگاه‌های USB آن مانند هدست، صفحه‌کلید یا ماوس با کامپیوتری که با کابل HDMI متصل است را امکان‌پذیر می‌کند. با فشار دادن دکمه‌ی انتخاب منبع در کنار پایه  LX3، کاربران می‌توانند اتصال دستگاه را بین OLED Flex  و رایانه شخصی بدون نیاز به قطع فیزیکی و اتصال مجدد چیزی، تغییر دهند. علاوه بر این، میکروفون داخلی نیز با حذف موثر اکو، امکان گفتگوی صوتی شفاف در حین بازی را فراهم می‌کند.

‌ LX3 همچنین صدای عالی را با دو بلندگوی 40 واتی در جلو ارائه می‌کند که به ارتقای سطح گیمینگ و تماشای محتوا کمک می‌کند. همچنین با پشتیبانی داخلی از فناوری صدای Dolby Atmos وضوح، عمق و سرزندگی بیشتری به صدای تلویزیون اضافه می‌شود.

مجموعه تلویزیون‌های  پریمیوم LG OLED، از جمله LG OLED Flex جدید، با پشتیبانی از گیمینگ Dolby Vision با کیفیت 4K و فرکانس 120هرتز و جدیدترین قابلیت‌های   HDMI 2.1، مانند نرخ تازه­سازی متغیر  (VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM)یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ با صفحه نمایش بزرگ را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، صفحه‌نمایش خم‌شونده ال‌جی از G-SYNC پشتیبانی می‌کند و دارای گواهینامه AMD FreeSync Premium   نیز هست که تصاویری بدون بریدگی و تاخیر را تضمین می‌کند و باعث جان بخشیدن به بازی‌ها می‌شود.

OLED Flex ال‌جی برای تکمیل تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده، قابلیت نورپردازی قابل تنظیم را نیز به طراحی خاص خود نیز اضافه کرده است. نور LX3 پردازی با همگام شدن با ویدیو یا صدای محتوای پخش شده روی صفحه، فضای گیمینگ را بهبود می‌بخشد. این ویژگی داری پنج حالت منحصر به فرد است6 که کاربران می‌توانند به سلیقه خود انتخاب کنند.

 

‌ LG Flex  در نمایشگاه IFA 2022 در غرفه ال‌جی در سالن 18 (Messe Berlin) رونمایی خواهد شد.

***

1) بر اساس آزمایش‌های داخلی، حداکثر انحنای LG OLED Flex شبیه به یک نمایشگر با انحنای ثابت900R است.

2) پنل OLED ال‌جی دارای گواهینامه Intertek برای 100% ثبات رنگ اندازه‌گیری شده با CIE DE2000 با 125 الگوی رنگ است.

 3)پنل OLED ال‌جی دارای گواهینامه عدم سوسوزدن و تابش آزاردهنده توسط UL هستند.

4) قابلیت تنظیم اندازه صفحه نمایش به صورت Virtual اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

5) ویدیوی یوتیوب را می‌توان در حین انجام بازی‌ها از طریق منبع متصل به HDMI یا هنگام تماشای تلویزیون از تلفن هوشمند پخش کرد.

6) حالت روشنایی برای همه منابع ورودی موجود نیست.